Eismas

2021.10.11 10:04

Nauja galimybe sėsti ant motociklo vairuotojai pasinaudoti neskuba: atbaido tiek kaina, tiek sąlygos

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.10.11 10:04

Rugpjūčio 1-ąją įsigaliojo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos, kuriomis siekta praplėsti teises vairuoti lengvuosius motociklus B kategorijos pažymėjimą turintiems vairuotojams. Buvo teigiama, kad toks pokytis padės sumažinti spūstis miestų gatvėse, o taip pat prisidės ir prie taršos mažinimo. Vos paskelbus apie šią naujovę, ji sulaukė nemažai vairuotojų susidomėjimo, tačiau praėjus kiek daugiau nei dviem mėnesiams, kai šia teise galima pasinaudoti, vairavimo mokyklos teigia, kad tokio vairuotojų antplūdžio, kokio tikėtasi, nesulaukė.

Galimybė vairuoti ne tik automobilį

Įsigaliojus įstatymo pataisai, visiems ne jaunesniems kaip 24 metų asmenims, turintiems B kategorijos vairuotojo pažymėjimą ir įgijusiems 2 metų vairavimo patirtį, buvo suteikta galimybė po 6 valandų praktinio mokymo kurso vairuoti lengvąjį motociklą, kurio variklio darbinis tūris yra iki 125 kub. cm.

Tuomet Lietuvos transporto saugos administracija nurodė, kad praktinio A1 kategorijos vairavimo kursą vairavimo mokyklose sudarys 6 valandų mokymasis vairavimo mokymo aikštelėje realiomis eismo sąlygomis, o paskutinė – 6-oji – valanda bus filmuojama.

Skirtingai nei įprasta, šiuo įstatymo pakeitimu numatoma, kad turintieji B kategorijos vairuotojo pažymėjimą teisę vairuoti lengvuosius motociklus gali įgyti nelaikydami egzaminų „Regitroje“ todėl buvo tikimasi, kad būtent tai taps pagrindine priežastimi, kodėl norinčiųjų atsiras daugiau. Tiesa, dar liepos pabaigoje buvo kalbama, kad 6 valandų praktinio vairavimo kurso kaina bus panaši į A kategorijos mokymų kainą ir sieks apie 150–160 eurų, o A kategorijos kursai kainuoja kiek daugiau nei 200 eurų.

Sakiusieji, kad nori, – persigalvojo

Ramunė Dobilienė, vairavimo mokyklos „Dorkanas“ direktoriaus pavaduotoja, aiškino, kad susidomėjimas iš tiesų nebuvo toks didelis, kokio buvo tikėtasi iškart po paskelbimo apie priimtą įstatymo pataisą. Ji teigė, kad vien tik per rugpjūtį tokių sutarčių buvo sudaryta 18, o poreikį įgyti teisę vairuoti lengvuosius motociklus dažniausia išreiškia vyresnio amžiaus žmonės.

„Norinčiųjų amžius yra įvairius, tačiau daugiau užklausų gauname iš vyresnių žmonių. Vienas tokių buvo 1961 metais gimęs vairuotojas, tačiau dauguma yra 1970–1980 m. gimę asmenys. Galime sakyti, kad šios naujovės poreikį dažniau įžvelgia jau patirties turintys vairuotojai. Vis dėlto svarbu pabrėžti, kad jų nėra daug. Pradžioje atrodė, kad bus išties didelis susidomėjimas, tačiau, matyt, kreipėsi tik tie, kurie iškart į šią galimybę žiūrėjo turėdami aiškų tikslą“, – sakė R. Dobilienė.

Tiesa, pašnekovė pripažino, kad ne visiems 6 valandų mokymo kurso pakanka, mat tik pirmą kartą ant motociklo atsisėdę vairuotojai supranta, kad šios transporto priemonės valdymas nėra toks lengvas, kaip gali pasirodyti, todėl ne vienas, rūpindamasis savo saugumu, išreiškia papildomų pamokų poreikį.

R. Dobilienė teigė, kad kai kuriuos vairuotojus persigalvoti paskatino ir tai, jog šis pakeitimas galioja tik Lietuvoje, tad, norint A1 kategorijos motociklu važiuoti užsienio šalyje, vis tiek privaloma laikyti visus numatytus egzaminus.

Susidomėjusių yra, tačiau tai – ne stebuklai

Valdas Šlepikas, vairavimo mokyklos „ARV-auto“ vadovas, teigė, kad iki rugsėjo pabaigos norą įgyti teisę vairuoti A1 kategorijos motociklą pareiškė 72 asmenys, iš jų kursą baigė 61 asmuo. Vairavimo mokyklos vadovas aiškino, kad dėl papildomo kodo, suteikiančio teisę vairuoti lengvuosius motociklus, kreipiasi įvairaus amžiaus ir patirties žmonės, tačiau nors viskas vyksta sklandžiai, mokykla dar įsigijo ir elektrinių mokomąją kategoriją atitinkančių motociklų.

„Amžius pakankamai įvairus, bet kokio nors išskirtinumo tiek dėl mokinių amžiaus, tiek dėl pačių mokinių poreikių neturime. Viskas vyksta sklandžiai, nes tam spėjome pasiruošti: siekdami išlikti šiuolaikiški ir draugiškesni aplinkai, mokyti vairavimo papildomai įsigijome elektrinių motociklų, atitinkančių šią mokomąją kategoriją“, – sakė V. Šlepikas.

„Regitros“ atstovė spaudai Emilija Bardauskienė informavo, kad, spalio 6 dienos duomenimis, galimybe įgyti teisę vairuoti A1 kategorijos motociklus nuo rugpjūčio mėnesio pasinaudojo 502 asmenys. Būtent tiek vairuotojo pažymėjimų išduota su kodu 100.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt