Eismas

2021.09.27 16:16

Baltijos jūroje pradės kursuoti du modernūs keltai

LRT.lt2021.09.27 16:16

Švedijos keltų bendrovė „Stena Line“ praneša, kad 2022 m. planuoja tęsti laivybos apimčių plėtrą Baltijos jūroje ir maršrutu Ventspilis–Nineshamnas paleis du naujus, 240-ies metrų ilgio ekonomiškus keltus „E-Flexer“. Šis įvykis praplės bendrovės galimybes gabenant krovinius ir keleivius Baltijos jūroje bei pasiūlys šiuolaikiškas paslaugas trumpiausios kelionės į Skandinaviją metu. Daugiau nei pusė visų keleivių „Stena Line“ keltais – lietuviai, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Pastaraisiais metais „Stena Line“, reaguodama į kylantį transportavimo paslaugų poreikį regione, padidino savo krovinių ir keleivių gabenimo pajėgumą Baltijos jūroje. Šiemet bendrovė jau paleido du didelius šiuolaikiškus keltus Latvijos maršrutais: Ventspilis–Nineshamnas ir Liepoja–Travemiundė. Savaitgalį pristatytais keltais bendrai bus galima plukdyti 1200 keleivių ir gabenti 3600 linijinių metrų krovinių, o tai atitinkamai pakels bendrovės keleivių gabenimo pajėgumą 33 proc., o krovinių – 25 procentais.

„Mes augame drauge su savo klientais, plėsdami savo laivyną ir taip stiprindami savo poziciją Baltijos jūroje. Poreikis keltams regione nuosekliai kyla: veiklas plečia krovinius gabenantys verslai, o ir keleiviai vis dažniau renkasi keltus, kaip vieną saugiausių keliavimo būdų pandemijos metu. Naujos kartos, dideli, šiuolaikiški ir ekonomiški keltai yra mūsų laivyno flagmanai, minantys kelią viso mūsų laivyno modernizavimo ir tvarios laivybos link“, – sako „Stena Line Group“ generalinis direktorius Niclas Martenssonas.

Per artimiausius trejus metus bendrovė planuoja padvigubinti keleivių iš Lietuvos ir Latvijos skaičių.

Energijos efektyvumas siekia 30 procentų

Naujieji „RoPax“ tipo keltai, suvartojamos energijos prasme, yra efektyviausi pasaulyje. Naujos kartos „E-Flexer“ klasės keltuose įdiegtas optimizuotas laivo kilis, sraigtai, bulba, vairai. Be to, juose galima pakeisti įprastą kurą metanoliu arba suskystintomis dujomis. Keltuose yra įrengta galimybė prisijungti prie uosto elektros tinklų, leidžianti sumažinanti išmetamų dujų ir kietųjų dalelių kiekį, taip pat – atverianti galimybę hibridinių variklių su elektros baterijomis diegimui ateityje. Keltuose naudojama efektyvi pravažiuojamojo krovinių pakrovimo ir iškrovimo sistema.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt