Eismas

2021.12.02 15:25

Sostinės gyventojai baiminasi: ar brangstant degalams bei elektrai didės ir viešojo transporto kainos?

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.12.02 15:25

Kylant degalų, dujų, šildymo, elektros ir kitos energijos kainoms miestiečiai ima nerimauti, kad netrukus ims kilti ir kelionių viešuoju transportu įkainiai. Sostinės gyventojai pastebi, kad vis dar neatnaujinamas per karantiną sustabdytas popierinių vienkartinių bilietų pardavimas, tad jie baiminasi, kad gali būti nustatytos ir didesnės kelionių kainos.

Vilnietė Rita teigė, kad energijos kainų pokyčiai verčia sunerimti, mat kylant degalų kainai didėja ir kitų prekių bei paslaugų įkainiai, todėl pastebint elektros kainos augimą kyla klausimas, ar važiuojantiems viešuoju transportu, ypač troleibusais, neteks taip pat mokėti daugiau.

„Tiek į darbą, tiek iš darbo dažniausiai važiuoju troleibusais, todėl matant tokį energijos kainų augimą darosi neramu, ar ir už šias keliones teks mokėti daugiau. Negana to, popieriniais vienkartiniais bilietėliais jau kurį laiką neprekiaujama, pastebiu, kad dėl to su keblumais susiduria užsieniečiai ar miesto svečiai iš kitų Lietuvos miestų. Galbūt pokyčiai jau prasidėjo, tik mes apie tai dar nieko nežinome“, – svarstė skaitytoja Rita.

Kainų pokyčiai – nenumatomi

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos specialistė Morta Bičkauskaitė teigė, kad vienas troleibusas, nuvažiuodamas 100 km atstumą, vidutiniškai sunaudoja apie 190 kWh elektros energijos. Tiesa, ji pabrėžia, kad viskas priklauso tiek nuo modelio, tiek nuo oro sąlygų ir papildomų įrenginių veikimo – kondicionierių ir šildytuvų sunaudojamos energijos.

„Rida priklauso nuo troleibuso modelio. Naujas „Solaris Trollino Tn 12“ vidutiniškai per mėnesį nuvažiuoja 6000 km, tai jo sąnaudos būtų 11400 kWh/mėn. Senas „Solaris 15 AC“ per mėnesį vidutiniškai nuvažiuoja 4700 km, tai el. sąnaudos būtų 9400 kWh/mėn. „Škoda“ troleibusų vidutinė rida – apie 2000 km/mėn., o elektros sąnaudos siekia 3800 kWh.

Vieno troleibuso išlaikymo mėnesiniai kaštai priklauso nuo konkrečių sąnaudų, t. y. nusidėvėjimo, išlaidų remontui, padangų, civilinės atsakomybės draudimo. Tai yra įmonės kaštai, jie viešai neskelbiami, todėl tikslių skaičių, kiek kainuoja vieno troleibuso išlaikymas mėnesiui, pateikti negalime“, – komentavo M. Bičkauskaitė.

Savivaldybės atstovė teigė, kad šiuo metu viešojo transporto bilietų kainų pasikeitimai nenumatomi. Anot jos, keičiant bilietų kainas vertinama daug veiksnių, darančių įtaką vežimo kainai. Ji aiškino, kad vežėjų sutartyse numatytas 1 km vežimo kainos indeksavimo mechanizmas pakitus tam tikriems rinkos veiksniams, pavyzdžiui, degalų kainai, darbo užmokesčiui ir kitiems veiksniams. Vis dėlto ji pabrėžia, kad artimiausiu metu kainų pakeitimų daryti neplanuojama.

Popieriniai bilietėliai negrąžinami dėl pandemijos

Paklausta, ar popieriniai vienkartiniai bilietėliai dar sugrįš į viešąjį transportą ir kada to gali tikėtis keleiviai, M. Bičkauskaitė nurodė, kad pagal galiojančius ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimus vis dar rekomenduojama neprekiauti bilietais viešajame transporte.

„Laikomės šios rekomendacijos ir taip dėl didesnio saugumo siekiame apriboti transporto priemonių vairuotojų fizinį kontaktą su keleiviais. Savo ruožtu sprendžiame šį klausimą ieškodami alternatyvų. Keleiviai gali rinktis kitus viešojo transporto bilietų įsigijimo būdus, kurių Vilniuje ne vienas: galima pirkti bilietus programėlėse „m.Ticket“, „Trafi“ ar pildyti Vilniečio kortelę. Taip pat Vilniečio kortelę galima įsigyti ir papildyti fizinių bilietų platinimo vietų tinkle visame mieste. Pildymas fizinėse platinimo vietose aktualesnis ir tiems, kurie nesinaudoja išmaniaisiais įrenginiais.

Skaičiuojame, kad apie 80 proc. viešojo transporto keleivių Vilniuje, kurie iki karantino rinkosi bilietus iš vairuotojo, šiuo metu jau naudojasi kitais bilietais – jų įsigyja naudodami mobiliąsias programėles arba pildo Vilniečio korteles.

Elektroninis bilietas Vilniečio kortelėje suteikia daugiau galimybių nei popierinis bilietas. Pavyzdžiui, naudodamasis elektroniniu bilietu, keleivis bilieto galiojimo metu gali neribotai persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą, o pažymėtas popierinis bilietas galioja tik iki paskutinės maršruto stotelės. Vilniečio kortele galima naudotis daug kartų ir bilietų įsigyti iš anksto, nepanaudoti bilietai gali būti kortelėje neribotą laiką. Elektroninių bilietų kaina yra mažesnė nei popierinių bilietų ir jau po keleto važiavimų keleiviui Vilniečio kortelės kaina atsiperka“, – sakė M. Bičkauskaitė.

Ji taip pat atkreipė dėmesį, kad miesto svečiai viešojo transporto bilietus gali įsigyti mobiliosiose programėlėse „m.Ticket“ arba „Trafi“, jos veikia ir įvedus užsienietišką telefono numerį. Taip pat ji pabrėžė, kad miesto svečiai gali pirkti Vilniečio kortelę ir papildyti ją norimais bilietais, o iškilus nesklandumų ar klausimų aktualią informaciją rasti www.judu.lt skiltyje „Naudinga informacija miesto svečiui“ lietuvių ir anglų kalbomis.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt