Eismas

2018.04.27 17:09

Ar sustiprės „Mitsubishi“, priglaustas po prancūzo sparnu

Egidijus Babelis, žurnalas „Keturi ratai“2018.04.27 17:09

Kiek prisimenu, „Eclipse“ vardu buvo pavadintas sportiškas kupė kėbulą turintis „Mitsubishi“ modelis. Naujoji  „Eclipse Cross“  – SUV (padidinto pravažumo automobilis). Pasirodo, lipdukai „Užaugęs būsiu džipas“ ant automobilių veikia. „Eclipse“ užaugo. Tik bijau, kad tokį lipduką ant senos kupė priklijavo patys gamintojai, kuriems žūtbūt reikia atsitiesti.

„Mitsubishi“ dar visai neseniai išgyveno sunkius laikus. Jų modelių gama skurdi, o ir tie patys modeliai nuo konvejerio rieda beveik dešimtmetį ir daugiau, jie niekuo neypatingi, pirkėjų eilės prie salonų nesirikiuoja, pardavimai nežiba. Situaciją tik pablogino prieš porą metų kilęs skandalas dėl klastojamų emisijų, nusmukdęs pusantro šimto metų gyvuojančios kompanijos akcijas, japonai patyrė milijardinius nuostolių. Juos išgelbėjo „Renault-Nissan“aljansas, nupirkęs kiek daugiau nei trečdalį akcijų ir suleidęs daugiamilijoninę finansinę injekciją. Tikimasi, kad „Mitsubishi“, priglaustas po šiltu prancūzo sparnu, išgis ir sustiprės.

Pirmasis atsigavimo požymis – ilgą laiką lauktas naujas modelis, sugrąžinęs legendinį pavadinimą „Eclipse Cross“. Gamintojai sako, kad tai jaunatviškas, sportiškas padidinto pravažumo automobilis, sužavėsiantis jaunas, energingas, nuotykių trokštančias šeimas.

Gaila, kad tai dar vienas SUV, o ne sportiška kupė, koks buvo tikrasis „Eclipse“, bet gamintojus reikia suprasti: dabar visi nori ir perka nieko bekelėje nesugebančius, bet kietai atrodančius aukštus automobilius. Visiems tokių reikia, tad, norėdami išlipti iš liūno, japonai mums pateikia SUV.

Tiesa, reikia pasakyti, kad šis modelis buvo sukurtas dar be „Renault-Nissan“ aljanso pagalbos. Vieni japonai, nesiskolindami kitų detalių, kūrė važiuoklę, visiškai naują variklį, naują dizainą. Ir turiu pripažinti, matosi, kad darbo įdėta daug, o ir dirbta nuoširdžiai. Modelis tikrai vykęs.

Visų pirma jis atrodo šiuolaikiškai, kiek agresyviai. Tai naujo kompanijos dizaino vadovo darbas. Iš milžiniško detalių ir aštrių kampų kiekio galima atskirti, kad jis – japonas. Tsunehiro Kunimoto. Kiti liniuotės ir matlankio meistro kuriami modeliai taip pat eis ta pačia kryptimi. Gražu ar ne, spręsti jums, bet akį tikrai traukia.

Salonas taip pat japoniškas, visi prietaisų blokai sukrauti keliais lygiais. Tik kiek neįprastai ir gal kvailai atrodo centrinės konsolės viršuje įmontuotas ekranas su stogeliu. Atrodo it ant stalo padėtas Šilelis, uždengtas močiutės megzta staltiese. Ekrano grafika taip pat šiek tiek primena Šilelį, atrodo pasenusi, o ir dėl kiekvieno bakstelėjimo į televizorių labai šaižiai pypsi. Nepatenkinta, it prievartą naudotum. Neradau kaip tą garsą nutildyti ir išjungti.

Keista, nes kai praėjusiais metais Ženevos automobilių parodoje teko sėdėti prototipe, pristatytame dar prieš serijinę šio modelio gamybą, jis buvo su plonu, gražią grafiką turinčiu ekranu, kuris labai derėjo prie bendro salono dizaino. Pasirodo, norint modernios informacinės sistemos, reikia rinktis prabangiausią versiją. Kitu atveju gausite seną „Outlander“ magnetolą.

Visa kita džiugina. Medžiagos gana geros, malonios liesti, salonas surinktas kokybiškai, jame pakanka garso izoliacijos, gausu vietos. Tiek priekyje, tiek gale pakanka erdvės kojoms, galvai, pečiams. Džiugina didelė bagažinė, tik jos pakrovimo kraštas aukštai.

Važiuoja „Mitsubishi Eclipse ross“ kaip ir visi kiti tokio dydžio visureigiai. Masiniai modeliai tokie panšūs vienas į kitą, kad jau sunku rasti žodžius, norint nesikartoti. Vairas lengvas, pakankamai tikslus, važiuoklė taip pat dirba švelniai, komfortiškai ir netrukdo vairavimui.

Nepatiko naujo 1,5 litro turbobenzininio variklio ir bepakopės transmisijos darbas. Taip, jis turi CVT tipo pavarų dėžę, kurią dėl kažkokių priežasčių yra pamėgę Japonijos automobilių gamintojai. Matyt, todėl, kad ji pigi, o ir teoriniais duomenimis daug efektyvesnė už tradicinį agregatą su pavaromis, mat geba be pertrūkių palaikyti variklio sūkius reikalaujamos galios diapazone.

Realiame pasaulyje, žinia, rezultatai visiškai kitokie nei popieriuje, ir mindžiojant dešinį pedalą variatorius erzina, priverčia variklį garsiai klykti, nesuteikdamas daug dinamikos. Jis neleidžia pajusti tų 163 motoriuko išsukamų arklių, tačiau juos šeria negailėdamas: važiuojant gana ramiai borto kompiuteris rodė 10 l/100 km besisukančius skaičius. Tokia transmisija tolygiu įsibėgėjimu džiugina tik važiuojant labai ramiai. O gaila, visiškai išsijungiančios saugumo sistemos (retenybė šiuolaikiniuose automobiliuose) su visų varančiųjų ratų automobiliu leido pašėlti snieguotuose žvyrkeliuose.

Na, gamintojai teigia, kad vėliau „Eclipse Cross“ modelyje atsiras senas geras 2,2 litro dyzelinis variklis su hidraulinio tipo automatine transmisija, tad paskutinę neigiamą pastraipą bus galima ištrinti.

O ištrinti norėčiau. „Mitsubishi“ – senas ir gilias tradicijas turintis automobilių gamintojas, savo istorijoje turėjęs daug ypatingų modelių. „Eclipse Cross“ taip pat gali būti įrašytas į vykusių modelių sąrašus: važiuoja tikrai neblogai, kaina – konkurencinga, tik kad jis niekuo neypatingas. Na, tik dizainu. Tačiau šiais laikais to turėtų pakakti, kad Mitsubishi galėtų atsistoti ant kojų. Sėkmės jiems!

Įvertinimas 7 iš 10

Pliusai. Malonus važiavimas, daug erdvės.

Minusai. Neekonomiškas ir neefektyvus benzininio variklio ir CVT pavarų dėžės tandemas.

Mitsubishi Eclipse Cross

Ilgis/plotis/aukštis (mm)

4 405/1 805/1 655

Bazinio modelio kaina

19 990 Eur

Bandyto modelio kaina

27 999 Eur

Maks. greitis

210 km/h

0–100 km/h

9,8 sek.

Degalų sąn.

7 l/100 km

Svoris

1 520 kg

Variklis

1 499 cm3 benzininis

Maks. galia

163 AG esant 5 500 aps./min.

Sukimo mom.

250 Nm esant 1 800–4 500 aps./min.

Pavarų dėžė

Bepakopė CVT

Varantieji ratai

Visi

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba, – jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.