Eismas

2021.11.07 15:06

Vilniečiai apstulbę: važiuojamoji kelio dalis siaurinama ne tik miegamuosiuose rajonuose, bet ir judriose gatvėse

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.11.07 15:06

Įvairūs pokyčiai miestų gatvėse ne visada vairuotojų vertinami teigiamai, o viena tokių naujovių – sostinėje siaurinamos eismo juostos. Vairuotojai tikina, jog toks sprendimas tik padidins transporto spūstis, tačiau eismo organizavimo specialistai aiškina, kad taip bus sumažintas ne tik važiavimo greitis, bet ir tarša bei eismo įvykių skaičius. Vis dėlto į LRT.lt kreipėsi skaitytojas klausdamas, kodėl reikia siaurinti ne tik gatves, bet ir nuovažas bei užvažas ant viadukų.

Vairuotojams tokį sprendimą suprasti sunku

Į redakciją laišką atsiuntęs skaitytojas Laurynas neslėpė pasipiktinimo ir teigė, kad tai, kas pastaruoju metu vyksta Vilniaus gatvėse, yra visiškas absurdas. Vyras aiškino, kad pikčiausia, jog pastaruoju metu priimami sprendimai, rodos, yra būtent tokie, kad susisiekimas nuosavu automobiliu būtų kuo sudėtingesnis. Vienas tokių sprendimų – Ozo gatvės viaduko virš Geležinio Vilko gatvės nuovažų ir užvažų siaurinimas.

„Esu kantrus žmogus, tačiau tai, kas vyksta Vilniuje, yra absurdas. Atrodo, kad keliai siaurėja jau ne dienomis, o valandomis. Dar visai neseniai džiaugiausi, kad Geležinio Vilko gatvėje ties Žalgirio gatve buvo įrengta papildoma eismo juosta, tačiau prieš kelias savaites negalėjau patikėti savo akimis, nes ties Ozo gatvės viaduku išsukimas iš Geležinio Vilko gatvės Kareivių gatvės link staiga tapo nebe dviejų, o vienos eismo juostos. Žinoma, kaip galite įsivaizduoti, spūstis čia taip pat susidarė gerokai didesnė nei tada, kai buvo dvi juostos.

Galiu suprasti, kai keliai siaurinami miegamuosiuose rajonuose, ten, kur nuolat bėgioja vaikai, šiaip žmonės išeina pasivaikščioti, tačiau šiuo atveju mes kalbame apie Geležinio Vilko ir Ozo gatves, kuriomis kiekvieną dieną važiuoja tūkstančiai automobilių. Tikrai pikta, nes kažkodėl Geležinio Vilko gatvėje esanti nereguliuojama pėsčiųjų perėja yra saugi ir niekas jos nepanaikina, tačiau nuovaža nuo Geležinio Vilko į Ozo gatvę staiga tapo itin pavojinga, todėl ją reikia susiaurinti“, – neslėpdamas sarkazmo rašė vilnietis.

Vyras taip pat nurodė, kad lygiagrečiai susiaurinta „Akropolio“ pusėje esanti nuovaža į Geležinio Vilko gatvę, ir pridūrė, jog tokį sprendimą suprasti irgi sunku: nors čia visada buvo tik viena eismo juosta, ji buvo plati ir to pakakdavo, kad šioje vietoje įvykus techniniam eismo įvykiui galėtum apvažiuoti sustojusius automobilius.

Nuovažos buvo perteklinės

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ judumo ekspertas Edgaras Stankevičius teigė, kad nuovažos ir užvažos ties Ozo gatvės viaduku siaurinamos dėl pažeidžiamiausių eismo dalyvių saugumo.

„Jau keletą metų pastebime išaugusį šio maršruto populiarumą, ypač tarp dviratininkų ir važiuojančiųjų elektriniais paspirtukais. Tai iš dalies galėjo lemti nutiesti nauji kokybiški raudono asfalto dangos dviračių takai Gelvonų, S. Stanevičiaus ir Fabijoniškių gatvėse.

Kirtimo vietos siaurinamos, nes iki šiol buvo nesaugios ir visiškai nepritaikytos pėsčiųjų bei dviratininkų eismui: nenuliesti bortai, pasenusi, ištrupėjusi šaligatvio danga. Šiemet buvusio šaligatvio vietoje atsirado trūkstama ir reikalinga dviračių tako tąsa, sujungianti Ozo gatvės dviračių taką su prieš kelerius metus naujai įrengtu dviračių taku prie prekybos centro „Ozas“. Iki pertvarkos šiuo maršrutu centro link judėdami dviratininkai buvo priversti nulipti ir užlipti ant bortų, laukti, kol pravažiuos automobiliai, arba, kaip dažniausiai būdavo, tiesiog bėgti prieš atvažiuojantį transportą.

Esami užvažų parametrai buvo pertekliniai, net įvertinus sunkiasvorio transporto judėjimą. Tai puikiai iliustruoja smėliu ar sniegu (žiemos metu) apsinešusi nenaudojama perteklinė asfalto dalis. Ypač plati važiuojamoji dalis sąlygojo greičio viršijimą“, – aiškino E. Stankevičius.

Svarbus pokytis dviratininkams ir paspirtukininkams

„Susisiekimo paslaugų“ atstovas teigė, kad šis ruožas yra svarbi dviračių takų tinklo magistralinė trasa, jungianti miegamuosius rajonus su miesto centru.

„Įrengiant šią magistralinio dviračių tinklo tąsą, šalia bus sutvarkyti šaligatviai, panaikinti nereikalingi laiptai, nuovažos ir užvažos nuo Geležinio Vilko gatvės susiaurintos, iškeltos į šaligatvio ir dviračių tako lygį, netrukus bus paženklintos pėsčiųjų perėjos ir pervažos, įrengtas papildomas kryptinis apšvietimas, papildomi želdiniai nuo gatvės. Viskas – pėsčiųjų ir dviratininkų patogumui bei saugumui užtikrinti“, – akcentavo savivaldybės įmonės atstovas.

Dar anksčiau savivaldybės atstovai teigė, kad važiuojamoji kelio dalis bus siaurinama tik nedidelio intensyvumo gatvėse. Pasiteiravus, ar Ozo ir Geležinio Vilko gatvės priskiriamos šiai kategorijai, tikslaus atsakymo sulaukti nepavyko.

„Į gatvės sąvoka įeina ne tik transporto eismas, bet ir visi kiti eismo dalyviai, kurių negalime ignoruoti ar apsimesti, kad jų nėra. Turime sudaryti patogias ir saugias sąlygas judėti ir pažeidžiamiausiems eismo dalyviams. Juk keliavimas pėsčiomis, dviračiu ar kitais darniais būdais atkemša gatves ir mažina išmetamo CO2 kiekį. Taip, Ozo gatvė yra svarbi transporto ašis, bet dėl to negalime pamiršti kitų eismo dalyvių, ypač kai yra poreikis ir šalia driekiasi magistralinė dviračių takų tinklo dalis, jungianti miegamuosius rajonus su miesto centru“, – komentavo E. Stankevičius.

Jis taip pat nurodė, kad šiais metais įskaitinių eismo įvykių tiek šio viaduko užvažose, tiek nuovažose registruota nebuvo, ir pabrėžė, jog nebūtina problemos spręsti tik jai atsiradus, mat galima tam užkirsti kelią anksčiau, nes svarbi kiekviena išsaugota gyvybė.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt