Eismas

2018.08.18 18:14

„Peugeot“ ir „Toyota“ nepasiduoda: pristato naujus vidutinio dydžio modelius

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2018.08.18 18:14

Dėl sparčiai populiarėjančių padidinto pravažumo automobilių vidutinės klasės sedanai ir universalai išgyvena tikrai ne pačius geriausius laikus Europoje. Praėjusiais metais šios klasės automobilius įsigijo 540 tūkst. europiečių, tačiau prognozuojama, kad 2021-aisiais šis skaičius nesieks 400 tūkst.

Nepaisant to, kai kurie gamintojai nepasiduoda ir tiki savo modelių sėkme šiame segmente. Pavyzdžiui „Peugeot“ neseniai pristatė naują „508“ modelį. Nors kito prancūzų gamintojo – „Renault“ – tos pačios klasės modelio „Talisman“ pardavimai neblizga, bet „Peugeot“ viliasi, kad pirkėjus į savo pusę jie palenks dėl puikaus „508“ dizaino, nes tai bus ne tradicinis sedanas, bet nuožulnią galinę dalį turintis „fastback“ kėbulo tipas.

„Toyota“ kitąmet į Europą atveš „Camry“, kuris prekyboje pakeis „Avensis“ modelį. „Camry“ bus siūlomas su sedano ir universalo kėbulo tipais, o dėl hibridinės pavaros, tikimasi, kad tai bus populiarus automobilis tarp tų pirkėjų, kurie nori nedidelių kuro sąnaudų ir mažų CO2 emisijų.

Tačiau kai kurie gamintojai neatrodo nusiteikę optimistiškai, ir, panašu, dar svarsto dėl savo modelių ateities senajame žemyne. Pavyzdžiui, „Ford“ jau pareiškė, kad Jungtinėse Amerikos Valstijose atsisakys „Fusion“ modelio, kurio atitikmuo Europoje yra „Mondeo“. 

Nors gamintojas tiesiai šviesiai nesako, kad „Mondeo“ tikrai nebeliks, tačiau šios klasės modelio atsisakymas JAV ir tai, kad nėra jokių užuominų apie būsimą naują modelį, leidžia daryti išvadą, kad „Ford“ rimtai svarsto apie „Mondeo“ gamybos ir pardavimo nutraukimą Europoje.

Pardavimai mažėja

Pagal statistiką, kurią pateikia „JATO Dynamics“, palyginti pirmus penkis šių metų mėnesius su atitinkamu laikotarpiu praėjusiais metais, padidėjusiais pardavimais gali pasigirti tik vienas iš dešimties Europoje populiariausių vidutinės klasės modelių. Tai – „Opel/Vauxhall Insignia“, trečias pagal populiarumą modelis, kurio pardavimai siekė 34,5 tūkst. vienetų. Tai yra 49 proc. daugiau nei per atitinkamą laikotarpį pernai.

Tačiau likusių devynių modelių statistikoje pastebimas pardavimų sumažėjimas. Populiariausio klasės atstovo „Volkswagen Passat“ pardavimai sumažėjo 4 proc. – iki 74,7 tūkst. Antroje vietoje esančio „Škoda Superb“ buvo parduota 34,6 tūkst. vienetų. Tai – 8 proc. mažiau nei per pirmus penkis praėjusių metų mėnesius.

Labiausiai krito prancūziškų modelių paklausa. „Renault Talisman“ pardavimai nukrito iki 8,7 tūkst. ir tai net 45 proc. sumažėjimas. „Peugeot 508“ pardavimai sumažėjo 46 proc., iki 6,1 tūkst. Tačiau pastarąjį sumažėjimą galima sieti su tuo, kad pristatyta antroji „508“ karta, todėl pirkėjai laukia, kada galės įsigyti naują modelį, ir senuoju nebesidomi.

Japonams taip pat sekasi ne itin gerai, bet ne taip prastai kaip prancūzams. Pavyzdžiui, „Mazda 6“ pardavimai sumažėjo 23 proc. – iki 8,2 tūkst. vienetų. „Toyota Avensis“ pardavimai krito iki 9,5 tūkst. vienetų. Tai – 20 proc. mažiau nei pernai.

Pietų Korėjos gamintojo „KIA“ modelio „Optima“ pardavimai sumažėjo vos 1 proc.: per pirmus penkerius šių metų mėnesius parduota 6,7 tūkst. šių automobilių. „Ford Mondeo“ pardavimai sumažėjo iki 22,4 tūkst., tai – 15 proc. mažiau nei pernai, tačiau šis modelis vis dar užima ketvirtą vietą pagal populiarumą.

„Volkswagen Arteon“ pardavimo statistikos lyginti negalima, nes pernai atitinkamu laikotarpiu šis modelis dar nebuvo pardavinėjamas. Tačiau bendroje statistikoje jis užima penktą vietą su 10 tūkst. pardavimų rodikliu.

Daugiausia nuperka vokiečiai

Žvelgiant į atskiras rinkas, daugiausia vidutinės klasės automobilių vis dar nuperka vokiečiai. Per pirmus penkerius šių metų mėnesius jie įsigijo 68,6 tūkst. šios klasės modelių, ir tai 4 proc. daugiau nei pernai. Antroje vietoje – Jungtinė Karalystė. Šios šalies vairuotojai nupirko beveik tris kartus mažiau šios klasės automobilių – 28,2 tūkst., ir tai 9 proc. mažesnis rodiklis nei pernai.

Dideliu rinkos sumažėjimu pasižymi prancūzai. Jie nupirko 16,4 tūkst. šios klasės automobilių, ir tai net 29 proc. mažiau nei pernai. Ketvirti lenkai, su 16 tūkst. automobilių rodikliu ir 2 proc. padidėjusiais pardavimais.

Dešimtuke išsiskiria švedai ir danai. Šiose rinkose užfiksuotas ryškus pardavimų padidėjimas. Švedai nupirko 13,1 tūkst. automobilių ir praėjusių metų statistiką pagerino 24 proc. Danai nupirko 5,6 tūkst. vidutinės klasės automobilių, o tai yra 16 proc. daugiau nei per pirmus penkerius praėjusių metų mėnesius.

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius