Eismas

2018.08.01 11:06

Kodėl niekas nenori šio „Ford GT“?

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2018.08.01 11:06

Tarp gausybės nuobodžių ir kasdieniškų „Ford“ gaminamų automobilių vienas tviska kaip auksinis kiaušinis – tai „Ford GT“. Šio superautomobilio entuziastai geidžia ne ką mažiau nei ikoniškųjų „Ferrari“ ar „Lamborghini“. Tačiau „Mecum“ (JAV) aukcione pardavinėjamas 2017 metais pagamintas „Ford GT“ primena karštą bulvę. Kodėl?

Antrosios kartos „Ford GT“ yra labai greitas ir technologiškai sudėtingas automobilis. Jo gamybai panaudota daug itin tvirto, bet labai lengvo anglies pluošto. Po variklio dangčiu sumontuotas 3,5 l, V6 benzininis variklis su dviem turbinomis. Šis variklis pasiekia beveik 680 arklio galių ir 746 Nm sukimo momentą. 

Galiausiai išskirtinį šį modelį daro tai, kad jis yra legendinio „Ford GT40“ įpėdinis. Nenuostabu, kad vos paskelbus apie naujojo „Ford GT“ prekybą, prie gamintojo durų atsirado nemaža eilutė žmonių, kurie norėjo šį automobilį įsigyti. 

„Ford“, norėdami šį modelį paversti dar labiau išskirtiniu, nutarė, kad per pirmus gamybos metus, nuo 2017-ųjų iki 2018-ųjų pabaigos, pagamins ir parduos tik 250 šio automobilio vienetų. Maža to, jie bus skirti tik išrinktiesiems.

Žinant visa tai, kiekvienas į rinką patekęs „Ford GT“ turėtų būti gardžiu kąsneliu kiekvienam šio automobilio taip trokštančiam entuziastui, tačiau „Mecum“ aukcione parduodamas modelis keliauja iš rankų į rankas ir niekaip nesugeba rasti nuolatinių namų.

„Ford“ sutarties sąlygos ir teismai

Pagrindine priežastimi, kodėl nė vienas žmogus nenori ilgesniam laikui priglausti šio „Ford GT“, tai nenoras pyktis su gamintoju. 

Norėdami apsisaugoti nuo perpardavinėtojų, „Ford“ nusprendė, kad kiekvienas, įsigijęs pirmųjų gamybos metų modelį, turės pasirašyti sutartį, pagal kurią automobilio negalės parduoti nepraėjus dviem metams po jo įsigijimo.

Pavyzdžiui, po to, kai nesilaikė šio susitarimo, JAV imtynininkas Johnas Cenas pateko į juodąjį „Ford“ sąrašą ir, be viso to, dar turėjo minti teismų slenksčius. Galiausiai šioje byloje buvo pasiektas susitarimas, kurio suma neįvardijama, o visi pinigai buvo skirti labdarai. 

Tačiau ne visi nusiteikę pasiduoti. Kaip ir prieš tai aprašytu atveju, taip ir dėl konkrečiai šio „Ford GT“ kai kam teko varstyti teismų duris. Kaip rašo „Jalopnik.com“, „Ford“ į teismą padavė „Mecum“ aukcioną ir norėjo, kad jie sustabdytų šio automobilio pardavimo procesą. Tačiau teismas pateikė atsakymą, kad gamintojas yra neteisus ir susirūpinti automobilio pardavimu reikėjo anksčiau, nei jis pateko į aukcioną. 

Kodėl teismas priėmė tokį sprendimą? Nes į „Mecum“ aukcioną šis „Ford GT“ atvyko ne iš pirmojo, bet antrojo savininko rankų.

Šaukštai po pietų...

Teismo duris „Mecum“ ir „Ford“ buvo priversti varstyti po to, kai buvo paskelbta apie planuojamą šio „Ford GT“ aukcioną ir gamintojas norėjo jį užginčyti. Kaip teigė „Ford“, organizuodami šį aukcioną, „Mecum“ prisideda prie sutarties tarp automobilio savininko ir gamintojo sulaužymo.

Nagrinėdamas „Ford“ ir „Mecum“ bylą teismas buvo priverstas peržiūrėti visą šio „Ford GT“ savininkų istoriją. Pagal ją pirmasis automobilio savininkas buvo Jackas Milleris. Jis šį automobilį pardavė Michaeliui J. Flynnui, kuris ir nutarė automobilį parduoti per „Mecum“ aukcioną. 

Tai reiškia, kad šiuo atveju jokios sutartys pažeistos nebuvo, nes automobilį parduoda ne pirmasis savininkas, kuris pasirašė sutartį su „Ford“, bet antrasis, kuris jokių susitarimų su gamintoju neturėjo, todėl ginčyti aukcioną – nėra prasmės. Gamintojas turėjo ginčyti pirmąjį pardavimą tarp J. Millerio ir J. Flynno, nes tuo metu buvo pažeistos sutarties sąlygos.

Visa tai reiškia, kad šis vos 13 kilometrų nuvažiavęs automobilis greitu metu savo savininkų istorijoje turės naują pavardę ir kad tai tikriausiai vienintelis šiuo metu egzistuojantis antrosios kartos „Ford GT“, kurį galima įsigyti nesulaužius jokių sutarčių.