Eismas

2018.04.05 18:22

Turite elektromobilį? Kviečia dalyvauti lenktynėse iki Palangos

Darius Švenčionis, LRT Radijo laida „112“, LRT.lt2018.04.05 18:22

Startavę prie Vilniaus savivaldybės, elektra varomų transporto priemonių vairuotojai pirmąjį gegužės penktadienį sieks kuo greičiau įveikti 337 km kelią iki Palangos. Renginio organizatorius Darius Grinbergas dalyvauti lenktynėse kviečia visus, turinčius elektromobilį.

Pirmaisiais metais geriausią rezultatą pademonstravo „Kia Soul EV“ automobiliu važiavęs Gintaro Kaukėno ir Karolio Judzentavičiaus duetas – jie užfiksavo pirmąjį elektromobilių lenktynių rekordą, atstumą nuo Vilniaus iki Palangos įveikę per 5 val. 27 min.

2016-aisiais renginyje dalyvavo tik atnaujinti „Nissan LEAF“ elektromobiliai, į kuriuos buvo montuojama tuo metu rinkoje talpiausia 30 kWh baterija. Šių transporto priemonių pažangą puikiai įrodo rezultatas: pirmųjų metų rekordą pagerino septyni iš devynių 2016-aisiais dalyvavusių ekipažų, o geriausias rezultatas (4 val. 49 min.) – Sauliaus Girdausko ir Egidijaus Skrodenio komandos.

2016-ųjų laimėjimas, tuomet atrodęs puikus, po metų buvo nustumtas į labai tolimą kampą. Visiškai nauju elektromobiliu „Hyundai IONIQ“ dalyvavę Vaidotas Kviklys ir Paulius Sviklas kelionę iš Vilniaus į Palangą įveikė per 4 val. 5 min. Baterijas pildyti jiems reikėjo dukart: Vievyje bei Kryžkalnyje, tačiau „Hyundai“ elektromobilio aerodinamika ir efektyviai naudojama variklio galia leido palaikyti aukštą vidutinį greitį ir aplenkti didesnės talpos bateriją turintį „Volkswagen e-Golf“ – Audriaus Gružinsko ir Balio Griškevičiaus ekipažas atsiliko vos pora minučių.

– Kada vyks lenktynės ir kiek renginio programos bus skirtas žiūrovams, o ne tik dalyviams?

– Varžybų dalyviai startuos gegužės 4-ąją nuo Vilniaus miesto savivaldybės. Ryte, pasiruošimo metu tarp 9 val. ir 9:30 val., kol bus duotas startas, visi, kurie domisi elektromobiliais, gali atvykti ir pasikalbėti su dalyviais, pažiūrėti naujausius elektromobilius.

– Finišuojate Palangoje, ten taip pat žinote laiką, kada žiūrovai galės pažiūrėti, kurie pirmieji atvažiuoja į Palangą.

– Palangoje finišuosime Jūratės ir Kastyčio skvere, prie pat jūros tilto. Tikimės, kad pirmieji ekipažai ten pasirodys apie 13 val. Besidomintys elektromobiliai kviečiami pabendrauti su ekipažais, 19 val. įvyks apdovanojimai, o kad laikas neprailgtų, laukiant apdovanojimų, nuo 16 iki 19 val. vyks vaikų elektromobiliukų varžybos – taip pat tradicinis renginys, vykstantis kasmet. Apie 80–100 mažylių galės nemokamai dalyvauti šiose varžybose, pajausti, kokia yra elektromobilio trauka. Greičiausiai ir tiksliau trasą įveikę varžovai bus apdovanoti, gaus nugalėtojų taures.

– Ką kviečiate dalyvauti į šias varžybas: ar tai elektromobilių gamintojai, pardavėjai, žurnalistai, ar į lenktynes gali registruotis visi elektromobilių entuziastai?

– Pirmieji registruojasi automobilių gamintojų atstovai, ekipažuose yra ir žurnalistų, bet dalyvauti gali visi, kurie turi elektromobilį – tokį, kuris yra oficialiai parduodamas arba aptarnaujamas Lietuvoje. Tradiciškai dalyvauja rinkos lyderiu įvardijimas „Nissan LEAF“, „Volkswagen e-Golf“, „Kia Soul EV“, „Hyundai IONIQ Electric“, deja, negali dalyvauti „Tesla“ automobiliai, nes jie nėra oficialiai Lietuvoje parduodami ir aptarnaujami, tai kol kas šitie super-automobiliai lenktynėse nedalyvaus.

– Ko gero, jie bandytų įsiveržti tarp lyderių. Kuo siekiate tokiomis varžybomis – ar tik populiarinti elektromobilius?

– Žinoma, pagrindinis tikslas yra elektromobilių populiarinimas, kadangi tai, mūsų nuomone, yra ne tik ekologiška, bet ir labai saugi transporto priemonė. Elektromobilis neskatina viršyti greičio, nes viršijus greitį tu kur kas greičiau iškrauni bateriją, sumažėja baterijos resursai, tuo pačiu – ir nuvažiuojamas atstumas. Tai reiškia, kad galima saugiai, laikantis Kelių eismo taisyklių (KET), pakankamai greitai nuvykti į Palangą, o tas maršrutas Vilnius–Palanga, sutiksite, yra tradicinis kiekvieno lietuvio vasaros maršrutas. Matyt, visi įsivaizduoja, kad Palangą pasiekia labai greitai, bet jei paskaičiuotume visą kelionės laiką, su sustojimais degalinėse, užkandžiavimu, šiuolaikiniai elektromobiliai beveik neatsilieka nuo tradicinių automobilių. Pernykštis varžybų nugalėtojas „Hyundai IONIQ Electric“ iš Vilniaus į Palangą nuvažiavo per 4 val. 05 minutes.

 Iš tiesų neblogas laikas. Ko gero, elektromobilių lenktynių metu teks paieškoti įkrovimo aikštelių, o galbūt jau priešingai – tuo ir skirsis nuo pernai, kad bus toks automobilis, kuriam nereikės pakeliui sustoti?

– Teoriškai toks automobilis yra – naujasis antros kartos „Nissan LEAF“,, bet praktiškai važiuojant magistrale leidžiamu greičiu iki 130 km/val. jo baterijos vis dėlto neužteks, reikės stoti krautis, bet, skirtingai nuo ankstesnių lenktynių, kai turėdavome įrengti laikinas stoteles, šįkart naudosimės stacionariu, puikiai veikiančiu tinklu, kurį įrengė Lietuvos automobilių kelių direkcija. Varžybų dalyviai galės pasirinkti iš 10 įkrovimo stotelių, kurios yra visoje automagistralėje.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.