Eismas

2018.09.07 17:04

„Dacia Duster“: visapusiškai geresnis nei anksčiau

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2018.09.07 17:04

Žinote, kodėl kritikuoti „Dacia Duster“ dėl pigumo būtų nekorektiška? Nes tai būtų tas pats, kas sakyti, kad raudona spalva yra negraži, nes ji raudona. „Duster“ yra pigus ir net nemėgina būti kitokiu. Galbūt net pranokstantis lūkesčius. 

Po nauju kėbulu – seni komponentai

Pirmasis įspūdis, pažvelgus į naująjį „Duster“ – geras. Jis atrodo kur kas gražiau nei pirmos kartos modelis, kurio dizainas, atrodo, buvo kurtas „iš reikalo“. Antroji karta turi daugiau elementų, kurie naujam modeliui suteikia ne tik daugiau išskirtinumo, bet ir formuoja „Dacia“ gamintojo įvaizdį.

Pavyzdžiui, priekyje sumontuoti dienos šviesos žibintų forma pabrėžia bendrą „Duster“ siluetą ir dera prie visumos. Galiniai žibintai taip pat atlieka ne tik praktinę, bet ir estetinę funkciją. Galima sakyti, kad su „Duster“ dizaineriai suformavo vizualiai patrauklesnį „Dacia“ įvaizdį. 

Nepaisant estetinio proveržio, po variklio dangčiu galima rasti senuosius variklius. Pavyzdžiui, mano mėgintas automobilis turi 1,5 l turbo dyzelinį variklį, kuris į visą aibę „Renault“ ir „Dacia“ modelių montuojamas jau daugiau nei 15 metų. Jei pirksite „Duster“ su visų varančiųjų ratų pavara, taip pat negausite naujausių technologijų, nes ji identiška tai sistemai, kuri naudota ir pirmos kartos modelyje.

Bet tai nėra priekaištas. Priešingai, variklis šiam automobiliui tinka puikiai. Jis žvitrus ir be jokių kančios apraiškų stumia „Duster“ į priekį. Šešių pavarų mechaninė greičių dėžė su varikliu sutaria gerai ir vienintelis trūkumas, kurį galima pastebėti šioje sąjungoje, yra tas, kad pasiekus didesnį nei 120 km/val. greitį variklio sūkiai pasiekia tą ribą, kai garsas perlipa komforto ribą.

Be to, galima paminėti ir kišenę džiuginančią kuro ekonomiją. Didžiąją laiko dalį su „Duster“ važinėjau magistraliniais, krašto ir rajono keliais. Greitis retai perkopdavo 100 km/val. padalą. Galutinis rezultatas – 5,4 l kuro sąnaudos šimtui kilometrų. Ir tai pavyko pasiekti be didelio noro važiuoti ekonomiškai, todėl pasistengus dar labiau, manau, kad įmanoma neperžengti ir 5 l ribos. 

Patrauklesnis interjeras

Pirmosios kartos „Duster“ interjeras buvo vienas didelis vienodo, klaikiai nemalonaus, kieto plastiko gabalas. Kadangi „Dacia“ turi galimybę raustis „Renault“ sandėliuose ir archyvuose, nenustebčiau, jei aptikę 1995 metų „Renault Clio“ interjero plastiko sudėties formulę ją panaudojo ir „Duster“ interjero komponentų gamybai. 

Antroji modelio karta dėjo mažą žingsnelį į priekį ir plastikas nebe toks atstumiantis, tačiau ir toliau išlieka labai toli nuo to, ką būtų galima apibūdinti kaip kokybišką. Žinoma, galima kelti klausimą: o ko galima tikėtis iš automobilio už 10 tūkst. eurų? Tačiau tiek kainuoja tik pats pigiausias „Duster“, kuris dvelkia aukščiausio lygio primityvumu. 

Tuo metu norintys bent šiek tiek žmogiškumo, turi pridėti dar bent 2500 eurų. Jei kopsime į „Duster“ siūlomą pigios prabangos olimpą, teks sumokėti beveik 19 tūkst. eurų, o pridėjus visą siūlomą įrangą, kaina perkops 20 tūkst. eurų ribą. Todėl kaip ir pirmosios, taip ir antrosios kartos atveju išlieka viena problema – net ir brangiausios versijos interjeras primins, kad nesvarbu, kiek sumokėjai, vis tiek turi pigų automobilį.

Bet kad ir kaip būtų, ta klaiki plastiko masė yra vienintelis dalykas, prie kurio galima prikibti. Buvau maloniai nustebintas, kad „Dacia“ kai kuriuos dalykus padarė ne tik gražius, bet ir funkcionalius. Yra dalykų, kuriuos net ir globėjas „Renault“ galėtų nusižiūrėti savo modeliams.

Pavyzdžiui, tarp klimato kontrolės ir lietimui jautraus ekrano yra mygtukų eilutė. Jais galima įjungti ir išjungti „Start-Stop“ sistemą, ekonominį važiavimo režimą, avarinį signalą ir dar pora kitų funkcijų. Puiki ne tik šių mygtukų lokacija ir jų forma, bet ir tai, kad kiekvieno funkcija pažymėta viršutinėje mygtuko plokštumoje. Kodėl tai gerai? Nes kai sėdi vairuotojo pozicijoje, į juos žvelgi iš aukšto, todėl toks išdėstymas leidžia labai aiškiai ir greitai suprasti kiekvieno mygtuko funkciją.

Kitas pagirtinas dalykas – klimato kontrolės valdymas. Per penkias sekundes viską galima susireguliuoti taip, kaip nori, nes reguliavimo ratukuose pateikiama informacija aiški kaip du kartu du. Gaila, kad mėginta versija neturėjo automatinės klimato kontrolės sistemos. Ji dar geresnė, aiškesnė ir gražesnė. Būtent tai, ką sukūrė „Dacia“, siūlyčiau perimti „Renault“. 

Centrinės konsolės viršuje esantis lietimui jautrus ekranas niekuo nestebina. Jis atkeliavo tiesiai iš „Renault“ kartu su programine įranga ir vizualiniais sprendimais. Taip pat iš prancūzų sandėlio buvo paimtas ir už vairo esantys labai intuityvūs radijo valdymo mygtukai. 

Galiausiai, mano mėgintas „Duster“ turėjo ir beraktę atrakinimo/užrakinimo ir užvedimo sistemą. Nieko stulbinančio, nes „Renault“ vairuotojai tai matė jau prieš daugiau nei 15 metų. Tik tiek, kad „Duster“ atveju kiek erzina tai, kad nuo automobilio atsitraukus per žingsnį jis jau užsirakina ir apie tai praneša ne tik mirktelėdamas avarinėmis šviesomis, bet ir palydėdamas vairuotoją pyptelėjimu. 

Daugiau komforto

Kuriant „Duster“ interjerą, buvo suprojektuota ne tik visiškai nauja centrinė konsolė, bet pagerinti ir kiti elementai. Pavyzdžiui, vairas ne toks masyvus ir patogesnis nei ankstesniame modelyje. Taip pat automobilis gavo ir naują bėgių perjungimo svirtį. Anksčiau ji buvo tokia pat, kaip ir daugelyje „Renault“ automobilių, o dabar – sukurta būtent šiam modeliui. 

„Dacia“ įgavo daugiau identiteto ir tai gerai, nes gamintojas įrodė, kad gali ne tik paimti tai, kas jau sukurta, bet nuveikti kažką ir savarankiškai. Galbūt dėl to dingo ir ankstesnius modelius puošę „Powered by Renault“ ženkliukai.

Ne pagyrimo, bet pastebėjimo vertos ir sėdynės. Palyginti su ankstesniu „Duster“, dabar jos ne tik patogesnės, bet turi ir geresnį šoninį prilaikymą. Tačiau geresnį nereiškia gerą. Pirmosios kartos modelyje jo apskritai nebuvo, o dabar yra, bet ne per daugiausiai.

Dar vienas akivaizdžiai pastebimas skirtumas, lyginant naują modelį su ankstesniu, kad gerokai pagerinta garso izoliacija. Mano mėgintas „Duster“ turėjo dyzelinį variklį kuris sėdint viduje girdėjosi labiau nei norisi, tačiau triukšmas iš aplinkos eliminuojamas gerai. Yra tekę mėginti brangesnių automobilių, kurie decibelų testą, tikiu, įveiktu blogiau nei „Duster“.

Nepersistenkite su papildoma įranga

Jei kupini entuziazmo ruošiatės keliauti į „Dacia“ pardavimo saloną, pabudinkite savyje „skrudžą“. Rinkdamiesi papildomą įrangą, gerai pagalvokite, ar tikrai jums reikia to, kas siūloma už papildomus pinigus.

Pavyzdžiui, keturių vaizdo stebėjimo kamerų sistema kainuoja 280 eurų ir galima tik perkant „Prestige“ įrangos lygį turintį „Duster“. Tikrai ne pirmo būtinumo įranga, kuria naudositės... Tikriausiai niekada. Mano mėgintas modelis turėjo šią sistemą ir ja pasinaudojau vieną kartą tik tam, kad pažiūrėčiau, kaip ji veikia. 

Nesusižavėčiau ir odiniais sėdynių apmušalais, kurių kaina – 385 eurai. Tai nebus aukščiausios kokybės elementas, bet reikalaus papildomos priežiūros.

Beraktė užvedimo sistema kainuoja 255 eurus ir šį privalumą gali užsisakyti tik perkantys „Prestige“ įrangos lygio „Duster“. Tai puikus privalumas, bet dėl jos pasiderėčiau teigdamas, kad ir taip perku brangiausią versiją, todėl šią sistemą pardavėjas galėtų padovanoti. 

Dėl 335 eurus papildomai kainuojančios automatinės klimato kontrolės sistemos svarstyčiau ilgai, bet jei pardavėjas pašnibždėtų, kad gali padaryti nuolaidą, patirčiau nokautą ir jį užsisakyčiau.

„Duster“ pagerėjo praktiškai visais atžvilgiais, nors kai kur progreso norisi daugiau. Galbūt gamintojas pasiliko rezervą trečios kartos modeliui, kai ateis metas jam, ir vėl būtų galima pasakyti, kad jis geresnis nei anksčiau. Tokia strategija gali pasiteisinti su kaupu. Bet svarbu, kad naujasis „Duster“ uždirbtų tuos pagerinimus taip, kaip pirmoji karta juos uždirbo šiam, antros kartos modeliui.

Mėgintas automobilis: „Dacia Duster“

Variklis: 4 cilindrų, 1,5 l darbinio tūrio, turbo dyzelinis

Galingumas: 110 Arklio galių, 260 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė: 6 pavarų mechaninė

Mėginto automobilio kaina: 18 138 eurai