Eismas

2018.04.01 12:48

E. Babelis. Viskas dėl įvaizdžio

Egidijus Babelis, žurnalo „Keturi ratai“ autorius2018.04.01 12:48

Populiariausi automobiliai dabar – SUV (padidinto pravažumo automobilis – LRT.lt). Visi nori SUV, visi perka SUV, visiems patinka SUV. O man nepatinka. Ir negaliu suprasti, kodėl jie patinka kitiems.

Jau senokai vairavau naują normalų automobilį. Pastaruoju metu gamintojai vieną po kito kepa padidinto pravažumo modelius, pirkėjai juos graibsto lyg karštas bandeles. Jie atrodo kiečiau, bet važiuoja kaip lengvieji automobiliai. Beveik.

Dabartiniai visureigiai važiuoja ir valdomi labai maloniai, mažieji SUV – beveik kaip lengvieji automobiliai, bet jie nebegali nuvažiuoti nuo kelio, didžioji jų dalis varomi tik priekiniais ratais. Nesuprantu, kodėl jie žmonėms taip patinka. Kad ir kaip gerai būtų sukurti, jie yra prasčiau valdomi. Jie turi aukštesnį svorio centrą, didesnį svorį, juos veikia didesnės inercijos jėgos. Kad ir kaip maloniu valdymu nustebino BMW X2, posūkiuose kėbulas svyruoja labiau, nei tą darytų pirmosios ar trečiosios serijos modeliai.

SUV naudoja daugiau degalų ir pasižymi blogesne trauka. Aukštas Mitsubishi Eclipse Cross. Magistralėje važiuojant 130 km/h greičiu momentinės degalų sąnaudos visą laiką sukosi apie 10 l/100 km. Apie kokį technologinį progresą mes kalbame? Didelę mašiną veikia didelis oro pasipriešinimas, ji negali magistrale plaukti dideliu greičiu, CVT variatorius visada palaiko aukštus sūkius.

SUV automobiliai kainuoja gerokai daugiau nei normalūs automobiliai. Bandytas VW T-Roc kainavo 33 tūkst. eurų. Už tiek jūs nusipirksite gerai sukomplektuotą Golf GTI. BMW X2 kainavo 58 tūkst. eurų. Už tokią kainą išeina gerai sukomplektuotas ketvirtosios serijos GT su tokiu pačiu varikliu.

Kodėl žmonės perka padidinto pravažumo automobilius? Sako, sėdi aukščiau, mato toliau. Matau, kaip žmonės važiuoja Lietuvos keliais – niekas toliau savo nosies galiuko nežiūri. Ypač naujų SUV vairuotojai. Tai kam sėdėti aukščiau? Didesni automobiliai saugesni? Dabar visi automobiliai saugūs. Tokie saugūs, kad net neleidžia avarijos padaryti.

SUV praktiškesni? Na, kur jau. Seniems geriems universalams jie neprilygsta. Be to, bagažinės pakrovimo kraštas padidinto pravažumo automobiliuose dažnai būna aukštas ir nepatogus.

Sako, kad su padidinto pravažumo automobiliu toliau nuo kelio nuvažiuosi? O kiek padidinto pravažumo savininkų nuvažiuoja nuo kelio? Kada paskutinį kartą bekelėje matėte BMW X5 ar Audi Q7? Visos modernios visų varančiųjų ratų sistemos sukurtos stabilesniam ir saugesniam važiavimui ant asfalto, o ne bekelėje.

Asfaltui skirtos padangos pasiduoda dar ant šlapios žolės, o elektronika, valdanti visų varančiųjų ratų sistemas, iškelia baltą vėliavą pirmoje baloje, kur sukibimą gali rasti vos vienas ar du ratai. Ir apskritai didžioji dalis šiuolaikinių padidinto pravažumo automobilių yra varomi tik dviem ratais, o jų prošvaisa – tik truputį aukštesnė nei ferario. Pripažinsiu viena: SUV atrodo kiečiau. Ir jūs tiek aukojate vien dėl įvaizdžio?

P. S. Aš nemėgstu tik SUV. Aš mėgstu tikrus visureigius, su kuriais galima lįsti ten, kur pėsčiomis neišdrįstum eiti.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.