Eismas

2018.04.08 13:21

Korozija metų laikų nepaiso

Marius Eidukonis, žurnalo „Keturi ratai“ vyr. redaktorius2018.04.08 13:21

Liaudies patarlė byloja, kad viščiukus reikia skaičiuoti rudenį, o kiekvienas automobilininkas žino, kad tuomet, kai nutirps sniegas, reikės skaičiuoti naujus rūdžių židinius ant automobilio kėbulo. Tiesa tokia, kad kol automobiliai gaminami iš metalo, tol žiemą ant kelių barstoma druska jiems bus pavojinga.

Nesvarbu, kokiu nauju automobiliu važinėjate, nustatyta, kad praėjus trejiems metams nuo eksploatacijos pradžios ant visų be išimties automobilių kėbulų randama korozijos pėdsakų, nepaisant to, kad gamintojai per pastaruosius 20 metų apsaugai nuo korozijos išleidžia 5 kartus daugiau.

Taigi galima tvirtinti, kad, norint ilgiau išsaugoti automobilio kėbulą be rūdžių, būtina jį papildomai padengti antikorozinėmis priemonėmis. Tą suprasdami kai kurie automobilių gamintojų atstovai suteikia galimybę klientui automobilį nuo korozijos papildomai apsaugoti specialiuose antikorozinių dangų centruose, net 22 pasaulio gamintojai naudoja kompanijos DINITROL medžiagas, todėl apie visus atskirų modelių konstrukcinius pakitimus, kurie gali turėti įtakos papildomo apdirbimo technologijai, visi autorizuoti paslaugos tiekėjai informuoja per oficialų atstovą toje šalyje specialios formos laišku su detalizuotu brėžiniu. Tik naudojantieji DINITROL medžiagas kiekvienam dengiamam automobiliui turi specialią technologinę schemą, atspindinčią konkretaus modelio konstrukcines ypatybes.

Informacija, kurią nuolat gauna antikorozinių centrų darbuotojai, ne tik užtikrina savalaikę technologijos korekciją, bet ir patvirtina, kad automobilio gamintojai žino, kad dėl jų gamybos specifikos kai kurios kėbulo vietos nėra deramai apsaugotos nuo korozijos, o kad tai būtų padaryta kokybiškai, jie stengiasi laiku informuoti tokios paslaugos tiekėjus. Todėl neverta prašyti meistro niekur negręžti skylių.

Tikras meistras gręžia tiek skylių, kiek jų tikrai reikia padengimo kokybei užtikrinti, ir gręžia ten, kur leidžia gamintojas, užtikrinant visų paslėptų mechanizmų ir detalių nepažeidžiamumą. Netgi priešingai, jei jums siūlo automobilį antikorozinėmis medžiagomis padengti kėbule negręžiant specialiose schemose nurodytų kiaurymių, žinokite, kad paslauga nebus atlikta profesionaliai.

Paslaugos kaina Lietuvos DINITROL centruose svyruoja nuo 140 iki 450 eurų, ir tai beveik 2 kartus pigiau, nei identiška paslauga Švedijoje ar Danijoje. Žinoma, suma, kurią tenka išleisti norint apsaugoti automobilį, atrodo didelė, tačiau nusprendus surūdijusias detales keisti naujomis, išlaidos būtų dar didesnės. Beje, stripiai surūdijęs automobilis avarijos atveju kelia didesnį pavojų ir pačiam vairuotojui, ir keleiviams, o parduodant rūdžių pažeistą automobilį neišvengiamai tenka nurodyti mažesnę kainą. Švedijos korozijos instituto specialistai paskaičiavo, kad vidutiniškai per žiemą, kai kėbulo korozija vyksta labiausiai, automobilio vertė dėl korozijos poveikio sumenksta iki 2 proc.

Didžioji dauguma vairuotojų įsitikinę, kad užsukti į antikorozinius centrus verta tik prieš žiemą, tačiau šios srities žinovai tvirtina, kad automobilio kėbulo priežūrai laikas visuomet tinkamas, o kalbant apie antikorozinį padengimą, jei jis atliekamas sausu oru, vairuotojas trumpiau būna be savo automobilio, nes antikorozinės medžiagos greičiau džiūna, automobilis, jau apsaugotu nuo korozijos kėbulu, greičiau gali palikti antikorozijos centrą.