Eismas

2021.07.28 21:36

Vairuotojų ir dviratininkų nesutarimai keliuose: važiavimas per raudoną ir neapdairumas – it žibalas į ugnį

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.07.28 21:36

Kelių eismo taisyklėse rašoma, kad dalyvaujant eisme itin svarbu laikytis savitarpio pagarbos ir atsargumo, tačiau realiame gyvenime šios taisyklės laikosi ne visi. Susikirtus automobilių vairuotojų ir dviratininkų ar paspirtukininkų keliams, neretai nepavyksta išvengti ne tik ginčų, bet ir sužalojimų. Saugaus eismo ekspertai pastebi, kad uždarų aikštelių prieigose ir ties įvažiavimais į kiemus vairuotojai pamiršta svarbias taisykles, tačiau važiuojantieji dviratėmis transporto priemonėmis neretai nepaiso net ir elementarių reikalavimų.

Taisykles pažeidžia ne tik automobilių vairuotojai

Vairavimo instruktorius ir dviratininkas Andrius Bonakeris teigė, kad pirmiausia tiek automobilių vairuotojai, tiek dviratininkai, tiek paspirtukininkai turėtų prisiminti, kad pastarieji eismo dalyviai yra vieni pažeidžiamiausių, todėl labai svarbu, kad jų saugumą stengtųsi užtikrinti visi eismo dalyviai. Tiesa, jis pastebi, kad nesusipratimų ir nelaimių keliuose įvyksta ne tik dėl automobilių vairuotojų neapdairumo, bet ir dėl paspirtukininkų aplaidumo.

„Reikia suprasti, kad dviratininkui ar paspirtukininkui susidūrus su automobiliu labiau skaudės būtent važiavusiajam dvirate transporto priemone. Nepaisant to, neretai galima pamatyti, kaip šie eismo dalyviai nesilaiko saugaus judėjimo keliais taisyklių, kerta sankryžas degant raudonam šviesoforo signalui ar nepasirūpina matomumą gerinančiomis priemonėmis. Žinoma, įvykus nesusipratimui nereikėtų galvoti, kas būtų kaltas, o stengtis bet kokiu atveju išvengti traumų“, – sako vairavimo mokytojas.

A. Bonakeris pabrėžia, kad važiuodami į uždarą teritoriją arba išvažiuodami iš jos automobilių ir motociklų vairuotojai privalo praleisti ją kertančius dviratininkus, paspirtukininkus ir pėsčiuosius. Labai svarbu, kad tokiose vietose vairuotojai neskubėtų ir tinkamai apsidairytų, įsitikintų, ar sukdami į kiemą nesukels avarinės situacijos pažeidžiamesniems eismo dalyviams. Tiesa, vairavimo mokytojas pabrėžia, kad tokiose vietose, jei pėsčiųjų ar dviratininkų praleisti nereikia, vairuotojas neturėtų sustoti, mat taip gali sukelti pavojų kitiems vairuotojas ir sau. Anot jo, tokiose situacijose kyla rizika, kad važiuojantieji iš paskos atsitrenks į automobilio galą.

„Tokiose vietose pirmiausia reikėtų įvertinti eismą aplinkui ir išsiaiškinti, ar toliau važiuoti galima, tuomet pasirinkti saugų greitį ir, jei nėra poreikio sustoti, važiuoti toliau. Svarbu, kad prieš bet kokį manevrą būtų sumažintas greitis, kad vairuotojas iš tiesų tinkamai galėtų įvertinti situaciją ir laiku pastebėti kitus eismo dalyvius, įvertinti ne tik atstumą iki jų, bet ir jų judėjimo greitį“, – aiškina A. Bonakeris.

Svarbus ne pirmumas, o atsargumas

Vairavimo mokytojas atkreipia dėmesį, kad asmenis, judančius dviračiais ar elektriniais paspirtukais, taip pat reikėtų praleisti tuomet, kai automobilio vairuotojas turi pasukti į dešinę, o važiuojantysis ant dviejų ratų toliau važiuoja tiesiai. Tiesa, būtent dėl to instruktorius pataria dviratininkams būti budriems ir aklai nesivadovauti pirmumo teise, mat taip pat kaip ir motociklininkai stengiasi visur važiuoti, lyg būtų šalutiniame kelyje, taip ir dviratininkai bei paspirtukininkai turi tikėtis, kad vairuotojai jų gali nepraleisti.

A. Bonakeris aiškina, kad kiekvienoje situacijoje važiuojantieji dviratėmis transporto priemonėmis turi suprasti, kad nelaimės atveju labiausiai nukentės būtent jie, todėl patys turi imtis visų įmanomų saugumo priemonių, o šalia važiuojamosios kelio dalies įrengtu dviračių taku turėtų važiuoti kuo arčiau dešinio kelio krašto, kad pravažiuojantys automobiliai nekliudytų. Prieš atlikdami bet kokį manevrą dviratininkai taip pat turėtų atidžiai apsidairyti.

Žinoma, saugaus šoninio atstumo turi laikytis ir automobilių vairuotojai, ypač kai nusprendžia dviratininkus aplenkti. Vairavimo mokytojas aiškina, kad lenkdamas dviratininką sėdintysis automobilyje turėtų palaikyti maždaug pusantro metro šoninį atstumą.

Tiesa, jis taip pat pabrėžia, kad saugumui užtikrinti svarbus ne tik eismo dalyvių elgesys, bet ir apsaugos priemonės, todėl važiuojant dviračiu vertėtų nenumoti ranka į saugos šalmo dėvėjimą ir pasirūpinti, kad nelaimės atveju sužalojimų būtų kuo mažiau.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.