Eismas

2018.03.31 14:24

„Peugeot 508“ apžvalga: racionalus pasirinkimas ilgoms kelionėms

Matas Buzelis, žurnalas „Keturi ratai“2018.03.31 14:24

2010-ieji Prancūzijos pramonės gigantei PSA Peugeot-Citroen buvo permainų metai. Koncerno valdyba nusprendė Europos rinkai nebegaminti nei 407, nei 607 modelių pakaitalų. Naujojo 408 odisėja buvo numatyta sparčiai besivystančiose šalyse, daugiausiai – Kinijoje, o prašmatnusis 607 tiesioginio įpėdinio taip ir nesulaukė.

Tačiau reikliems europiečiams Peugeot sukūrė naują modelį, kuriam teko nelengva užduotis – pavaduoti tiek 407, tiek 607. Prancūzų laukė didelis darbas – su naujuoju automobiliu jie siekė nepaleisti klientų, kurie galbūt laukė 408 arba 608 modelių, o tai reiškė, kad be didelių kompromisų nepavyks apsieiti.

Ilga ratų bazė – erdvus salonas

Ir iš tiesų Peugeot 508 debiutavo lyg sudėtinga kompleksinė lygtis su daugybe nežinomųjų. Tačiau žmonių pripažinimą šis automobilis pelnė greitai, netrukus ispanai šį automobilį išsirinko 2011-ųjų metų automobiliu.

508 yra pusiaukelė tarp 407 ir 607 – dydžiu šis automobilis pataiko tiesiai į viduriuką, tačiau protingi inžineriniai sprendimai suteikė jam savybių, kokių neturėjo nė vienas iš netiesioginių jo pirmtakų. 508 yra ilgesnis nei 408, nors gabaritais 607-ajam ir neprilygsta, jo atstumas tarp ašių – didesnis nei prabangiojo, iki 2010 metų gaminto Peugeot markės limuzino.

Nors ir mažieji šios markės modeliai kartais atrodo taip, lyg būtų surinkti iš pigiausių įmanomų medžiagų, 508 šioje srityje prieš savo mažesniuosius brolius atrodo gerokai pasitempęs. Salone dominuoja nors ir nebrangios, tačiau minkštos medžiagos, plastikinės detalės važiuojant duobėtu keliu nebarška ir netraška. Panašu, kad ergonomikai prancūzai skyrė nemažai dėmesio.

Didesnis atstumas tarp ašių sufleravo ne tik apie stabilumą esant didesniam greičiui, bet ir leido tikėtis erdvės pojūčio. Tokius lūkesčius gamintojas pateisino su kaupu. Net ir už aukšto vairuotojo atsisėdęs keleivis neturės problemų nei dėl vietos kojoms, nei galvai. Atstumas tarp priekinės ir galinės sėdynių eilių yra toks didelis, kad aukšti keleiviai maršrutu Vilnius–Klaipėda nukeliaus jausdami ir savo kojas, ir nesiskusdami susuktomis nugaromis.

Geras mieste, puikus užmiestyje

Būtent ilgose kelionėse atsiskleidžia ir kiti Peugeot 508 privalumai. Net šios markės kritikai bus maloniai nustebinti išlaikoma santūria atmosfera automobilio viduje. Važiuojant autostrada didžiausiu leistinu greičiu, į saloną nepatenka nepageidaujamas vėjo ir kelio triukšmas, o pakaba be didelio vargo susitvarko su kelio nelygumais, be to, tai darydama neerzina sėdinčiųjų viduje.

Mieste šis automobilis elgiasi taip pat maloniai, kaip ir užmiestyje. Nedideli priekiniai statramsčiai užstoja tik nedidelę dalį vaizdo. Gali susidaryti įspūdis, kad dėl ilgos ratų bazės Peugeot 508 turėtų būti nerangus siaurose gatvėse ar parkavimo aikštelėse, tačiau manevringumu jis nenusileidžia Vokietijai atstovaujantiems varžovams.

Konservatyvesnė išvaizda, praktiškumas ir geresnės važiavimo savybės neabejotinai padėjo išlaikyti Peugeot 407 ir 607 vairuotojų lojalumą šiam prekės ženklui. Negana to, 2015 metais atnaujintas modelis tapo dar elegantiškesnis, o juk būtent dizainas atlieka svarbų vaidmenį ir sudomina potencialų pirkėją arba atgraso nuo ketinimų pirkti.

Pamiršo galingus variklius

Visgi mažiau rafinuoto dyzelinio agregato tonas randa, kaip apeiti garso izoliaciją ir primena vairuotojui, kokiais degalais varomą automobilį jis pasirinko. Todėl norintieji visiškos tylos turėtų rinktis benzininę versiją.

Variklių pasirinkimas – labai ribotas. Benzininių agregatų gamą sudarė 1,6 litro atmosferiniai arba tokio pat darbinio tūrio, tik su turbokompresoriumi suporuoti motorai. Pastarieji priekiniams varantiesiems ratams perdavė 156 AG ir 240Nm – mažesnis galingumas tokio dydžio automobiliui būtų paprasčiausiai nepakankamas.

Dyzelinių variklių gama – maždaug dvigubai didesnė. Silpniausi – 1,6 litro HDI motorai, o galingiausi – 2,2 litro HDI agregatai, montuoti tik GT įrangą turinčiuose Peugeot 508. Surasti dyzelinį 508 – gerokai paprasčiau. Naudotų automobilių rinkoje vienam benzininiam modeliui atitenka maždaug 12 dyzelinių – tai pasako, kad Peugeot pardavimams didelės įtakos turi dyzelinės versijos.

Kur padėti telefoną?

Kaip ir kiekvienas automobilis, Peugeot 508 turi tokių kompromisų, kurie pagarbos taškų tikrai neprideda. Panašu, kad kurdami šio automobilio saloną prancūzai dar nesinaudojo išmaniaisiais telefonais arba paprasčiausiai tai ignoravo. Todėl vietą, kur galėtumėte pasidėti šiuolaikinį telefoną, surasti lengva taip pat, kaip adatą šieno kupetoje. Net ir po pagrindiniu porankiu esanti daiktadėžė yra nepatogi – joje tilps ne bet koks telefonas.

Bagažinės talpumas – tikrai ne pati stipriausia šio automobilio korta. Ruošiantis ilgai kelionei nereikia jaudintis, ar bus patogu keliauti aukštaūgiams bendrakeleiviams, tačiau gali tekti pasukti galvą dėl jų bagažo.

Peugeot 508 yra racionalus pasirinkimas tiems vairuotojams, kurie kiekvieną dieną turi sukarti ilgą kelią. Tai ne miesto spūsčių bitutė, o atpalaiduojantis automobilis kilometrams sukti. Geras akustinis komfortas, padori ergonomika, puikus pakabos darbas užmiestyje atlieka savo misiją – iš taško A į kitus taškus nuveža nuo kelionės nepavargusius keleivius.

Pliusai. Gera garso izoliacija, gera vidaus ergonomika, labai erdvus salonas, komfortiška pakaba.

Minusai. Mažoka bagažinė, greitas nuvertėjimas, galėtų būti praktiškesnis, siaura variklių gama.

2011 PEUGEOT 508 1.6 HDI

Variklis –1,6 l (4 cilindrų, turbodyzelinis)

Galia – 85 kW (115 AG) esant 3 500 aps./min.

Sukimo mom. – 240 Nm esant 1 500 aps./min.

0–100 km/h – 11,6 sek.

Maks. greitis – 188 km/h

Svoris – 1 480 kg

Vid. degalų sąn. – 4,8 l/100 km (gamintojo duomenys)

Ilgis – 4 813 mm

Plotis – 1 920 mm

Aukštis – 1 476 mm

Atstumas tarp ašių – 2 817 mm

Naudoto automobilio kaina dabar – 5 000–8 000 Eur.