Eismas

2021.10.14 10:53

Šimonytė apie brangstančius degalus: kai kainos nukrenta, žmonės galvoja, kad taip bus visada

Gabrielė Sagaitytė, LRT.lt2021.10.14 10:53

Reaguodama į kylančias degalų kainas, kurios kelia vis daugiau nerimo vairuotojams, premjerė Ingrida Šimonytė pabrėžia, kad jų kainodara yra priklausoma nuo pasaulinių naftos kainų. Paklausta apie dyzelinio kuro akcizus, ji neatmeta planų ateityje juos didinti.

Nors dar neseniai įsipilti litrą benzino buvo galima tik už kiek daugiau nei eurą, šiais metais kainos gerokai šoktelėjo ir siekia 1,40 Eur ar netgi daugiau.

„Turbūt reikia mažiau nervintis, nes reikia aiškiai suprasti, kokios yra fundamentalios to priežastys. Naftos kainų augimas ar kritimas paprastai visada seka pasaulio ekonomikos konjunktūrą. Reikia prisiminti 2020-us metus, koronaviruso pandemijos pradžią ir tai, kad kainos nuriedėjo žemyn rekordiškai. Ir, aišku, kai kainos nukrenta, žmonės labai tuo apsidžiaugia ir turbūt galvoja, kad taip visada turi būti.

Tačiau, natūralu, kad, pasaulio ekonomikai augant gana sparčiai, naftos produktų, kitų žaliavų paklausa taip pat sparčiai auga ir tai augina kainas, taip jau yra. Ten dar yra ir kai kurių kitų niuansų, tai galbūt labiau aktualu dujų kainoms, dėl buvusios labai šaltos žiemos, neužpildytų saugyklų ir t.t. Vyriausybė spręs tuos komunalinių paslaugų kainų augimo klausimus, bet tų prekių, kurios parduodamos laisvoje rinkoje, kainodara yra priklausoma nuo pasaulinių naftos kainų“, – prieš Seimo posėdį ketvirtadienį žurnalistams komentavo I. Šimonytė.

Paklausta apie Finansų ministerijos planus didinti dyzelinio kurio akcizus, ministrė pirmininkė atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje dyzelinio kuro akcizas yra vienas mažiausių Europos Sąjungoje (ES) ir ženkliai mažesnis nei benzino, o tai sukuria paskatas įsigyti taršius automobilius.

„Tai nėra koks nors Finansų ministerijos siūlymas, tai yra žaliojo kurso įvairių pokyčių, kuriame yra ne tik ši, bet ir daug kitų priemonių, paketo sudėtinė dalis. Mes tikrai nekalbame apie kokį nors įsigaliojimą nuo sausio 1 d., tai nėra ateinančių metų biudžeto sudėtinė dalis, bet Seimui bus teikiama visa eilė įstatymų pakeitimų, kurių pagrindinis tikslas yra įgyvendinti tai, ką ES yra sutarusi, kad 2055 metais ES būtų klimatui neutrali ekonomika.

Kadangi transportas yra tas sektorius, kurio išmetimai Lietuvoje per pastaruosius 15 metų išaugo, tai yra tas sektorius, kuriame tuos išmetimus įvairiomis priemonėmis reikės mažinti, įskaitant ir mokesčių priemones“, – teigė I. Šimonytė.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt