Eismas

2021.09.14 14:25

Susisiekimo ministras pristatė, kokie pokyčiai vairuotojų laukia nuo kitų metų: kai kur greitis mažės iki 30 km/val., atsiras KET pakeitimų

atnaujinta 14.35
Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.09.14 14:25

Susisiekimo ministerija Vyriausybei trečiadienį teiks svarstyti ir tvirtinti atnaujintą kelių eismo taisyklių (KET) projektą, o antradienį surengtoje spaudos konferencijoje susisiekimo ministras Marius Skuodis ir Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius pristatė kelių eismo taisyklių pakeitimus, kurių dalis, Vyriausybei pritarus, turėtų įsigalioti nuo 2022 metų sausio 1-osios, o kita dalis – nuo tų pačių metų birželio 1 dienos.

M. Skuodis aiškino, kad pakeitimų bus daug, tačiau išskyrė 9. Kaip minėjo ministras, viena iš naujovių bus naujo kelio ženklinimo „Dviračių gatvė“ įteisinimas, o tai reikš, kad šiuo ženklu paženklintose gatvėse eismas galės vykti ne didesniu kaip 30 km/val. greičiu. Negana to, tokiose gatvėse bus draudžiama lenkti kitas transporto priemones, o dviratininkams nebegalios reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau dešinio krašto.

Dar viena iš naujovių – skirtingos A juostos, kurios bus išskirtos į A ir A+, bei tik viešajam transportui skirti šviesoforai. Raide A pažymėta eismo juosta galės važiuoti tik maršrutinis transportas, čia bus įrengti atskiri baltos spalvos šviesoforo signalai, skirti tik maršrutiniam transportui, kiti eismo dalyviai jais vadovautis negalės. Šie šviesoforai bus skirti užtikrinti greitesniam susisiekimui viešuoju transportu.

Simboliu A+ pažymėta eismo juosta, be maršrutinio transporto, galės važiuoti kitos transporto priemonės: dviračiai, mopedai ir lengvieji keturračiai, taip pat automobiliai, pažymėti skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele, kur važiuoja neįgalieji į švietimo įstaigą ar iš jos arba į neįgaliųjų dienos užimtumo centrą ar iš jo, važiavimo maršrutą suderinus su kelio savininku. Be to, kelio savininko (savivaldybės) sprendimu atitinkamai paženklinta A+ eismo juosta galės važiuoti taksi, automobiliai, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau eismo dalyvių, elektromobiliai ir motociklai.

Siekiant padidinti eismo saugumą miegamuosiuose rajonuose, bus draudžiama automobilius statyti šalia įvažiavimų į kiemus, kur tokios transporto priemonės apsunkintų matomumą norintiesiems išvažiuoti iš kiemų.

Pakeitimais norima palengvinti ir gelbėjimo tarnybų judėjimą miestuose, vairuotojus įpareigojant sudaryti transporto koridorius, kai vairuotojai specialiųjų tarnybų automobilius praleidžia ne traukdamiesi į dešinę pusę, o pasitraukdami į arčiau borto esantį šoną.

Reaguodamas į elektrinių paspirtukų keliamą chaosą miestuose, M. Skuodis nurodė, kad miestams bus sudarytos sąlygos atitinkamose vietose uždrausti elektrinių paspirtukų eismą. Tiesa, pokyčių numatyta ir elektromobilių vairuotojams, kurie bus įpareigoti automobilį iš įkrovos vietos patraukti, vos baterija bus įkrauta.

Susisiekimo ministras nurodė, kad nuo kitų metų keliuose nebeliks dviejų kelio ženklų – „Internetas“ ir „Radijas“, mat, anot jo, tokie ženklai šiais laikais nebėra aktualūs, nes dauguma piliečių turi tiek laisvą prieigą prie interneto, tiek nesunkiai gali klausytis radijo. Be to, į KET įtraukiama naujų kelio ženklų: „Motorinių dviračių eismas draudžiamas“ ir „Gyvenamųjų transporto priemonių eismas draudžiamas“, atsiranda naujas horizontalusis ženklinimas – įspėjamųjų kelio ženklų atvaizdai ant važiuojamosios dalies „Vaikai“ ir „Pėsčiųjų perėja“.

Planuojama, kad kelių eismo taisyklių pakeitimai įsigalios dviem etapais. Nuo 2022 m. sausio 1 d. numatomi šie pakeitimai: keičiama avarinio koridoriaus sudarymo tvarka, draudžiama parkuotis kelio ir išvažiavimo iš kiemo sankirtose, patikslinama tvarka apsisukant šviesoforu reguliuojamoje sankirtoje ir išvažiuojant iš greitėjimo juostos ar įvažiuojant į ją, taip pat įtvirtinamas įpareigojimas nedelsiant patraukti įkrautą elektromobilį iš įkrovimo vietos.

Teigiama, kad pakeitus specialiųjų transporto priemonių su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais eismo tvarką specialios tarnybos nelaimės vietą pasieks vidutiniškai 4 minutėmis greičiau.

Ministras nurodė, kad uždraudus parkuotis gatvės ir išvažiavimo iš kiemo važiuojamųjų dalių sankirtoje bus padidintas kelio matomumas, išvengta avarinių situacijų išvažiuojant iš kiemų, nebus sukeliama nepatogumų kitiems eismo dalyviams, kai įvažiavimas į kiemą užstatomas transporto priemonėmis ir apsunkinamas ne tik transporto priemonių, bet ir pėsčiųjų eismas.

Specialistai taip pat pabrėžia, kad dalis elektromobilių vairuotojų, įkrovę elektromobilį, iškart jo nepatraukia iš įkrovimo stotelės. Taip mažinamas įkrovimų vietų prieinamumas kitiems vairuotojams. Todėl siūloma įtvirtinti reikalavimą elektromobilio vairuotojams įkrautą transporto priemonę iškart patraukti iš elektromobilio įkrovimo vietos.

Nuo 2022 m. birželio 1 d. KET pakeitimais nustatomas naujas eismo organizavimo būdas – dviračių gatvė. Taip norima sudaryti geresnes sąlygas dviratininkų eismui, paskatinti žmones rinktis alternatyvias automobiliui keliavimo priemones mieste.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.