Eismas

2018.04.07 13:21

„Opel Grandland X“: prancūziška meilės matematika

Renaldas Gabartas, žurnalo „Keturi ratai“ autorius2018.04.07 13:21

Kol didžiųjų Europos ekonomikų strategai ginčijasi, ko tikėtis iš amžiaus vestuvių – amerikiečių General Motors išleidus į užkurius savo Adam Opel po Prancūzijos koncerno PSA Peugeot Citroën sparneliu, automobilininkai jau kviečiami išbandyti naujų bendrų modelių. Vienas iš dviejų rinkos debiutantų – Opel Grandland X.

Kaip ir buvo galima tikėtis, į naujų klientų ir solidesnio pelno medžioklę PSA leidosi Opel modelių gamą papildydamas krosoveriais.

Pirmiausia parodytas Peugeot 2008 technologinis brolis dvynys Crossland X, o netrukus po to – 20 centimetrų ilgesnis Grandland X, inžineriniu požiūriu niekuo nesiskiriantis nuo Peugeot 3008. Pastarasis ratuotis triumfavo 2017-ųjų Europos metų automobilio rinkimuose, kas neišvengiamai suformavo kur kas aukštesnius lūkesčius ir žaibo ženklu papuoštai vokiškai krosoverio versijai.

Tiesa, 2016-aisiais prestižiniame Senojo žemyno konkurse pirmoji vieta atiteko Opel Astra, todėl prancūzai net ir smarkiai įsikarščiavę negali sakyti, kad „iš pradžių buvo tamsa ir chaosas, o tada atėjome mes ir išmokėme vokiečius gaminti automobilius“. Pastaraisiais metais tiek Opel, tiek PSA džiugino akivaizdžia pažanga ir daugeliu atvejų lipo ant kulnų premium klasės technikai.

Kuo ypatingas Grandland X ir kuo jis kitoks nei brolis prancūzas?

Abu automobiliai sukonstruoti ant tos pačios EMP2 platformos ir beveik nesiskiria gabaritais – Opel viso labo 15 mm platesnis, šiek tiek žemesnis ir 30 mm. Be abejonės, patys akivaizdžiausi dalykai – kardinaliai skirtingi stilistiniai sprendimai. 3008 persmelktas futuristine dvasia nuo neįprastų valdymo klavišų iki tekstilinės apdailos, kitoks pradedant miniatiūriniu vairaračiu ir baigiant galimybėmis žongliruoti prietaisų skydelio grafika ar keisti į saloną plūstančius aromatus.

Vokiškoje versijoje nieko panašaus nėra. Čia firminiai Opel bruožai, sudėlioti pagal įprastus kanonus, gal ir nenusipelno šedevro vardo, visgi bendras vaizdas jaukus, o krosoveris prašosi būti vadinamas klasikiniu. Tą patį galima pasakyti ir apie saloną – inteligentiškas, nepretenzingas, nepriekaištingas ergonomikos ir funkcionalumo požiūriu.

Centrinė konsolė neperkrauta klavišais ir mygtukais, nes daugelį dalykų galima reguliuoti naudojantis dideliu jutikliniu ekranu. Svarbiausi valdymo įrankiai, išdėlioti tradicinėse vietose, yra patogūs ir naudojami intuityviai. T. y. vos įsėdęs į Grandland X, susireguliavęs sėdynę ir vairo padėtį, jautiesi taip, tarsi su šiuo ratuočiu jau būtum sudrožęs Juozapinės dydžio kalną padangų. Visi vėlesni atradimai, tarkim, šildomos galinės sėdynės ar kojos judesiu atidaroma bagažinė, tik dar labiau pakelia ūpą.

Nors krosoverio pavadinime esanti didžioji X sukuria visų varančiųjų ratų pavaros lūkesčius, tačiau, kaip ir PSA modeliuose, Opel gerbėjai to net teoriškai negali gauti. Siekdami atpiginti konstrukciją ir sumažinti degalų sąnaudas, siūlomos tik priekinius varančiuosius ratus turinčios versijos. Planuojantiems žygius užmiestyje esant sudėtingesnėms važiavimo sąlygoms, rekomenduojama papildomai rinktis elektroninę traukos kontrolės ir sukimo momento paskirstymo tarp varančiųjų ratų sistemą IntelliGrip (prancūzai šią sistemą vadina Advanced Grip Control), turinčią 5 darbo režimus.

Variklių pasiūla kol kas kukli. Bazinio komplektavimo modeliai turi 1,2 l darbinio tūrio 3 cilindrų benzininį motorą, generuojantį 130 AG ir 230 Nm. Dyzelinė alternatyva – 1,6 l, 120 AG ir 300 Nm (su kokia teko artimiau susipažinti bandymų metu), paliko neprastus įspūdžius: jėgainė dirbo sklandžiai ir tyliai, degalų sąnaudos pasirodė logiškos – tik šiek tiek perkopė 6 l/100 km ribą. 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė bei Start/Stop sistema veikė nepriekaištingai. Dar gamintojai siūlo po vieną galingesnį benzininį (165 AG) ir dyzelinį (180 AG) variklį.

Pigiausias Grandland X su benzininiu varikliu ir mechanine pavarų dėže atsieis 18 957 eurus, o dyzelinis Innovation komplektavimo modelis – 26 086 eurus. Papildoma įranga kainą gana greitai išpučia iki beveik 34 tūkst. eurų.