Eismas

2018.05.24 16:23

Avarija geležinkelyje: italų prokuroras pareiškė įtarimus lietuviui vairuotojui

DELFI.lt 2018.05.24 16:23

Kaip jau buvo pranešta, ketvirtadienio naktį Italijoje į tragišką avariją pateko vilkikas iš Lietuvos. Aiškėja, kad gabenamas buvo negabaritinis krovinys su specialia palyda – ji leido vilkikui kirsti geležinkelio sankirtą, nes užkardas buvo pakeltas.

Bent jau tokią versiją DELFI pasakojo vilkiko savininkės, bendrovės „TLB“ direktorius Dangis Drėgva, kuris jau artimiausiu metu turėtų skristi į Italiją ir dalyvauti pradėtame tyrime.

„Dabar prielaida yra tokia. Krovinys buvo ne paprastas, o specialus, negabaritinis – 20 m ilgio. Tokiems kroviniams, jų pervežimui reikalinga samdoma palyda.

Traukinio ir sunkvežimių kolonos susidūrimo katastrofos Italijoje, netoli Turino, tyrimą pradėjo vietos teisėsauga. Ketvirtadienį 13 valandą vietos laiku lietuvių vairuotojo Dariaus Zujo (39 metai) apklausą pradėjo Ivrėjos miesto prokuroras Giuseppe Fernando ir Turino karabinierių korpuso vadas pulkininkas Emanuele De Santis. Vairuotojui pareikšti įtarimai „dėl netyčinės geležinkelio katastrofos sukėlimo“.

Kol kas italų teisėsaugai daugiausiai informacijos suteikė antrojo kolonos sunkvežimio vairuotojas, Čekijos pilietis. Jis laužyta italų kalba paaiškino, kas įvyko: „Mūsų kolona – du sunkiasvoriai sunkvežimiai ir palydos automobiliai – maždaug 5 km per valandą greičiu įvažiavo į pervažą degant žaliai šviesoforo šviesai. Tačiau būtent tuo metu, kai pirmasis lietuvio vairuojamas sunkvežimis atsidūrė ant bėgių, nusileido pervažos užtvara ir užsidegė raudonas šviesoforo signalas. Išvydome atlekiantį dideliu greičiu traukinį. Viskas įvyko per kelias sekundes.“

Konkrečiai šiam pervežimui buvo trijų lydinčių automobilių kortežas. Pagal galiojančią tvarką palyda turi racijas, atskira racija būna skirta vairuotojui. Kaip jam važiuoti, reguliuoja palyda ji užtikrina eismo saugumą, duoda žodinius nurodymus. Kaip aš įsivaizduoju, jeigu vairuotojas įvažiavo į sankirtą, tam jis turėjo leidimą“, – aiškino direktorius.

Jo žiniomis, kitaip nei skelbiama viešai, įvažiuodamas į sankirtą vilkikas užkardo nenulaužė. Jam įvažiuojant į sankirtą priekinis užkardas buvo pakeltas, o jokio signalo apie artėjantį traukinį esą nebuvę.

„Įvažiavo, o įvažiavus užkardas pradėjo užsidarinėti. Viena lydinti mašina buvo nuvažiavusi priekyje, ta, kuri buvo šone, pateko į įvykį su mūsų vilkiku. Man atrodo, iš palydos yra žuvęs vienas žmogus. Mūsų vairuotojas iššoko iš kabinos, prieš traukiniui užkabinant krovinio galą. Jis rimtų traumų neturi“, – kalbėjo D. Drėgva.

Direktoriaus teigimu, negabaritinių krovinių palyda paprastai būna po vieną automobilį iš priekio, iš šono ir iš galo.

„Taip, bent jau tas, kuris iš priekio važiavo, turėjo įvertinti situaciją. Jis duoda komandą judėti. Jis pats pravažiavo, davė komandą, kad mašina gali judėti ir pajudėjo. Jei matytų, kad artinasi traukinys, niekas prieš jį nevažiuotų. Nebuvo traukinio, nebuvo ženklų ir užkardas buvo pakeltas, palyda tą įvertino, leido važiuoti ir pajudėjo“, – pasakojo įmonės vadovas.

Jis sakė pats nekalbėjęs su didesnių sužalojimų išvengusiu 39 metų į nelaimę patekusio vilkiko vairuotoju. Tačiau su juo esą kalbėję vadybininkai.

AFP/Scanpix nuotr.

„Kiek pavyko sužinoti, kai kalbėjo su vairuotoju, kol turėjo ryšį, jis pajudėjo ir tada pradėjo leistis galinis išvažiavimo užkardas. Tada atlėkė traukinys ir viskas įvyko greitai, bandė išvažiuoti, bet nespėjo. Traukinys kabino priekabos galą, tada jau visa kita“, – galimą įvykių seką atkūrė verslininkas.

Jis teigė nežinantis, koks tiksliai buvęs krovinys vilkiko priekaboje. Tačiau tai esą galėję būti kažkokie įrengimai.

Paklaustas, kas turės atlyginti visus nelaimės nuostolius, D. Drėgva svarstė, kad tai priklausę nuo to, kas bus pripažintas avarijos kaltininku:

„Pagal mane, jeigu neveikė užkardas ir nemirksėjo žiburėliai, tai, matyt, atsakinga būtų tą ruožą prižiūrinti geležinkelio kompanija.

Antras dalykas, palyda samdoma tam, kad saugiai pravažiuotum. Kai samdai palydą, ji visiškai atsako už saugumą. Vairuotojas yra tik rankos – jis pats nei į priekį, nei atgal su tokiu kroviniu neturi teisės važiuoti. Negali būti, kad palyda stovi, o jis nuvažiavo.“

Direktorius kategoriškai neigė, kad vairuotojas galėjęs būti neblaivus. Esą pakrovus tokį krovinį, prieš jam pajudant, vairuotojų blaivumas tikrinamas privaloma tvarka.

„Rekvizitai.lt“ duomenimis, bendrovė „TLB“ turi 207 darbuotojus, jų vidutinis atlyginimas yra 530 Eur (didesnė dalis atlyginimo vilkikų vairuotojams mokama kaip dienpinigiai), įmonė iš viso turi 135 automobilius.

Pranešama, kad nelaimė įvyko trečiadienį 23:20 val. vietos laiku (ketvirtadienio naktį 0:20 val. Lietuvos laiku). Maršrutu Turinas – Ivrea važiavęs traukinys įsirėžė į sunkvežimį, kuris pralaužęs užtvarus sustojo funkcionuojančioje pervažoje, pranešė Italijos geležinkelių bendrovė RTI.

Per avariją žuvo traukinio mašinistas ir dar vienas žmogus. Viena traukinio keleivė yra kritinės būklės. Sužeista mažiausia 18 žmonių.