Eismas

2021.08.10 11:21

Naujovė Lietuvoje: parduodantiems automobilius siūlo nevargti patiems ir darbą patikėti brokeriams

LRT.lt2021.08.10 11:21

Nors nekilnojamojo turto brokerių paslaugos daugeliui itin gerai pažįstamos, automobilių brokerio sąvoka Lietuvoje vis dar yra naujovė. Būtent tokią paslaugą pasiūlyti nusprendę lietuviai įsitikinę, kad profesionalų pagalba parduodant automobilį šalyje turi nemažai potencialo, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

„Susidūrę su automobilio pirkimo ar pardavimo procesais žmonės dažniausiai nebenori jų kartoti, neretai patiria ir finansinių nuostolių. Esu tikras, kad kiekvienas turi daryti tai, ką geriausiai išmano. Nebūnant profesionalu labai lengva padaryti daug klaidų pardavimo procese, pradedant nuo automobilio paruošimo iki pardavimo kainos nustatymo ir derybų. Nors šiandien Lietuvoje esame pirmi, teikiantys tokias paslaugas, automobilių brokerių paklausa kasmet auga Vokietijoje, o seniai sėkmingai vystoma Jungtinėse Amerikos Valstijose“, – sako R. Kaniava.

Automobilių pardavimo rinkos dalyviai veikia neprofesionaliai

„Parduodant automobilį tenka pasirūpinti daugeliu dalykų: jį sutvarkyti autoservise, padaryti nuotraukas, numatyti kainą, susirasti reikalingus tinklapius, ten įkelti skelbimus, tada tikėtis, kad paskambins galimas pirkėjas. Kai paskambins, tenka derinti kainą, automobilio apžiūros laiką, jo patikrą ir daugelį kitų dalykų. Jeigu automobilį nuperka, atsiranda visi juridiniai klausimai. Visa tai sutvarkyti pačiam kainuoja daug pastangų ir laiko, be to, skubinant ar netinkamai organizuojant procesus, patiriama finansinė žala. Akivaizdu, kad daugelis žmonių šį pakankamai brangų turtą parduoda ar perka neprofesionaliai: remdamiesi nuojauta, pažįstamų, draugų ar kaimynų pagalba. Dėl to nukenčia visos pusės“, – įsitikinęs R. Kaniava.

Pasak pašnekovo, dažniausiai yra pervertinamas turtas, kuris užsistovi, kas tiesiogiai turi įtakos kainos kritimą. Yra pasiduodančių emocinėms deryboms, dėl to prarandami pinigai. Kažkas perka nežinodamas, į ką reikia atkreipti dėmesį, dėl to nusiperka bėdų maišą. Neretai pirkėjai tiesiog apgaunami, pardavėjui nuslepiant automobilio trūkumus.

„Dažnai pastebiu, kad žmonės neinvestuoja į automobilio vizualinį pristatymą galimiems pirkėjams. Tai nutinka ne parduodant apysenius automobilius, bet ir pakankamai naujus ir net labai brangius. Dėl kokybės nebuvimo automobilis atrodo nepatraukliai, kas reiškia, kad retas kuris stabtels ties skelbimu. Tam, kad automobilis būtų pristatytas tinkamai, reikia žinių, įgūdžių, laiko, noro, tinkamos įrangos, infrastruktūros“, – sako R. Kaniava.

Brokeris padeda ir pirkėjui, ir pardavėjui

Specialistas sako, kad žmonės nebenori pirkti automobilių su defektais, su nepatikima istorija ar iš neaiškios reputacijos pardavėjų. Taipogi, pirkėjai labiau mėgsta apžiūrėti automobilį, kuomet jo savininkų nėra šalia – taip jie tai gali daryti išsamiau ir ilgiau, be spaudimo ar nepatogumo, kaip neretai būna, įvertinti automobilį, padaryti diagnostiką ir panašiai. Dėl to ir nekilnojamojo turto brokeriai su galimais pirkėjais apžiūrinėja turtą, kai savininkų nėra namuose. Žmonės labiau atsipalaiduoja.

„Jeigu kalbame apie automobilių brokerį, tai jo tikslas–- kliento automobilį parduoti geriausiomis sąlygomis, – pagrindinę brokerio funkciją įvardina R. Kaniava, – Jo atsakomybėje – profesionalus savo funkcijų atlikimas: iš pardavėjo pusės sutvarkyti viską taip, kad ir automobilis, ir jo pateikimas galimiems klientams būtų kuo geresnis, procesai skaidresni ir turėtų pagrindą kainai. Iš pirkėjo pusės – pasiūlyti konsultacijas pirkimo metu: patikros aktus, padėti atlikti laukiančius remonto darbus ir pan.“.

R. Kaniava sako, kad automobilių brokeris iš esmės reikalingas tam, kad padėtų žmonėms susigaudyti automobilių pirkimo–pardavimo, priežiūros sistemose: „Nusipirkti gerą automobilį ar parduoti už tiek, kiek jis iš tiesų vertas, nėra taip paprasta, žinant, kiek susidūrusių su tokiais pirkimais–pardavimais žmonių nukenčia ir nebenori daugiau turėti jokių reikalų su visais šiais procesais. Tad brokerio užduotis – suteikti tokias kokybiškas paslaugas, kurios padės išgelbėti žmonių turtą nuo pigaus pardavimo, neįvertinimo, didelių nuolaidų, nežinojimo ar apsigavimo patikrose su meistrais“.

Pasak pašnekovo, profesionalus brokeris turi išmanyti įrankius, kurie padeda pakelti automobilio vertę, tai – automobilio pristatymas, garantija, automobilio atpirkimas, lizingas, trūkumų pašalinimas, geri derybiniai gebėjimai. Svarbi užduotis – išskirti kliento automobilį iš kitų konkurentų, nustatyti realią kainą pagal automobilio komplektaciją, būklę ir konkurencinę aplinką.

Automobilių brokerių įmonės vadovas pabrėžia, kad jų brokeriai neperpardavinėja automobilių, o suveda tiesiogiai pardavėją su pirkėju, dėl to visi dalyvaujantys žino pardavimo kainą ir moka brokeriui sąžiningą komisinį atlygį. R. Kaniava pastebi, kad Lietuvoje praktiškai visi tarpininkai nuperka kliento automobilį ir parduoda galutiniam pirkėjui, net tada kai paslauga pristatoma kaip komisas: „Iš dalies čia ir slypi visas rinkos negerumas – dauguma žmonių mano, kad naudojasi brokerių paslaugomis, o iš tiesų tiesiog parduoda perpardavėjams, kurie nemoka už turtą iškart – pardavinėja savo kainomis ir su klientu atsiskaito tik po savaičių ar mėnesio“.

Kaip parduoti brangiau ir nusipirkti pigiau

„Vieni nori greičiau ir brangiau parduoti, kiti – pigiau nusipirkti, dar nebūti apgauti, rasti kokybišką, gerą, atitinkantį lūkesčius automobilį. Tai – visiškai suprantami norai, tik štai ne visada pardavėjas randa tą pirkėją, o pirkėjas blaškosi nerasdamas to pardavėjo. Tai pasitaiko dažnai dėl pačių įvairiausių priežasčių. Brokerio tikslas – suvesti pardavėją ir pirkėją bei padaryti, kad jie abu maksimaliai būtų patenkinti sandoriu“, – sako įmonės vadovas.

Anot jo, brokeris turi kelti aukštus reikalavimus automobilių kokybei, pasirūpinti, kad parduodami automobiliai būtų maksimaliai paruošti t. y. pašalinti esminiai gedimai, dėl ko kyla automobilio vertė. Jis teigė, kad labai svarbus yra ir geras automobilio pristatymas bei investicijos į vizualinį automobilio pateikimą, kuris šiandien yra būtinas, norint konkuruoti su kitais.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt