Eismas

2021.08.06 08:45

Teismas sustabdė viaduko ties posūkiu į Tarandę statybos konkursą

atnaujinta 15.19
Erika Alonderytė, BNS2021.08.06 08:45

Tiltų statybų bendrovės „Tilsta“ prašymu teismas laikinai sustabdė viaduko ties posūkiu į Tarandę Vilniuje, magistralės Vilnius–Panevėžys pradžioje, statybos konkursą. Jį paskelbusi Lietuvos automobilių kelių direkcija dar svarsto, ar tokį sprendimą skųsti.

Vilniaus apygardos teismas trečiadienį pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir sustabdė konkursą. Teismo vertinimu, situacija nėra išskirtinė, o neigiamos pasekmės būtų didesnės jo nesustabdžius,

Kelių direkcija BNS teigė, jog susipažins su teismo nutartimi ir priims sprendimą dėl tolesnių veiksmų.

„Tilsta“ BNS teigė nusprendusi skųsti konkurso sąlygas, kad visi jo dalyviai galėtų pateikti aiškius ir tikslius pasiūlymus.

„Pirmiausia pačios Kelių direkcijos prašėme tikslinti viešojo pirkimo dokumentus ir tik pastarajai atsisakius tai daryti, kreipėmės į teismą. Tikslių ir teisingų projektavimo dokumentų parengimas yra Kelių direkcijos pareiga ir šiuo atveju ji yra neatlikta tinkamai“, – BNS nurodė bendrovė.

Anot jos, jai neaiškus pirkimo objektas, todėl darbų metu gali paaiškėti naujų aplinkybių, o tai taptų kliūtimi baigti statybas tinkamai ir laiku. Pasak įmonės, kol kas rangovų pasiūlymai dar nėra pateikti.

„Potencialių rangovų pasiūlymai šiam pirkimui dar nėra pateikti, nėra vertinti ir šioje pirkimo stadijoje bei „Tilstos“ pradėtoje teismo byloje nėra sprendžiamas laimėtojo klausimas“, – nurodė bendrovė.

Kelių direkcija taip pat pranešė BNS, kad neįvardijamos vertės konkursas dar nepasibaigęs, sutartis nėra pasirašyta.

„Galutinė projekto vertė paaiškės po to, kai baigsis viešųjų pirkimų procedūros, bus išrinktas laimėtojas ir bus sudaryta sutartis“, – BNS nurodė direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadovė Aušra Ramoškaitė.

Kelių direkcija viaduko statybų bei kelio trečios eismo juostos statybos konkursą paskelbė 2020 metų pabaigoje.

Apie 5 tūkst. gyventojų vienijanti Tarandės bendruomenė jau anksčiau prašė valstybės institucijų ir Vilniaus miesto bei rajono savivaldybių skubiai spręsti jų susisiekimo problemą, kuri ypač paaštrėjo nutiesus vakarinį aplinkkelį. Vilniaus-Ukmergės kelio posūkyje į sparčiai augančią gyvenvietę susidaro didelės spūstys, čia didelė avarijų rizika.

Abi savivaldybės bei LAKD dar 2019-aisiais pasirašė trišalę sutartį, pagal kurią numatyta iki 2024-ųjų įrengti dešinįjį posūkį su tuneliu po automagistrale ir gretima gatvele prie magistralės.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt