Eismas

2021.11.30 19:21

Sostinės Karoliniškių gyventojai piktinasi: normalią sankryžą pavertė spūsčių priežastimi

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.11.30 19:21

Plečiantis miestui sostinėje įgyvendinama vis daugiau pokyčių, bet, kaip rodo praktika, jie ne visada sulaukia teigiamų gyventojų reakcijų. Vienu tokių pavyzdžių tapo sostinės Karoliniškių mikrorajone pertvarkyta sankryža, kuri iš nereguliuojamos tapo šviesoforais apstatytu kelių susikirtimu. Gyventojai skundžiasi, kad šviesoforams pradėjus veikti susidarė tokios spūstys, kokių dar gyvenime neteko matyti, o šalia Loretos Asanavičiūtės gatvės esančiuose daugiaaukščiuose gyvenantys žmonės baiminasi, kad dėl ilgiau stovinčio transporto padidės ir užterštumo lygis.

Neramina ir spūstys, ir stovintys automobiliai

Karoliniškėse gyvenanti Donata teigia, kad kasdien piko valandomis L. Asanavičiūtės gatvėje transporto srautai gerokai išauga, todėl iki šiol buvusi nereguliuojama sankryža tiek iš Laisvės prospekto įvažiuojantiems į L. Asanavičiūtės gatvę, tiek iš jos įsukantiems į Laisvės pr. užtikrindavo sklandų transporto pralaidumą, o vieninteliai eismo įvykiai būdavo fiksuojami, kai viešasis transportas ar kiti automobiliai apgadindavo šalia kelio sustatytus automobilius.

„Iki šiol visi šioje sankryžoje judėjo sklandžiai, net jei piko valandomis susidarydavo eilė norinčių iš Laisvės pr. pasukti į Asanavičiūtės gatvę, ji judėdavo greitai ir be didesnių nesklandumų. Na, bet panašu, kad tokia eismo organizavimo tvarka tiko ne visiems. Jau prieš kurį laiką ties šia sankryža buvo įrengti šviesoforai ir buvo tik laiko klausimas, kada juos įjungs. Ir toji diena išaušo praeitą savaitę.

Žinoma, kaip buvo galima tikėtis, pirmosiomis dienomis susidarė dešimtys avarinių situacijų, kai, nepastebėję jau veikiančio šviesoforo, L. Asanavičiūtės gatve tiesiai važiuojantys vairuotojai lėkdavo per raudoną nepaisydami važiuojančiųjų nuo Laisvės pr. pusės. Kol neveikė šviesoforas, L. Asanavičiūtės gatvė buvo pagrindinė, o per daugiau nei du mėnesius, kai šviesoforai neveikė, žmonės įprato, kad jie ten yra, tačiau dar nėra ko į juos žiūrėti.

Kai žmonės jau pastebėjo, kad taip laisvai važiuoti nebegali, pradėjo formuotis didžiulės spūstys. Ypač didelė transporto eilė kiekvieną vakarą nusidriekia Laisvės prospekte. Karoliniškėse užaugau, tačiau per visą gyvenimą nemačiau, kad norinčiųjų pasukti į L. Asanavičiūtės gatvę eilė baigtųsi dar už Laisvės prospekto viešojo transporto stotelės. Trumpai tariant, normali sankryža praeitą savaitę tapo didžiulių spūsčių priežastimi“, – komentavo Donata.

Gyventoja aiškino, kad piktina ne tik tai, kad į namus tenka keliauti ilgiau ir matant namų langus prireikia dar 10–15 minučių praleisti spūstyje, tačiau ir tai, kad kyla užterštumo rizika. Donata pasakojo, kad net dviejų kambarių langai jos bute yra būtent į L. Asanavičiūtės gatvę, todėl matydama, kokios spūstys nusidriekia, ji baiminasi, kad padidės ir oro tarša, o vėdinant butą užterštas oras pateks ir į namus.

„Faktas, kad važiuodami automobiliai taip pat sukelia taršą, tačiau kai dešimtys jų stovi vienoje vietoje, iš tiesų darosi neramu, kad atsidarę langus tik dar labiau save nuodysime“, – kalbėjo gyventoja.

