Eismas

2022.01.13 19:01

VVT darbuotojai nežada trauktis – koridoriuje nakvos tol, kol bus patenkinti jų reikalavimai

atnaujinta 22.38
Irma Janauskaitė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2022.01.13 19:01

Naktį įmonės būstinėje praleidę Vilniaus troleibusų ir autobusų vairuotojai nežada trauktis, kol bus atsižvelgta į reikalavimus padidinti algas, pagerinti darbo sąlygas. Įmonės vadovas sako, kelti darbo užmokesčio tiek, kiek reikalauja vairuotojai, nėra iš ko, nes dėl pandemijos įmonė nuostolinga.

Ant kėdžių naktį darbe praleido 15 Vilniaus viešojo transporto vairuotojų. Perpiet dalis buvo išvažiavę namo nusiprausti, persirengti.

Dezinfekciniu skysčiu išpurkštas koridorius, kurio gale ir įsikūrę darbuotojai. Profsąjungos teigimu, taip norėta juos išprašyta iš patalpų. Vadovybė sako, kad dezinfekcija vakarais atliekama periodiškai.

„Vadovas žinojo iš anksto, kad čia darbuotojai nakvos. Tai galiu jums pasakyti, kad 20 minučių vėdinom patalpą ir rimtai kai kuriems buvo negerai“, – LRT TELEVIZIJAI sako „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų profsąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.

„Vilniaus viešojo transporto“ būstinėje naktį praleidę darbuotojai nežada trauktis: norime, kad būtų atsižvelgta į reikalavimus

„Aš pats tuo metu buvau, kalbėjausi su darbuotojais, aš pats geranoriškai prašiau atlaisvinti patalpas ir leisti užbaigti dezinfekciją. Tačiau darbuotojai atsisakė“, – tikina VVT direktorius Darius Aleknavičius.

Nakvoti netoli nuo įmonės vadovo kabineto nutarė didžiausia iš penkių įmonės profsąjunga. Ji ir vadovas sutarimo neranda pusantrų metų, jau ir bylinėjasi.

„Mes labai aiškiai norime, kad būtų pasirašyta kolektyvinė sutartis. Antras klausimas yra darbo užmokestis. Ir mes reikalaujame, kad darbo užmokestis kiltų 10 procentų“, – pabrėžia A. Markevičius.

VVT vadovas sako, kad algas numatyta kelti 5 proc.

„Mes turime suderinti norus su savo galimybėmis. Ir tų galimybių iš karto ir tokiais dideliais žingsniais padidinti atlyginimus – sunkiai įmanoma“, – LRT TELEVIZIJAI tikina VVT direktorius.

Protestuojantieji skundžiasi darbo sąlygomis. Sako, kad vairuotojų trūksta, nes dalis išėjo, dalis nušalinti. Likę dirba šešias dienas iš septynių.

„Niekas negali tiek dirbti, aš atsiprašau, aš po trijų dienų jau grįžtu namo išsekusi visiškai:, – teigia vairuotoja Regina Didikienė.

„Teko dirbti su penkiais direktoriais ir su visais buvo galima kalbėti, susitarti, žmoniškumas kažkoks buvo. Čia, jūs man atleiskite, bet nėra žmoniškumo“, – priduria vairuotojas Algimantas Buividavičius.

VVT vadovo D. Aleknavičiaus teigimu, nušalinti tuos, kas nepateikia galimybių paso ir nenori mokėti už testus, įpareigoja teisės aktai, o visa kita – gerinama.

„Taip, dar vis turime tų darbuotojų, kurie nepapietauja arba neturi laiko papietauti dėl to, kad tiesiog yra sudėtingas eismas. Tačiau mūsų pokyčiai dėl grafikų pertvarkymo, bendradarbiaujam kartu su „Susiekimo paslaugomis“ ir tai rodo, kad padėtis gėrėja kartais“, – LRT TELEVIZIJAI tikina VVT vadovas.

Savivaldybės valdomos įmonės darbuotojai pasigenda ir mero dėmesio ir sako, kai tik teismas leis, iškart streikuos. Nedirbs bent trečdalis vairuotojų.

„Visi norim laiku suspėti ir netgi mus dirgina, jeigu autobusas ar troleibusas dvi minutes ar pusę minutės vėluoja. Tai streiko atveju kiekvienas vilnietis pajaustų. Ir aš labai tikiuosi, kad ir mūsų aukščiausi politikai – Vilniaus miesto valdžia – įsivertins“, – pabrėžia Profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė.

Vilniaus valdžia sako padėtį žinanti, ragina susitarti ir žada ieškoti įmonei pinigų biudžete.

„Dabar nenoriu tiesiog spekuliuoti skaičiais, bet mes tikrai ieškome galimybių, kaip nuostolių atlyginimui iš kur dar galėtumėm rasti papildomų šaltinių“, – užtikrina Vilniaus savivaldybės administracijos vadovė Lina Korizienė.

Autobusais ir troleibusais keleivius vežančioje įmonėje dirba beveik 2 tūkst. žmonių.

.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt