Eismas

2018.05.31 15:10

Dar viena savavaldžiu režimu važiavusio „Tesla“ avarija

15min.lt2018.05.31 15:10

Mintis, kad savavaldžiai automobiliai bus saugesni nei įprasti, gali būti vertinama skeptiškai. Ypač po paskutinės „Teslos“, važiavusios su įjungtu „AutoPilot“ režimu, avarijos Kalifornijoje, JAV. 

„Tesla“ automobilis su įjungtu pusiau autonominiu važiavimo režimu „AutoPilot“ įsirėžė į greta gatvės Laguna Biče, Kalifornijoje paliktą tuščią policijos automobilį. Elektromobilio vairuotojas, kaip skelbia „Associated Press“, buvo nestipriai sužalotas. 

Kaip skelbia policijos pareigūnai, policijos pareigūnų automobilis visiškai sudaužytas. Tai ne pirmas atvejis, kai „Tesla“ patenka į avariją Laguna Biče. Pernai, toje pačioje gatvėje, elektromobilis įsirėžė į nedidelį sunkvežimį, skelbia „livescience.com“. 

JAV Žiniasklaida, rašanti apie šį eismo įvykį, primena ir dar vieną, nutikusį gegužės pradžioje, kai „Tesla“ su įjungtu „AutoPilot“ režimu įsirėžė į vilkiką Jutoje, JAV. Vairuotoja, sėdėjusi elektromobilyje, prisipažino, kad prieš pat įvykstant avarijai žiūrėjo į telefoną. 

Taip pat primenama mirtina „Model X“ avarija, kai elektromobilis rėžėsi į kelio atitvarus. Galiausiai kalbama ir apie pirmąją oficialią „Teslos“ su įjungtu „AutoPilot“ režimu avariją 2016-aisiais, kai automobilis įsirėžė į vilkiko priekabą. 

Šios avarijos metu vairuotojas žuvo. „Tesla“ vairuotojus perspėja, kad netgi įsijungę autopilotą šie privalo likti budrūs ir pasirengę perimti automobilio valdymą bet kuriuo metu. Drauge automobilių gamintojas perspėja vairuotojus, kad „AutoPilot“ režimas skirtas naudoti tik greitkeliuose, su „skiriamąja juosta ir aišku eismo juostų žymėjimu“. 

Klysta ne tik „Tesla“ 

Galiausiai, ne vien „Teslos“ pusiau autonominė vairavimo sistema kelia rūpesčių. Šių metų kovą „Uber“ savavaldis automobilis pražudė pėsčiąją Arizonoje, netikėtai išėjusią į gatvę. 

Sprendžiant iš preliminarių Nacionalinės eismo saugumo tarybos duomenų, „Uber“ sistemą į gatvę išėjusią moterį pastebėjo likus 6 sekundėms iki avarijos. Iš pradžių ji buvo atpažinta kaip nežinomas objektas, tada – kaip automobilis, o galiausiai – kaip dviratis (moteris vedėsi dviratį per gatvę). 

Likus 1,3 sek. iki smūgio, autonominio vairavimo sistema atpažino, kad reikia avarinio stabdymo, kad būtų išvengta smūgio. 

Visgi „Uber“ sistema buvo suderinta taip, kad tokie avariniai stabdymai būtų draudžiami – tokius manevrus patikėta perimti ir atlikti vairuotojui, visgi perspėjimo, skirto prie vairo sėdėjusiam žmogui, nebuvo.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.