Eismas

2018.04.24 10:44

„CityBee“ skelbia testuojantys alkoblokų integravimo galimybes

LRT.lt2018.04.24 10:44

Siekdami užtikrinti, kad neblaivūs vairuotojai negalėtų naudotis „CityBee“ paslauga, trumpalaikės automobilių nuomos bendrovė „CityBee“ skelbia testuojantys alkoblokų integravimo galimybes, teigiama pranešime.

„Jau kurį laiką ieškojome efektyviausio sprendimo, kad neblaivūs asmenys negalėtų sėsti prie „CityBee“ automobilių vairo.  Susiduriame su iššūkiais, ieškodami alkoblokų technologijos, kuri būtų pritaikyta masinei automobilių dalinimosi paslaugai. Artimiausiomis savaitėmis planuojame įrengti pirmuosius testinius alkoblokus automobiliuose, stebėsime, kaip jie veikia, ir toliau analizuosime bei ieškosime efektyviausių sprendimų neblaiviems vairuotojams pažaboti“, – komentavo „CityBee“ vadovas Lukas Yla.

Pasiruošę diskusijai

Kaip teigiama pranešime, bendrovė aktyviai analizuoja pasaulinę patirtį, kaip automobilių trumpalaikės nuomos bendrovės sprendžia šią problemą kitose šalyse.

Bendrovės įsitikinimu, prie automobilio vairo sėdantys neblaivūs vairuotojai – didelė Lietuvos problema, o nuomojami automobiliai – tai tik dalis automobilių Lietuvos keliuose.

„Siaubinga, kad Lietuvoje yra neatsakingų vairuotojų, kurie sėda už nuosavo ar nuomoto automobilio vairo girti, neįvertinę skaudžių to padarinių. Mes esame pasiruošę diskusijai su visomis suinteresuotomis šalimis dėl efektyvių priemonių, užtikrinančių, kad neblaivių vairuotojų keliuose neliktų”, – teigė „CityBee“ vadovas L. Yla. 

Nulis tolerancijos neblaiviems vairuotojams

„Mes smerkiame neblaivų vairavimą. Naudojantis mūsų paslauga, asmuo sutinka su sutarties sąlyga, kad nesės už vairo neblaivus. Jeigu ši sąlyga pažeidžiama, asmuo visam gyvenimui praranda teisę naudotis „CityBee“ paslaugomis. Jeigu neblaivus asmuo sukelia eismo įvykį, jis taip pat padengia visus jo nuostolius“, – kalbėjo L. Yla.

„CityBee“ automobilių nuomos paslauga veikia Vilniuje, Kaune bei Lietuvos pajūryje – Klaipėdoje, Palangoje, Neringoje ir Gargžduose. Bendrovei priklauso virš 500 automobilių.

R. Masiulis: neišskirčiau išnuomotų automobilių

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis tvirtina, kad vairavimo išgėrus problema turi būti sprendžiama tol, kol ji visiškai išnyks. Ministras sutinka, kad tai gali įvykti negreitai. Anot jo, pirmiausia reikia imtis priemonių, kurios galėtų būti įgyvendintos iš karto.

„Šiame etape mūsų siūlymas yra dalinimosi paslaugos automobiliuose įdiegti alkoblokus. [...] Diskutuosime, kaip galima būtų tuos alkoblokus įdiegti, ar tam reikia keisti įstatymus. Jeigu reikia, siūlysime tai daryti. Alkoblokai yra techninė priemonė, kuri gali fiziškai užkardyti, kad žmogus tiesiog neužvestų automobilio“, – teigia R. Masiulis.

Jis priduria – nors žmonės mano galėsiantys alkobloką pergudrauti, leisdami į jį pūsti draugui, taip tikrai nebus. Kaip tvirtina ministras, sistema sukurta taip, kad pasitikrinti girtumą reikėtų ir važiuojant, todėl pergudrauti alkobloko nepavyktų.

„Viskas apskaičiuota, čia neturėtų būti apgaulės. Tai, be abejo, ne vienintelė priemonė, apie kurią norėtume diskutuoti. Todėl norime ir toliau ieškoti sprendimų, kaip mažinti žmonių norą sėsti girtiems už vairo. Alkoblokai – tik pradžia“, – tikina R. Masiulis.

Jo aiškinimu, kol kas didžiausias dėmesys kreipiamas į dalinimosi automobiliais paslaugų įmones, nes jos suinteresuotos išvengti tokių nelaimių. Todėl, teigia ministras, alkoblokus šiuose automobiliuose galima įrengti daug greičiau.

„Įvykių yra su visais automobiliais – išnuomotais ar neišnuomotais. Neišskirčiau, kad būtent su išnuomotais yra didesnė bėda, bet su išnuomotais yra galimybė spręsti tą klausimą efektyviau. Privatūs žmonės į savo automobilį gali ir neįsileisti alkobloko. Įmonėms sutikus (neabejoju, kad jos tikrai norės tą klausimą spręsti vienaip ar kitaip, nes jos patiria skaudžias pasekmes), galima greičiau šį dalyką spręsti“, – sako R. Masiulis.

Jo nuomone, dabar galiojančios bausmės išgėrusių žmonių nuo vairavimo neatgraso, nors už tai gali grėsti ir laisvės atėmimo bausmė. Todėl, tvirtina ministras, būtina ieškoti priemonių, kurios priverstų pačius žmones susimąstyti apie vairavimo išgėrus pasekmes. Jo teigimu, buvo svarstytas pasiūlymas viešinti neblaivių vairuotojų pavardes, tačiau sprendimas dėl to dar nepriimtas.

„Reikia vertinti šio sprendimo teisines pasekmes, bet turime tiesiog ieškoti naujų būdų, nes vien tik bausmės, kas yra dabar (net galima į kalėjimą pakliūti), panašu, žmonių neatbaido“, – sako ministras.