Eismas

2018.05.30 09:00

Nauja techninės apžiūros tvarka: paaiškino, kada procedūrą gali tekti pakartoti

Dina Sergijenko, 15min.lt2018.05.30 09:00

„Kosmetiniai pakeitimai“ – taip naują techninių apžiūrų tvarką, įsigaliojusią gegužės 20-ąją, vadina techninių apžiūrų specialistai. Tačiau jie pripažįsta, kad yra dalykų, kurie anksčiau buvo vertinami kaip nedideli trūkumai, o po pokyčių dėl šių techninę apžiūrą tenka kartoti.

Tomas Bagdonavičius, įmonės „Tuvlita“ Avižienių techninės apžiūros skyriaus vadovas, taip pat laikosi nuomonės, kad tvarkos pakeitimai nedideli, tad papildomų rūpesčių vairuotojams kilti neturėtų. 

„Yra tik kelios pozicijos, kurios anksčiau būdavo laikomos „nedideliu trūkumu“, o po gegužės 20-osios bus vertinamos kaip „didelis trūkumas“. Pavyzdžiui, nubrėžiama aiški takoskyra tarp „B“ ir „F3“ klasės rūko žibintų“, – pastebi pašnekovas.

Kaip aiškina žinovas, F3 klasės rūko žibintai formuoja asimetrišką šviesos spindulį, panašų į artimųjų šviesų (turi ribinę šviesią ir tamsią zonas skiriančią liniją), todėl dabar reikalaujama gerokai tikslesnio reguliavimo. 

Tai yra šie žibintai negali šviesti aukščiau negu artimųjų šviesų žibintų skleidžiamas šviesos srautas. „Dideliu trūkumu“ laikomas ir vienas nedegantis rūko žibintas, nors, pastebi T.Bagdonavičius, rūko žibintai apskritai nėra privalomi automobilyje. 

„Apskritai, jei koks nors mechanizmas ar sistema automobilyje yra sumontuota, tai privalo veikti. Tarkime, jei nedegs bent viena iš valstybinio numerio apšvietimo lempučių ar stabdžių žibintas – teks atvykti į pakartotinę apžiūrą sutvarkius visas smulkmenas“, – pabrėžia specialistas. 

Tokių pat nuostatų laikomasi ir tikrinant tokius dalykus, kaip padangų oro slėgio kontrolės sistema ar elektroninė stabilumo kontrolės sistema (ESC). Šios sistemos tikrinamos analizuojant prietaisų skydelyje sumontuotų indikatorių parodymus. 

„Tiesa, tai aktualu palyginti naujiems lengviesiems automobiliams, kurie pirmą kartą įregistruoti po 2014 m. lapkričio 1 d.“, – pastebi pašnekovas. 

Primenama ir tai, kad naujoji tvarka techninės apžiūros centrų darbuotojams, matuojantiems transporto priemonės dūmingumą, leidžia įvertinti ne tik teršalų kiekį išmetaluose. Pastebėję tvarkingam varikliui nebūdingus triukšmus, svylančios alyvos ir pan. dūmus, specialistai gali nurodyti, kad toks automobilis nėra techniškai tvarkingas. 

Be to, nors remiantis nauja tvarka pačius naujausius, „Euro 6“ emisijų normą atitinkančius, automobilius matuojant taršą galima patikrinti prisijungus prie jų per diagnostinę OBD jungtį, perspėjama, kad jeigu naujo automobilio variklis nedirbs tvarkingai, kilus įtarimui, kad išmetaluose gausu priemaišų, dūmingumas bus patikrintas įprasta tvarka. 

Ne visiems vienodai griežta tvarka 

Tiesa, ne visiems automobiliams techninių apžiūrų reglamentas bus toks pats griežtas. 

Pavyzdžiui, išduoda techninių apžiūrų specialistai, transporto priemonėms, kurių pirmos registracijos data yra vėlesnė nei 2004 m. sausio 1 d., o pirmoji techninė apžiūra joms atlikta po 2013 m. kovo 1 d., švelniau vertinamas artimųjų ir tolimųjų žibintų šviesų lygio reguliatoriaus neveikimas, taip pat – išmetamųjų dujų neutralizavimo įrangos neatitikimai.

Supaprastinti reikalavimai tokiems automobiliams ir kalbant apie priekinių rūko žibintų šviesos srauto pokrypį. Jis vertinamas bus tik F3 klasės žibintams, o didelis trūkumas bus fiksuojamas tik tuo atveju, jei rūko žibintai švies aukščiau nei automobilio artimosios šviesos.

Supaprastinti reikalavimai, kalbant apie tokius automobilius, taikomi ir priekinio stiklo valytuvų veikimui. Pavyzdžiui, sako specialistai, jeigu anksčiau buvo reikalaujama, kad priekiniai valytuvai veiktų visais trimis skirtingo intensyvumo režimais, dabar užteks ir dviejų. 

Švelniau bus vertinamas vairuotojo durų stiklo kėliklio neveikimas, nuolaidų daroma ir senesnių automobilių padangoms, sėdynių skaičiaus vertinimui.