Eismas

2018.04.29 16:44

Šalies keliuose – specialus policijos ir muitinės reidas, dirbo keliasdešimt pareigūnų

Lietuvos kelių policijos tarnyba, bendradarbiaudama su Lietuvos muitine ir Lietuvos transporto saugos administracija, sekmadienį suorganizavo išskirtinę policinę priemonę, skirtą tranzitinio transporto kontrolei. 

Pagrindinis šios priemonės tikslas – krovinių gabenimo, akcizais apmokestinamų prekių, žmonių vežimo tvarkos tikrinimas bei užsieniečių legalaus buvimo ir vykimo patikrinimai. Dėmesys buvo kreipiamas ir į  pavojingų Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų išaiškinimą, tranzitinio transporto kontrolę, taip pat vykdytos ir papildomos specialios neviešinamos užduotys.

Daugiausia dėmesio buvo skirta pagrindinių magistralinių ir tranzitinių kelių Rytų ir Vakarų kryptimi kontrolei. Jungtinės policijos, muitinės ir VKTI pajėgos buvo paskirstytos į dvi grupės. Viena grupė veikė kelio A1 ruože tarp Grigiškių ir Vievio. Kita grupė – kelyje A3.

Nemažas dėmesys buvo skirtas ir greičio kontrolei. Buvo tikimasi, kad kelyje A1 patruliuojantys kelių policijos pareigūnai nustatys ne vieną tokio pobūdžio nusižengimą.

Reide dalyvavo labai didelės Lietuvos kelių policijos pajėgos. Su tarnybiniais motociklais ir automobiliais dirbo net 28 kelių policijos pareigūnai, kartu su jais – keturi muitinės ir keturi transporto saugos pareigūnai. Buvo vykdomas viešasis ir neviešasis patruliavimas, pareigūnai dirbo žymėtais ir nežymėtais policijos automobiliais, policijos motociklais, naudojo įvairią turimą techninę įrangą.

Patruliuojantys pareigūnai keliuose stebėjo transporto priemonių vairuotojus ir, įtarę pažeidimą ar norėję patikrinti dokumentus, atlydėdavo juos iki aikštelės.

Pirmas pažeidėjas – vos pradėjus darbą

Lietuvos kelių policijos pareigūnams vos pradėjus darbą buvo sustabdytas ir nubaustas vienas neblaivus vairuotojas. Teisė vairuoti automobilį, jam buvo atimta vietoje. Vairuoti transporto priemonę jam uždrausta metams, skirta 300 eurų bauda.

 „Mes, kaip kelių policijos pareigūnai, kreipiame dėmesį į KET pažeidimus ir vos pradėjus priemonių vykdymą nustatėme vieną neblaivų vairuotoją. Lengvojo automobilio vairuotojui nustatytas 0,9 promilės girtumas. Dar dviem vairuotojams įtarimai nepasitvirtino, tai yra, jie įpūtė, bet neviršijo leistinos normos“, – apie pirmuosius pažeidimus, vos pradėjus darbą, pasakoja Lietuvos kelių policijos vyriausiasis tyrėjas Jonas Davidonis.

Iš viso nustatyta per 100 pažeidimų. Policija teigia šešiems vairuotojams nustačiusi girtumą. Dar daugiau nei 80 vairuotojų įkliuvo už greičio viršijimą.

„Pastebėjome tokia tendenciją, kad kelyje A3 (Vilnius–Minskas) pasitaikė daugiau vairuotojų, viršijusių greitį. Ten [iki 13 valandos] nustatyta 11 vairuotojų, kurie vartojo alkoholį, bet neviršijo leistinos normos, t.y. 0,20, 0,30, 0,38 promilės... Du vairuotojai įkliuvo neblaivūs – vienam vairuotojui nustatytas 0,65 promilės girtumas, kitam sunkus 1,75 promilės girtumas“, – LRT RADIJUI sako J. Davidonis.

Tokios akcijos, kai susivienija Lietuvos kelių policijos, muitinės bei VKTI pareigūnai nėra dažnos. Kiek dažniau transporto priemonių tikrinimo akcijas vykdo mažesnės, muitinės ir VKTI ar pasienio pareigūnų pajėgos. Tačiau, kaip pažymi J. Davidonis, tokios priemonės, kai dalyvauja kelių tarnybų pareigūnai, yra puikios, norint pasisemti patirties tiek vienoms, tiek kitoms tarnyboms.

Kalbėdamas LRT RADIJUI jis taip pat atkreipė dėmesį, kad šis reidas – tik prevencinė priemonė, nesusijusi su jokiomis grėsmėmis: „Įprastinių reidų vykdome pakankamai nemažai – savaitgaliais ir nakties metu. Ieškome naujovių, tai pasitelkėme kitų tarnybų pareigūnus. Šiandien matau, kad rezultatai yra. Manau, kad ateityje reikės pakartoti tokias priemones.“

Muitinės pareigūnai turi savo užduotis

Komentuodamas muitinės pareigūnų užduotis, Vilniaus teritorinės muitinės Mobiliųjų grupių skyriaus inspektorius Giedrius Ilgevičius pažymėjo, kad jų kompetencija yra tikrinti vidaus pervežimams skirtus dokumentus, transporto priemonių dokumentų ir jei yra, krovinių patikrinimą. 

„Dažniausiai yra fiksuojami pažeidimai, susiję su neteisėtu prekių gabenimu, akcizinių prekių, prekių be dokumentų transportavimo atvejai. Neretai nustatomi pažeidimai, kai transporto piemonė važiuoja nesumokėjusi kelių mokesčio, bei būna neteiginai užpildyti kelionės leidimai, arba jų visai nėra“, – dažniausius pažeidimus mini G. Ilgevičius.

Jis neišskiria konkrečios šalies vairuotojų, kurie dažniausiai padaro nusižengimus. Pasak G. Ilgevičiaus, tiek trečiųjų šalių piliečiai, tiek lietuviai ar latviai daro panašų kiekį nusižengimų.

Jei viskas tvarkinga – bijoti nėra ko

Paukštienos produkciją iš Rudaminos į Kauną vežęs ir patikrinimui sustabdytas sunkvežimio vairuotojas Gytis teigia, kad reikia turėti visus ir tvarkingus dokumentus, tuomet problemų nebus. Patikrinimo metu jo ir kartu važiavusio kolegos dokumentuose pareigūnai pažeidimų nerado. Pasak vairuotojo, jis visada stengiasi, kad visi dokumentai ir krovinys būtų tvarkingi, o Lietuvos pareigūnų vykdomus patikrinimus vadina liberaliais.

„Lietuva dar liberali. Lenkai labai smarkiai tikrina. Po jų patikrinimo vokiečiai nebetikrina, nes jei sustabdo patikrinti lenkai, patikrina nuo A iki Z, po to nebelenda niekas. Lietuvoje truputėlį mažiau patikros, ji menkesnė, bet ganėtinai nuosekli“, – patirtimi dalijasi Gytis.

Kalbėdamas apie dokumentus, jis vardija, kad su savimi privalo turėti įvairias licencijas, skaitmenines korteles, tachografus (vairuotojo darbo laiką ir poilsį žyminti kortelė), transporto priemonės ir krovinio draudimus. Dokumentų daug, bet, kaip tikina vairuotojas, geriau, kai jie visi tvarkingi, nes pareigūnams užfiksavus pažeidimus, baudos ne mažos, o taip pat sugaištama ir daug laiko.