Eismas

2021.10.13 19:33

Kazlų Rūdos gyventojams ramybės neduoda planuojama „Rail Baltica“ vėžė – nerimaujama dėl susisiekimo su miesto centru

Rūta Lankininkaitė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2021.10.13 19:33

Kazlų Rūdos savivaldybė rengs gyventojų apklausą, kur turėtų būti „Rail Baltica“ europinė vėžė ir įrengti aplinkkeliai. Gyventojai nerimauja dėl būsimo triukšmo bei galimo miško masyvo kirtimo. Susisiekimo ministerija ragina neskubėti, nes specialusis planas dar tik rengiamas.

„Čia turėtų praeiti geležinkelio vėžė, kažkur už 300 metrų nuo mūsų. Mums yra didelis klausimas, nežinome, koks bus įvažiavimas į miestą, pro kur jis bus“, – nerimu dalijasi Kazlų Rūdos gyventojas Kęstutis Kudakas.

Kazlų Rūdos gyventojas lig šiol daug metų gyveno ramiai. Tačiau dabar nerimauja, kad tiesiant naują europinę vėžę, susisiekimas su centru komplikuotųsi, gyventojai patektų tarp dviejų geležinkelių bėgių. Dabartinis geležinkelis miestą jau dalija į dvi dalis.

Kazlų Rūda rengs gyventojų referendumą dėl „Rail Baltica“ vėžės ir aplinkkelių

„Ne tai kad reikalingas, jis būtinas yra, kadangi didžiulė problema su greitosioms yra, pervažą uždaro. Ir dabar ir stovi greitoji, neatvažiuoja. Gaisrinė – irgi, galime degti, sudegti“, – K. Kudas paaiškina, kodėl reikalingas aplinkkelis aplink Kazlų Rūdą.

Per Kazlų Rūdą kasdien rieda keleiviniai ir prekiniai traukiniai, miestą kerta sunkiasvoris transportas. Gyventojai sako nepageidaujantys dar ir daugiau nei 200 kilometrų per valandą lekiančių traukinių.

„Nemanau, kad čia bus gerai. Jeigu prekiniai važiuoja – sienos žmonėms dreba. Jeigu čia dar greičiau pralėks, tai gero nieko nebus“, – įsitikinęs Kazlų Rūdos gyventojas Mantas Kirvelaitis.

Kol kas tiksli vėžės vieta nėra numatyta – dėl to derasi savivaldybė, Susisiekimo ministerija su Lietuvos geležinkeliais. Pasak mero, jei teks iškirsti dalį girios prie pat miesto, gyventojams turi būti pagerinta infrastruktūra – įrengtas aplinkkelis ir pervažos. Savivaldybė planuoja gyventojų referendumą. Tačiau jo nuomonė – nėra privaloma.

„Žmonės galėtų atsakyti, tinka mums toks variantas, pavyzdžiui, leidžiame ar norime, kad būtų iškirstas miškas mainais į viaduką ar aplinkkelį per visą miestą ar ne. Aš nežinau ką pasakys ministerija ar Vyriausybė dėl žmonių nuomones, gal jie į ją nereaguos“, – teigia Kazlų Rūdos meras Mantas Varaška.

Susisiekimo ministerija sako, kad naujos „Rail Baltica“ vėžės atkarpos specialusis planas dar tik rengiamas, o į savivaldybės pageidavimus bus atsižvelgta.

„Įvertinsime, kas dera su projekto globaliais tikslais. Kaip žinia, projektas yra projektuojamas pagal gaires, yra numatyti tam tikri techniniai parametrai, standartai, kuriuos turi atitikti geležinkelio linija, ir visi kiti planai turi derėti“, – pabrėžia Susisiekimo ministerijos grupės vyresnioji patarėja Gražina Šiaučiūnaitė.

„Kol kas mes nei patys turime visuomenei pateikę, parodę koncepcinių alternatyvų, nes jos yra šiuo metu baigiamos rengti“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ „Rail Baltica“ koordinavimo vadovas Arenijus Jackus.

„Rail Baltica“ vėžė per Kazlų Rūdą turėtų būti pastatyta iki 2027-ųjų.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt