Eismas

2018.06.18 18:51

B. Schotas laikinai perima „Audi“ vadovo pareigas po R. Stadlerio sulaikymo

DELFI.lt, ELTA 2018.06.18 18:51

Bramas Schotas, „Audi“ pardavimų bei rinkodaros vadovas, laikinai perims Vokietijos prabangių automobilių gamintojos generalinio direktoriaus pareigas po to, kai dabartinis vadovas Rupertas Stadleris buvo sulaikytas dėl ryšių su emisijų skandalu, pirmadienį skelbia DPA agentūra.

Olandų kilmės B. Schotas „Volkswagen Group“ antrinėje įmonėje dirba nuo praėjusių metų rugsėjo.

R. Stadleris – pirmasis sulaikytas aukščiausio rango „Audi“ vykdomasis pareigūnas. Pirmadienį teisėjas jam paskelbė kardomojo įkalinimo nuosprendį, kaip skelbė „Volkswagen“ (VW) atstovas spaudai. Pasak Miuncheno teismo atstovų, tokių veiksmų imtasi, nes nenorėta rizikuoti, mat prokurorai įtarė, jog R. Stadleris gali imti slėpti įrodymus.

VW stebėtojų taryba ketina per planuojamą susitikimą įmonės būstinėje Volfsburge aptarti susiklosčiusią situaciją. 

R. Stadleris buvo sulaikytas pirmadienio rytą savo namuose. Pasak Miuncheno prokurorų, iki šiol jis nepateikė jokio pareiškimo, nes pirmiausia nori pasitarti su savo advokatu.

Antradienį planuojamos konsultacijos su advokatais, policijos apklausa prasidės anksčiausiai trečiadienį. Kur šiuo metu laikomas R. Stadleris, neviešinama.

Anot prokurorų, „Audi“ nuo 2009 metų Jungtinėse Valstijose ir Europoje pardavė bent 210 000 dyzelinių automobilių, kuriuose buvo įmontuota išmetamųjų dujų emisijų duomenis klastojanti programinė įranga. Šių metų vasario pradžioje dviejose „Audi“ įmonėse buvo atliktos kratos. „Audi“ pernai buvo priversta pakloti 400 mlrd. eurų per metus emisijų skandalo padariniams padengti; palyginimui, 2016 metais tuo tikslu skirta 1,8 mlrd. eurų.

Emisijų skandalas „Volkswagen“ sudrebino 2015-aisiais – bendrovė prisipažino į automobilius diegusi programinę įrangą, skirtą apeiti emisijų testus. Skaičiuojama, kad dėl šio skandalo Vokietijos automobilių milžinė prarado apie 30 mlrd. dolerių. 

Praeitą mėnesį bendrovė pripažino, kad išmetalų rodmenis teikiančių programų defektų nustatyta dar 60-yje tūkst. A6 ir A7 modelių su dyzeliniais varikliais. Šį skaičių reikėtų pridėti prie 850 tūkst. pernai „Audi“ atšauktų transporto priemonių.

Kaip vėliau paaiškėjo, tik kai kurias iš jų buvo būtina modifikuoti.

Jungtinėse Valstijose realizuotų automobilių veikė rodmenis klastojanti įranga, leidusi apeiti išmetalų testus. Tokios programos, anot bendrovės, buvo įdiegtos 11-oje mln. įvairioms pasaulio rinkoms pristatytų dyzelinių automobilių. Realiai juos eksploatuojant išmetamų teršalų lygis, kaip paaiškėjo, galėjo net 40 kartų viršyti laboratorinėmis sąlygomis atliktų testų rezultatus.