Eismas aiškesnis ir saugesnis visiems eismo dalyviams

Vilniaus miesto savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas Paulius Vaitekėnas aiškino, kad minėta sankryža pertvarkyta atsižvelgiant į šalia L. Asanavičiūtės gatvės ir nuvažiavimo nuo Laisvės pr. pastatytą naują administracinį pastatą, kuriam pradėjus veikti, manoma, transporto srautai taps intensyvesni.

„Vilniaus mieste, ne išimtis ir Karoliniškių rajone, vyksta naujų pastatų statyba. Tiek gyvenamieji, tiek administraciniai pastatai naujai įsikomponuoja tarp esamų pastatų rajone. Prie L. Asanavičiūtės g. ir nuvažiavimo nuo Laisvės prospekto sankryžos pastatytas ir pradeda veikti administracinis pastatas, bus sukurtos papildomos darbo vietos, dėl to galimas transporto priemonių srautų didėjimas aplinkinėse gatvių atkarpose. Siekiant sureguliuoti ir saugiai organizuoti transporto priemonių, įskaitant ir visuomeninio transporto – autobusų bei troleibusų, eismą šiame rajone buvo numatyta papildoma reguliavimo priemonė sankryžoje – šviesoforinis reguliavimas“, – komentavo P. Vaitekėnas.

Savivaldybės atstovas taip pat nurodė, kad kelyje tarp Laisvės pr. ir L. Asanavičiūtės g. atnaujinamas pėsčiųjų šaligatvis, įrengiamas dviračių takas, L. Asanavičiūtės–Algimanto Petro Kavoliuko g. sankryžoje įrengiama iškili pėsčiųjų perėja per A. P. Kavoliuko g., pastatomi laiptai, jungiantys A. P. Kavoliuko g. ir Laisvės pr.

„L. Asanavičiūtės g. ir nuvažiavimo nuo Laisvės pr. sankryžoje eismas nuo šiol reguliuojamas šviesoforais, taps aiškesnis ir saugesnis visiems eismo dalyviams. Šviesoforai įrengti dar vasarą, o fiziškai jie paleisti praeitą savaitę, jie pritaikyti patogiai judėti pėstiesiems ir dviratininkams. Atkreipiame dėmesį, kad vairuotojai, važiuojantys nuo Laisvės pr., gali sukti į dešinę ne tik degant papildomai sekcijai, bet ir žaliam pagrindinio šviesoforo signalui, praleidę pėsčiuosius ir dviračius iš dešinės“, – aiškino savivaldybės atstovas.

Situacija stebima ir pokyčių dar gali būti

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Eismo organizavimo skyriaus vadovas Robertas Markovskis aiškino, kad minimoje sankryžoje yra įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, jos padeda Eismo valdymo centro operatoriams stebėti eismo situaciją, fiksuoti netipines eismo situacijas ir esant poreikiui operatyviai imtis veiksmų.

Jis nurodė, kad taip pat iš visų sankryžos pusių yra įrengti termovizoriaus principu veikiantys infraraudonųjų spindulių transporto srautų jutikliai, jie iki 100 proc. tiksliai užfiksuoja visas transporto priemones ir remdamiesi srautų informacija realiu metu paskirsto žalio signalo trukmę sankryžoje. Jeigu iš vienos krypties transporto srautai mažėja, sistema automatiškai didina žalio šviesoforo signalo trukmę kitoms kryptims, kur transporto priemonių yra daugiau.

„Svarbu paminėti, kad per savaitgalį yra atlikta šviesoforų reguliavimo programos pakeitimų. Sankryža yra stebima ir esant poreikiui vėl bus atliekamos korekcijos. Stebėjimų rezultatai rodo, kad vairuotojai, atvažiavę nuo Laivės pr. ir norintys sankryžoje pasukti į dešinę, link A. P. Kavoliuko g., stovi ir nevažiuoja, nors gali tą daryti“, – komentavo R. Markovskis.

Specialistas priminė, kad, remiantis Kelių eismo taisyklių 73 punktu, vairuotojai gali pasukti į dešinę ne tik tuomet, kai įsijungia papildoma sekcija su rodykle į dešinę, tačiau ir tada, kai pagrindiniame šviesofore užsidega žalios spalvos šviesa, o papildoma rodyklė būna išjungta.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt