Eismas

2021.07.27 20:01

Patyrusį vairuotoją KET bilietų atsakymai nustebino: rašoma, kad trukdyti lenkti nėra draudžiama

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.07.27 20:01

Nors gali pasirodyti, kad išmokti Kelių eismo taisykles (KET) nėra itin sunki užduotis, išlaikyti teorijos egzaminą „Regitroje“ ne vienam būsimam vairuotojui tampa iššūkiu. Sunkumų laikant egzaminą kyla ne tik dėl painių klausimų ar nepakankamų žinių, tačiau, kaip paaiškėja, ir dėl prieš tai gautos ne visai teisingos informacijos, kuri pateikiama kai kuriuose KET bilietuose.

Kai kurie teiginiai prieštarauja taisyklėms

A kategorijos vairuotojo pažymėjimą nusprendęs įgyti 28-erių metų vilnietis Mindaugas stebisi, kad pradėjęs spręsti įvairius KET bilietus, kurie turėtų padėti pasiruošti teorijos egzaminui, neretai pastebi kone absurdiškus atsakymų variantus, kurie sufleruoja, kaip elgtis eisme būtų priimtina.

„Spręsdamas KET bilietus vis dažniau pastebiu, kad besimokančiuosius norima prigauti įvairiomis sakinių formuluotėmis, tačiau kai kurie atsakymai iš tiesų stebina. Vienas iš teisingų atsakymų skambėjo taip, kad lenkiamos transporto priemonės vairuotojui leidžiama trukdyti lenkti mažinant važiavimo greitį. Suprantu, kad tai yra triukas, nes anoks blogis, jei kitas žmogus leidžia greičiau jį aplenkti sumažindamas savo automobilio greitį, tačiau negaliu suprasti, kodėl būsimiems vairuotojams norima paaiškinti, kad trukdyti lenkti nėra draudžiama. Nesvarbu, kokia yra sakinio pabaiga, joks trukdymas eisme neturėtų būti toleruojamas“, – pasipiktinimo neslėpė daugiau nei dešimtmetį automobilį vairuojantis vyras.

Mindaugas teigė, kad tokių kone absurdiškų atsakymų formuluočių įvairiuose KET bilietų portaluose tenka pastebėti ir daugiau, todėl kyla klausimas, ar anksčiau savarankiškai eisme nedalyvavę būsimi vairuotojai nėra klaidinami.

Problema kyla dėl patikimumo trūkumo

Vairavimo mokyklos vadovas ir vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigė, kad ši problema jam jau yra žinoma, mat mokiniai neretai pastebi, kad kai kuriuose portaluose pateiktus teisingus atsakymus būna sunku net paaiškinti.

„Šiuo konkrečiu atveju apskritai kyla klausimas, kodėl greičio mažinimas gali būti kliudymas, juk mažinant greitį kitam vairuotojui aplenkti yra tik lengviau. Žinoma, savo mokiniams visada sakau, kad mokantis nereikėtų ieškoti kuo pigesnių mokymosi priemonių, o atsižvelgti į kokybę. Šiuo atveju tai nėra „Regitros“ parengti bilietai. Žinoma, čia ir susiduriame su problema, nes „Regitros“ parengti bilietai yra laikomi paslaptyje, todėl būsimi vairuotojai neretai nuklysta į ne itin kokybiškas paslaugas teikiančius portalus“, – sako A. Pakėnas.

Vairavimo mokytojas teigė, kad problema kyla ir dėl to, jog iki šiol nėra jokio vadovėlio, kur vairuotojai galėtų rasti įvairius komentarus, kaip viena ar kita taisyklė turėtų būti suprantama. Anot jo, tokiu atveju lieka vietos interpretacijoms, todėl klystama ne tik sprendžiant bilietus, bet ir eisme.

„Kitose valstybėse valstybiniai KET bilietai nėra jokia paslaptis, žmonės gali juos tiesiog įsigyti kartu su Kelių eismo taisyklių knygele, tačiau mes to gauti negalime. Galiausiai, neturime net ir galimybės pasitikrinti, kodėl vienas ar kitas atsakymas yra teisingas arba neteisingas, nes neturime jokio priedo, kuriame būtų surašyti komentarai, padedantys suprasti, ką iš tiesų numato viena ar kita taisyklė“, – įžvalgomis dalijasi vairavimo mokytojas.

A. Pakėnas teigė, kad nepasitenkinimo KET bilietais sulaukia ir iš kai kurių mokinių, jie taip pat pastebi ne tik netikslumų, tačiau ir klaidų. Vis dėlto mokytojas pabrėžia, kad būtent siekiant išvengti tokių nesusipratimų svarbu pasirinkti patikimus ir kokybiškus šaltinius.

Išmokti teisingus atsakymus – dar ne viskas

„Regitros“ atstovė spaudai Rūta Gudašiūtė teigė, kad prie įmonės parengtų KET bilietų vieša prieiga nesuteikiama siekiant objektyviai patikrinti būsimų vairuotojų žinias, o ne išmoktus atsakymus. Ji pabrėžė, kad teorijos egzaminų bazę sudaro daugybė klausimų, jie nuolat atnaujinami ir pildomi, tačiau dėl tos pačios priežasties egzamino klausimai yra konfidencialūs ir viešojoje erdvėje neprieinami.

Tiesa, ji taip pat pastebėjo, kad jei KET bilietai sprendžiami bet kurioje interneto svetainėje, besimokantieji turėtų žinoti, kad jie nėra derinami su „Regitra“ ir kartais gali būti nebeaktualūs.

„Pasitaiko atvejų, jog privačios įmonės, kurios užsiima KET bilietų publikavimu internete, dažnai skelbia, kad klausimai yra suderinti su „Regitra“ arba jie yra visiškai tokie pat kaip „Regitroje“, tačiau tai – netiesa. Mūsų klausimai yra visiškai konfidencialūs“, – pasakojo „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas, l. e. generalinio direktoriaus pareigas S. Šuminas.

„Regitros“ atstovai aiškino, kad teorijos egzamino užduotys yra rengiamos pagal specialią metodiką. Anot jų, sudarytas standartizuotas testas keletą kartų yra kruopščiai eksperimentiškai patikrinamas, nustatomos pagrindinės jo kokybės charakteristikos (pagrįstumas, patikimumas), surenkama būtina statistinė medžiaga kiekvienos testo užduoties efektyvumo analizei.

R. Gudašiūtė pabrėžė, kad Lietuva nėra vienintelė šalis, kur egzaminų klausimai nėra skelbiami viešai, tokių šalių yra ir daugiau: Belgija, Norvegija, Prancūzija, Suomija, kaimyninė Estija ir kt. Ji taip pat suteikė informacijos, kad 2020 m. teorinės dalies egzamino išlaikymo procentas siekė 50,68 procento.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.