Eismas

2021.08.02 15:42

Dar vienas greičio matuoklių siurprizas vairuotojams: atsibudus sistemoms, per naktį išdalinta šimtai baudų

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.08.02 15:42

Šalies keliuose įrengti greičio matuokliai toliau stebina vairuotojus. Dar kovo pabaigoje šalia sostinės įsikūrusios Riešės gyventojai piktinosi, kad „atsibudus“ greičio matuokliui per naktį juos pasiekė dešimtys baudų už greičio viršijimą, o liepos pabaigoje tokios staigmenos sulaukė ir Klaipėdos miesto bei rajono gyventojai, važiavę pro ties Jakų kaimu įrengtą greičio matuoklį.

Tokią kontrolę vadina nesąmone

Dar prieš paskutinį liepos savaitgalį vairuotojai socialiniuose tinkluose ėmė dalytis, kad vienu metu gauna po kelias, o kai kurie net po dešimtis ir šimtus baudų. Vairuotojai aiškino, kad pranešimai dėl paskirtos administracinės atsakomybės, nepaisant pažeidimų padarymo datos, vairuotojus pasiekė tą pačią dieną – be jokios galimybės gavus pirmą baudą pasitaisyti.

Socialinio tinklo „Facebook“ grupėje „Klaipėdos reidai III“ jau penktadienio vakare kilo diskusijų, vairuotojai ėmė dalytis savo patirtimi. Vienas vairuotojas pasakojo, kad apie paskirtas baudas sužinojo gavęs trumpąją SMS žinutę, kad VMI portale jam yra pateikta naujos informacijos. Vyras pasakojo, kad prisijungęs prie VMI sistemos apstulbo, mat ten – 129 baudos, paskirtos už nusižengimus, padarytus nuo balandžio mėnesio iki dienos, kai buvo išsiųstas pranešimas. Vairuotojas aiškino, kad bendra pažeidimų suma siekia 2785 eurus, ir tokią kontrolę vadino „nesąmone“.

Kelio ruože, kur stovi greičio matuoklis, numatytas leistinas važiavimo greitis – 70 km/val., tačiau vairuotojai nurodė, kad matuoklis įrengtas vietoje, kuri yra tarp kelio ženklo „Apribojimų pabaiga“ ir miesto ribos pabaigos. Vietiniai gyventojai aiškino, kad po ženklo, žyminčio visų apribojimų pabaigą, papildomo ženklo, nurodančio greičio ribojimą, nėra, todėl sunku suprasti, kokiu greičiu važiuoti, kad greitis nebūtų viršytas.

Vairuotojų pareiga – laikytis KET

Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus komunikacijos vadybininkas, aiškina, kad pažeidimai teikiami pagal teisės aktuose nustatytus terminus. Jis pabrėžė, kad pažeidimų administravimas pagal ANK maksimaliai gali užtrukti iki 24 mėn.

„Pagal ANR 39 str. „Administracinių nuobaudų skyrimo terminai“, administracinė nuobauda gali būti paskirta ne vėliau kaip per dvejus metus nuo administracinio nusižengimo padarymo dienos, o trunkamojo administracinio nusižengimo atveju – per dvejus metus nuo jo paaiškėjimo dienos. Pažeidimų protokoluose išdėstytų duomenų ir nuobaudų skyrimo klausimais prašome kreiptis į Kelių policiją“, – komentuoja S. Jansonas.

Kelių direkcijos atstovas atkreipė dėmesį, kad apie kelio ruožą, kuriame įrengti nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai, vairuotojus informuoja iš abiejų radaro pusių įrengti informaciniai kelio ženklai Nr. 636 – „Automatinė eismo kontrolė“.

„VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija, vykdydama saugaus eismo politiką, siekia keisti ir formuoti vairuotojų įpročius, kad jie rinktųsi saugų greitį. Greičio palaikymo sistemos tikslas nėra tik bausti, svarbiausia – užtikrinti eismo saugą, skatinti vairuotojus važiuoti leistinu, saugiu greičiu.

Primename, jog greičio viršijimas dažniausiai nulemia itin skaudžias eismo įvykių pasekmes, todėl dar kartą raginame vairuotojus laikytis Kelių eismo taisyklių, paisyti kelio ženklų nurodymų, važiuoti leistinu, saugiu greičiu“, – sako Kelių direkcijos atstovas.

Jis taip pat teigė, kad greičio matavimo prietaisai valstybinės reikšmės keliuose yra įrengiami etapais: įranga derinama, atliekama metrologija ir t. t.

„Kaip jau minėjome, apie kelio ruožą, kuriame įrengti nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai, vairuotojus informuoja kelio ženklai. Vairuotojai visą laiką privalo laikytis Kelių eismo taisyklių“, – akcentavo S. Jansonas.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.