Eismas

2021.10.05 15:22

Teismas: viaduko ties posūkiu į Tarandę statybos konkursas turi būti rengiamas iš naujo

Remigijus Bielinskas, BNS2021.10.05 15:22

Viaduko ties posūkiu į Tarandę Vilniuje, magistralės Vilnius–Panevėžys pradžioje, statybos konkursas turi būti rengiamas iš naujo, nes konkurso organizatorė Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) parengė neaiškų pirkimo sąlygų projektą.

Vilniaus apygardos teismas rugsėjo 29 dieną iš dalies patenkino tiltų statybų bendrovės „Tilsta“ pretenzijas konkurso organizatorei ir įpareigojo LAKD nutraukti pirkimo procedūras.

„Jau pradinėje pirkimo stadijoje yra akivaizdu, jog projektas nebeatitinka realios situacijos, dėl ko pirkimo vykdymo procese yra didelė tikimybė šalių ginčui kilti dėl darbų apimties, darbų priskyrimo papildomiems darbams ir apmokėjimo už tokius darbus. Atsižvelgus į tai, kad ginčas yra susijęs su viešuoju interesu, ieškinys tenkinamas iš dalies: atsakovas (LAKD – BNS) įpareigojamas nutraukti pirkimą“, – rašoma teismo nutartyje.

Konkursą teismui apskundusi „Tilsta“ teigė, jog dėl brėžinių neatitikimų techniniame darbo projekte tiekėjai negali įvertinti darbų kainos ir apimties.

Direkcija teismo dokumentuose aiškino, kad nei sprendime atmesti „Tilstos“ pretenziją, nei sutarties projekte nebuvo nurodyta, kad kainos padidėjimo rizika tenka bendrovei.

Nutartis per 14 dienų gali būti skundžiama Lietuvos apeliaciniam teismui (LAT).

Pagal rugsėjį priimtą LAT nutartį nuo rugpjūčio mėnesio pritaikius laikinąsias apsaugos priemones konkursas buvo sustabdytas.

Kelių direkcija BNS yra patvirtinusi, kad neįvardijamos vertės konkursas iki rugpjūčio dar nebuvo pasibaigęs.

Tunelinio viaduko bei kelio trečios eismo juostos statybos konkursą LAKD paskelbė 2020 metų pabaigoje.

Apie 5 tūkst. gyventojų vienijanti Tarandės bendruomenė jau anksčiau prašė valstybės institucijų ir Vilniaus miesto bei rajono savivaldybių skubiai spręsti jų susisiekimo problemą, kuri ypač paaštrėjo nutiesus vakarinį aplinkkelį. Vilniaus-Ukmergės kelio posūkyje į sparčiai augančią gyvenvietę susidaro didelės spūstys, čia didelė avarijų rizika.

Abi savivaldybės bei LAKD dar 2019-aisiais pasirašė trišalę sutartį, pagal kurią numatyta iki 2024-ųjų įrengti dešinįjį posūkį su tuneliu po automagistrale ir gretima gatvele prie magistralės.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt