Eismas

2021.08.02 18:49

Keliautojas apie atostogas užsienyje nuosavu automobiliu: tam reikia visiškai kitokio pasiruošimo

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.08.02 18:49

Vasarai įpusėjus ir epidemiologinei situacijai šalyje vėl prastėjant vis daugiau lietuvių tiek gimtinėje, tiek svečiose šalyse keliauja automobiliais. Nors gali pasirodyti, kad kelionės automobiliu mažai kuo skiriasi nuo kasdienio zujimo mieste, keliautojai pastebi, kad čia specifika – visiškai kitokia ir reikalauja kur kas daugiau įgūdžių. Tad ką svarbu žinoti prieš leidžiantis į kelionę automobiliu?

Kelionė neturi būti darbas

Vitoldas Milius, automobilių žurnalistas ir ne vieną rekordą pasiekęs keliautojas, aiškina, kad prieš automobiliu vykstant atostogauti į svečias šalis itin svarbu tinkamai įvertinti savo galimybes. Keliautojas teigia, kad vairavimas važiuojant ilsėtis neturėtų būti priimamas, kaip darbas, kurį reikia kuo greičiau padaryti, kad pagaliau būtų galima atsipalaiduoti. Jis pabrėžia, kad sėdint prie vairo ypač svarbus yra dėmesingumas, kuris turi būti išlaikytas nepaisant nei keliavimo trukmės, nei krypties.

„Leidžiantis į kelionę, ypač, jei keliaujama iki pietinių šalių ar į Vakarų Europą, o visas maršrutas į vieną pusę siekia apie 1500-2000 kilometrų, nereikėtų bandyti jo įveikti vienu „prisėdimu“, net jei vairuoja ne vienas žmogus. Pirmiausia reikia prisiminti, kad vairuotojas visą savo dėmesį turi sutelkti į savo darbą ir atlikdamas jį privalo išlikti budrus. Kylant nuovargiui budrumas mažėja, o dėl to didėja pavojų rizika. Kita vertus, ilgas sėdėjimas taip pat vargina, todėl vairuotojas privalo atsižvelgti ir į keleivių poreikius – sustoti bent trumpam pasivaikščiojimui“, – įžvalgomis dalijasi V. Milius.

Jis pastebi, kad neretai žmonės mano, jog atostogos prasideda tik tuomet, kai yra pasiekiamas kelionės tikslas, tačiau jis pabrėžia, kad toks požiūris gali tik dar labiau išvarginti. Jis pataria, kad siekiant važiuoti saugiai ir nepervargti, itin svarbu tinkamai susiplanuoti kelionės maršrutą ir neplanuoti važiuoti naktį.

„Niekada nepatariu važiuoti naktį ir rekomenduoju keliauti tik dienos metu. Pirmiausia, naktį žmogus turi ilsėtis, jo reakcija tampa lėtesnė, kyla rizika užmigti prie vairo. Kita vertus, vairavimas naktį labiau vargina, matomumas yra prastesnis, todėl didėja ir nelaimės tikimybė. Dieną gal reikės važiuoti šiek tiek ilgiau, tačiau tinkamai suplanavus maršrutą bei sustojimus, kurių metu galėtų pailsėti tiek vairuotojas, tiek keleiviai, kelionė nuo pirmų jos akimirkų taps atostogomis, o ne darbu, kurį reikia atlikti prieš atsipalaiduojant“, – sako V. Milius.

Nepamirškite įrankių

Keliautojas pabrėžia, kad prieš leidžiantis į kelionę automobilių itin svarbu patikrinti ir automobilio techninę būklę bei pasirūpinti įrankiais, kurie gali būti naudingi netikėtose situacijose. Tai yra ne tik domkratas, ar įvairūs įrankiai, tačiau ir eksploatacinių skysčių atsargos bei atsarginis ratas, kurį prieš išvykstant, keliautojas rekomenduoja patikrinti ir įsitikinti, ar padangos slėgis yra pakankamas, mat pasitaiko atvejų, kai net turėdami atsarginį ratą keliautojai negali juo pasinaudoti, nes dėl ilgo nenaudojimo padangoje nebelieka oro. Tiesa, jei atsarginis ratas laikomas automobilio išorėje, dažniausiai toks jo tvirtinimas būna visureigiuose, dar prieš kelionę reikėtų patikrinti, ar jį bus galima nesunkiai atsukti ir panaudoti, mat pasitaiko atvejų, kai dėl korozijos pažeisto metalo atsarginio rato nuo tvirtinimų nuimti nepavyksta, nes jie tiesiog neatsisuka.

Pašnekovas pažymi, kad patikrinus automobilio techninę būklę reikėtų dar kartą gerai apsvarstyti, ar jis iš tiesų yra tinkamas ilgoms kelionėms ir gedimai neapkartins atostogų. V. Milius teigia, kad pastebėjus, jog techninė būklė labiau tinkama kasdienėms kelionėms, o ne išvykai į užsienio šalis, anot jo, vairuotojas turėtų pasvarstyti apie naujesnio automobilio nuomos galimybes arba rinktis kitokį keliavimo būdą, mat sustojus dėl įvairių gedimų kelionės kaina gali gerokai išaugti dėl remonto darbų, detalių kainos ar automobilio transportavimo į serviso zoną.

V. Milius teigia, kad būtent dėl gedimų rizikos, reikėtų pasirūpinti ne tik svarbiausiais įrankiais, tačiau ir tempimo lynu bei užtraukiamais dirželiais ir lipnia juosta įprastai vadinama „Duct tape“.

„Atrodo kad tai elementarios priemonės, tačiau jos gali itin pagelbėti jei prireiks ką nors pritvirtinti. Vienos iš kelionių metu, naktį, nespėjau išvengti greitkelyje gulinčio nutrenkto nedidelio gyvūno, dėl kurio automobilis buvo apgadintas, tačiau priekinį buferį suklijavau lipnia juosta, apsaugines plastmases sukabinau dirželiais ir kelionę galėjau tęsti toliau“, – pasakoja keliautojas.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad leidžiantis į kelionę reikėtų nepamiršti ir žibintuvėlio bei peilio, kuris gali būti naudingas prireikus izoliuoti laidus ar atlikti panašius darbus. Žinoma, keliautojas pabrėžia, kad kraunant daiktus į bagažinę, reikėtų įrankius padėti taip, kad prireikus juos nesunkiai būtų galima rasti ir pasiekti.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.