Eismas

2021.11.23 08:42

Žiemai vairuotojai pasiruošę nebuvo: iškritus pirmajam sniegui sostinę sukaustė spūstys ir eismo įvykiai

atnaujinta 9.30
LRT.lt2021.11.23 08:42

Nors kelininkai dar pirmadienį pranešė, kad naktį iš pirmadienio į antradienį laukiama sniego, o barstytuvus vilniečiai gali sutikti dar prieš vidurnaktį, panašu, kad vairuotojus žiema vis tik užklupo netikėtai. Jau nuo pat ryto sostinės gatvėse ėmė formuotis didžiulės spūstys, pasipylė avarijos.

Vilniečiai jau nuo ankstyvo ryto dalijasi vaizdo įrašais ir nuotraukomis, kaip pirmasis sniegas sukaustė eismą mieste. Sėdintys prie vairo pasakoja, kad automobiliai kone stovi vietoje, o pagrindinėse miesto gatvėse eismą dar labiau sunkina dėl eismo įvykio sustoję automobiliai.

„Facebook“ grupėje „Reidas Vilniuje“ vairuotojai ėmė dalytis vaizdais, kas iš tiesų antradienio ryte dedasi sostinės gatvėse.

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos specialistė Morta Bičkauskaitė informavo, kad antradienio ryte spūstys nusidriekė daugiau kaip dešimtyje sostinės gatvių:

• Ozo g. link Kareivių—Kalvarijų—Ozo g. sankryžos;
• Olandų g. link Olandų žiedo;
• Antakalnio g. link Olandų žiedo;
• J. Jasinskio g. link J. Jasinskio g.—Pamėnkalnio g.—V. Kudirkos g. sankryžos;
• Geležinio Vilko g. link Geležinio Vilko–Ukmergės g. sankryžos (link centro);
• Galvės g. link Galvės–J. Tiškevičiaus g. sankryžos (link centro);
• Pilaitės pr. link Pilaitės pr. — Laisvės pr. sankryžos (į centrą);
• Savanorių pr. link Savanorių - Riovonių g. sankryžos (iš centro);
• Kalvarijų g. link Kareivių—Kalvarijų—Ozo g. sankryžos (į centrą);
• Ukmergės g., nuo M. Lietuvio g. — Ukmergės g. sankryžos (link centro);
• Ukmergės g. link Ukmergės–Geležinio Vilko g. sankryžos;
• Molėtų pl. link Molėtų pl.-Geležinio Vilko g.-Mokslininkų g. sankryžos;
• Kareivių g. link Kareivių-Verkių g. sankryžos (nuo Kalvarijų g.);
• Liepkalnio g. link Minsko pl.–Liepkalnio–Žirnių g. sankryžos (link centro);
• Žirnių g. link Tūkstantmečio g. (link centro).

Vėluoja ir viešasis transportas, vėlavimai – iki 30 min.

Sostinės gatvių priežiūrą vykdanti įmonė „Grinda“ dar pirmadienį skelbė, kad šiomis dienomis sostinėje budi 25 valytuvai, iš jų 2 naujieji tirpalo purkštuvai, skirti greitojo eismo gatvėms – Vakariniam aplinkkeliui, Geležinio Vilko gatvei – aptarnauti. Planuojama, kad šiomis dienomis kiekvienam barstytuvui teks atlikti po 2–3 reisus.

„Vairuotojus raginame atsižvelgti į realias vairavimo sąlygas ir pasirinkti saugų važiavimo greitį“, – į vairuotojus kreipėsi „Grindos“ atstovai.

Ką daryti prasidėjus žiemai?

Saugaus eismo ekspertai atkreipia dėmesį, kad tokiais atvejais vairuotojai turėtų itin atidžiai įvertinti esamas eismo sąlygas, kelio dangos būklę ir pasirinkti žiemos sąlygoms tinkamą, saugų vairavimo stilių.

Važiuojant slidžia kelio danga vairuoti reikėtų tolygiai, vengti staigių judesių sukiojant vairą ar stabdant bei spaudžiant greičio paminą, pasirinkti saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį. Itin svarbu laikytis saugaus atstumo nuo priekyje esančios transporto priemonės. Žiemos keliuose rekomenduojamas atstumas turėtų būti net 3 kartus didesnis nei vasaros metu. Be to, intensyvus manevravimas gali išprovokuoti slydimą, todėl reikėtų vengti staigiai persirikiuoti ar lenkti. Net jei ir nėra ledo, o kelią dengia sniegas, staigiai pasukus vairą automobilio padangos gali prarasti sukibimą su keliu ir pradėti čiuožti.

Vairavimo specialistai pataria, kad, automobiliui pradėjus slysti, reikėtų atleisti greičio paminą ir nedaryti staigių judesių. Daugumoje automobilių yra įdiegtos ABS (stabdžių antiblokavimo sistemos), ASC (praslydimo kontrolės sistemos), ESP (elektroninės stabilumo sistemos) saugumo sistemos, kurios slydimo metu padidina transporto priemonės stabilumą ir saugumą. Jei automobilyje nėra ABS, važiuojant slidžiu keliu, automobilio stabdymo kelias sumažės, jeigu bus stabdoma pertraukiamo stabdymo būdu, neišjungus sankabos ir pavaros. Taip pat automobilio stabilumą važiuojant slidžiu keliu pagerina stabdymas įjungiant žemesnę pavarą ir tokiu būdu neblokuojant ratų.

Derėtų atkreipti dėmesį, kad rytais dėl temperatūros skirtumų itin slidu gali būti ant tiltų ir viadukų. Taip pat pavojingesnės yra žemesnės, arčiau vandens telkinių, pelkių, upelių bei miškingose vietovėse esančios kelio vietos. Čia temperatūra paprastai būna vienu ar dviem laipsniais žemesnė, todėl ir plikledžio tikimybė čia didesnė. Specialistai sako, kad saugiausia važiuoti susigulėjusiu puriu sniegu. Vis dėlto toks sniegas kai kur gali slėpti gryną ledą, todėl reiktų būti itin atsargiems.

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigė, kad toks chaosas mieste kyla ne tik dėl netinkamai vairuotojų įvertintų eismo sąlygų, tačiau ir dėl baimių, kurios kyla vadovaujantis mitais. Saugaus eismo ekspertas aiškino, kad iškritus pirmajam sniegui vairuotojai baiminasi ne tik automobilio slydimo, tačiau taip pat nežino kaip elgtis situacijose, kai jis pradeda slysti, ar prireikia stabdyti staigiau, nei įprasta.

„Tikrai absoliuti dauguma automobilių judančių mieste turi ABS sistemą, todėl prireikus staigiai stabdyti nereikia bijoti tiesiog „kirsti“ per stabdžius ir nuspaustą nedalą laikyti iki automobilis visiškai sustos. Ne vieno eismo įvykio jau nepavyko išvengti, nes pradėjus veikti ABS sistemai vairuotojai išsigąsta ir atleidžia stabdžio pedalą, dėl ko automobilio stabdymas nebūna pakankamai efektyvus ir greitas“, – sakė A. Pakėnas.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt