Eismas

2021.07.31 08:52

Įspūdingi ne tik išvaizda, bet ir kaina: 20 brangiausių automobilių pasaulyje

LRT.lt2021.07.31 08:52

Kalbai pasisukus apie aukščiausios klasės automobilius, į galvą ateina kelios konkrečios markės: „Bugatti“, „Ferrari“, „Koenigsegg“, „Pagani“ ir keletas kitų. Šie superautomobilių gamintojai yra įsitvirtinę prabangių transporto priemonių rinkoje ir savo turtingiausiems klientams siūlo greičiausius, rečiausius, gražiausius ir šiuo atveju brangiausius automobilius planetoje.

Siekdami išsiaiškinti, kuri iš šių daugumai neįperkamų transporto priemonių yra brangiausia, „Motor1.com“ peržiūrėjo ne vieną sąskaitą faktūrą, o jums pateikia beveik 30 automobilių, už kuriuos prašoma ne mažiau kaip 1 mln. JAV dolerių. Čia rasite ir hibridinių „Ferrari“ kabrioletų, ir amerikietišką greičio karalių, ir net vienetinį specialiai karališkajai šeimai pagamintą „Rolls-Royce“.

Reikėtų atkreipti dėmesį, kad straipsnyje nurodytos naujų transporto priemonių kainos. Taigi čia nerasite tokių aukcionuose parduodamų automobilių kaip „Ferrari 250 GTO“ ar kitų gerokai pervertinamų jau senstelėjusių modelių. Bet nesijaudinkite, apetitui sužadinti pakaks ir šių gražuolių, kurių bendra vertė siekia daugiau kaip 100 mln. JAV dolerių.

„Ferrari LaFerrari“
Kaina: 1,4 mln.

1,4 mln. JAV dolerių kainuojantis „Ferrari LaFerrari“ iš tikrųjų yra vienas iš prieinamiausių superautomobilių šiame sąraše. Lyginant su brangiausia čia aprašoma transporto priemone, jo kaina gali pasirodyti visai padori. 2013 m. debiutavęs 950 arklio galių (708 kW) superautomobilis, galintis išvystyti 354 km per valandą greitį, vis dar yra greičiausias ir galingiausias „Ferrari“ modelis. 2013–2016 m. bendrovė pagamino tik 499 šio kupė vienetus.

„Pagani Huayra“
Kaina: 1,4 mln.

Neabejotinai vienas gražiausių automobilių šiame sąraše „Pagani Huayra“, kuris naujas kainuoja 1,4 mln. JAV dolerių. Kaip ir „LaFerrari“, „Pagani“ pagamino ribotą „Huayra“ vienetų skaičių. 2012–2018 m. rankiniu būdu buvo surinkta tik 100 šio kupė vienetų, dar 20 BC modelio automobilių (mūsų sąraše pateiktų kiek žemiau) buvo pagaminta nuo 2017 iki 2019 m. Kiekvienas jų generuoja 720 arklio galių (537 kW) galią, o po variklio gaubtu sumontuotas – „Mercedes-AMG V12“ variklis.

„McLaren Elva“
Kaina: 1,7 mln.

„McLaren Elva“ yra vienas iš naujausių britų superautomobilių gamintojo modelių. Įprasto priekinio stiklo ir stogo neturinčio „Elva“ modelis su dviem turbokompresoriais ir 4 litrų V8 varikliu generuoja 804 arklio galias ir 800 Nm sukimo momentą. Iš pradžių „McLaren“ paskelbė ketinantis pagaminti tik 399 šio modelio vienetus, tačiau vėliau bendrovė šį skaičių sumažino iki 249. Šiaip ar taip, daugumai mūsų niekada neteks sėsti prie jo vairo – „Elva“ kainuoja 1,7 mln. JAV dolerių.

„Ferrari Monza“
Kaina: 1,7 mln.

Panašiai kaip ir bestogis „McLaren Elva“, „Ferrari Monza“ SP1 ir SP2 leidžia tiesiogiai savo kailiu pajusti visą skriejimo dideliu greičiu malonumą. Kaip rodo pavadinimas, SP1 yra vienvietis variantas, o SP2 užteks vietos ir vienam bendrakeleiviui. Abu automobiliai varomi tokiu pačiu 6,5 litro V12 varikliu, generuojančiu 809 arklio galias ir 720 Nm sukimo momentą. Deja, nė vienu iš jų negalima teisėtai važinėti JAV keliais, tačiau net esant tokiems ribojimams kitose šalyse, jei galite sau leisti už automobilį pakloti 1,7 mln. JAV dolerių, greičiausiai jums nekils problemų nusigabenti jį iki artimiausios lenktynių trasos.

„Bentley Bacalar“
Kaina: 1,9 mln.

Turint omenyje tai, kad „Bentley Bacalar“ iš viso pagaminta tik 12 vienetų, kiti „riboto leidimo“ modeliai šiame sąraše atrodo vos ne kaip serijinė gamyba. Nors pirmiausia dėmesį patraukia ištaigingas automobilio dizainas, kalbant apie eksploatacines savybes, jo taip pat nebūtų galima pavadinti „nerangiu“. „Bentley“ firminiu 6 l W12 varikliu su turbokompresoriumi varomas automobilis išspaudžia 650 arklio galių ir 900 Nm sukimo momentą. Net jei turite atsidėję 1,9 mln. JAV dolerių ir svarstote galimybę įsigyti šį modelį, greičiausiai jau pavėlavote, nes, anot „Bentley“, visi 12 vienetų jau yra klientų rankose.

„Pininfarina Battista“
Kaina: 2,5 mln.

Bendrovės įkūrėjo Battistos Farinos vardu pavadintas „Pininfarina Battista“ išsiskiria tokiomis savybėmis, kad jo bendravardis tikrai turi kuo didžiuotis. 2019 m. Ženevos automobilių parodoje pristatytas „Battista“ yra visiškai elektrinis automobilis, išvystantis 1827 arklio galias. Jei įprasto superautomobilio įsibėgėjimo nuo 0 iki 100 km/val. laikas jums neatrodo pernelyg patraukliai, su „Battista“ šią greičio ribą galite pasiekti per mažiau nei 2 sekundes. „Pininfarina“ planuoja surinkti 150 „Battista“ vienetų, kurių kiekviena kainuoja 2,5 mln. JAV dolerių.

„Mercedes-AMG Project One“
Kaina: 2,7 mln.

„Mercedes“ jau kurį laiką žada gamyklinę „Project One“ hiperautomobilio versiją. Pirmasis oficialus pranešimas buvo paskelbtas 2017 m. kovą, kiek vėliau tais pačiais metais pasirodė pirmasis koncepcinis modelis. Panašu, kad po beveik penkerių metų erzinimo ir vedžiojimo už nosies daugiau nei 1200 arklio galių (895 kW) generuojantis ir 2,7 mln. JAV dolerių kainuojantis automobilis pagaliau išriedės į gatves.

„Aston Martin Victor“
Kaina: 3 mln.

„Aston Martin“ kūrėjai žino šį bei tą apie išskirtinius automobilius, o „Victor“ gali tapti įspūdingiausiu šio britų automobilių gamintojo projektu. Ant „One-77“ platformos sukurtam „Victor“ buvo panaudotos kelių donorų „Aston“ modelių, įskaitant lenktyninį „Vulcan“ ir netrukus pasirodysiantį „Valkyrie“, dalys. Kalbant apie ribotą gamybą, „Victor“ yra vienetinis modelis, kurio kaina, sakoma, gali siekti beveik 3 mln. JAV dolerių.

„Bugatti Bolide“
Kaina: 3 mln.

Nors iš visų „Bugatti“ šiame sąraše „Bolide“ atrodo labiausiai laukinis, jis nėra pats brangiausias. „Bugatti Bolide“ kaina pakankamai priimtina – vos 3 mln. JAV dolerių – o firminis 8 l W16 variklis generuoja net 1479 arklio galias (1102 kW). Bet tai yra tik lenktynių trasoms skirtas modelis, kurio bus pagaminta labai ribotas vienetų skaičius.

„Aston Martin Valkyrie“
Kaina: 3,2 mln.

Netrukus pasirodysiantis „Aston Martin“ hibridinis superautomobilis dar nepasiekė prekybos vietų, bet jau buvo išparduotas. Verta paminėti, kad gamintojas nėra nurodęs oficialios „Valkyrie“ kainos, tačiau manoma, kad ji turėtų būti 2,6–3,9 mln. JAV dolerių ribose. Atrodo, kad magiškas skaičius šioje vietoje yra 3,2 mln. JAV dolerių. Kad ir kaip ten būtų, automobilis išties įspūdingas. „Cosworth“ gamybos 6,5 litro V12 variklis generuoja 1160 arklio galių (865 kW) ir 900 Nm sukimo momentą, o tai reiškia, kad maksimalus „Valkyrie“ greitis turėtų gerokai viršyti 300 km/val. Bendrovė planuoja pagaminti tik 150 standartinio „Valkyrie“ modelio vienetų.

„W Motors Lykan Hypersport“
Kaina: 3,4 mln.

Dubajuje įsikūręs „W Motors“ 2013 m. nustebimo pasaulį įspūdingu „Lykan Hypersport“ superautomobiliu. Nenuostabu, kad 420 vienetų 15 karatų deimantais dekoruotais LED žibintais iš titano ir holografiniu ekranu centrinėje konsolės dalyje besipuikuojantis modelis tapo trečiu pagal brangumą automobiliu pasaulyje. Mūsų sąraše šis laukinis hiperautomobilis su galinga širdimi užima garbingą šeštą vietą – po jo kapotu besislepiantis dviejų turbokompresorių 3,7 litro šešių cilindrų variklis išspaudžia 780 arklio galių (581 kW) ir 960 Nm sukimo momentą.

„Pagani Huayra Roadster BC“
Kaina: 3,5 mln.

Remiantis „Pagani“ tradicija, nuožmiosios „Huayra BC“ rodsterio versija buvo neišvengiama. Praėjusiais metais bendrovė oficialiai pristatė „Huayra Roadster BC“ – 800 arklio galių (597 kW) ir 1049 Nm sukimo momentą išspaudžiantį bestogį monstrą. Kiek stebina tai, kad „Pagani“ rodsteriui suteikė 50 papildomų arklio galių, lyginant su kupė variantu, kiek paforsuodami AMG gamybos dviejų turbokompresorių 6 litrų V12 variklį. Šio bestogio automobilio savininkai gali ne tik mėgautis įspūdingu variklio gausmu, bet ir didžiuotis tuo, kad jų įsigytas modelis yra itin retas. „Pagani“ apribojo jo gamybą iki 40 vienetų, kurių kiekvieno kaina siekia 3,5 mln. JAV dolerių.

„Bugatti Chiron Pur Sport“
Kaina: 3,6 mln.

Dar vienas 2020 m. taip ir neįvykusios Ženevos automobilių parodos dalyvis „Bugatti Chiron Pur Sport“ yra specialus „Chiron“ variantas, kuriame pagrindinis dėmesys skiriamas aerodinamikai, svorio mažinimui ir galios paskirstymui. Tas pats 8 litrų keturių turbokompresorių W16 variklis dabar derinamas su perkalibruota automatine greičių dėže. Nors maksimali galia liko nepakitusi ir siekia 1500 arklio galių (1103 kW), apsisukimų per minutę skaičius, pridėjus papildomus 200, dabar siekia 6900. „Pur Sport“ taip pat pasižymi šiek tiek patobulintu kėbulu, su didesniu galiniu aptaku ir aerodinamiškesne priekine konstrukcija. Nuo 2020 m. pabaigos gaminamo „Bugatti“ modelio kaina prasideda nuo 3,6 mln. JAV dolerių.

„Lamborghini Sian“
Kaina: 3,6 mln.

„Sian“ galima pavadinti tiltu į „Lamborghini“ ateitį. Ant „Aventador SVJ“ bazės sukurtas laukinės išvaizdos „Lambo“ yra pirmasis šios markės elektrifikuotas modelis. Šalia SVJ įprasto 6,5 litro V12 variklio, „Sian“ naudoja 48 voltų hibridinę sistemą. Bendra sistemos galia siekia 819 AG (611 kW) galią ir tai yra galingiausias iš visų „Lamborghini“. Planuojama, kad bus pagaminti tik 63 šio modelio vienetai, kurių kiekvienas kainuos 3,6 mln. JAV dolerių – kur kas brangiau nei „Aventador SVJ“.

„Bugatti Chiron Super Sport 300+“
Kaina: 3,9 mln.

Šių metų pradžioje „Bugatti“ atkreipė automobilių pasaulio dėmesį paskelbdama, kad modifikuota „Chiron“ versija įveikė 300 mylių per valandą (480 km/val.) barjerą. „Super Sport 300+“ yra įprastiems keliams adaptuotas to automobilio variantas, skirtas šiam įspūdingam pasiekimui pažymėti. Modelis „Super Sport 300+“, kurio ketinama pagaminti vos 30 vienetų, daili „Chiron“ versija, pasižyminti aptakiu kėbulu su akį traukiančiu ryškių juostų motyvu. Net ir peržengęs 300 mylių per valandą ribą, „Bugatti“ riboja maksimalų automobilio greitį iki „vos“ 277 mylių per valandą (445 km/val.). Gamyba pradedama šiais metais.

„Lamborghini Veneno“
Kaina: 4,5 mln.

2014–2015 m. „Lamborghini“ pagamino vos 14 „Veneno“ vienetų. Kiekvienas jų kainuoja apie 4,5 mln. JAV dolerių, priklausomai nuo specifikacijos. Galima rinktis tiek kabrioleto, tiek kupė konfigūraciją. Po kapotu „Lamborghini“ įkurdino kiek galingesnę „Aventador“ 6,5 litro V12 variklio versiją, generuojančią 740 arklio galių (552 kW) ir 609 Nm sukimo momentą. Ši galia leidžia automobiliui iki 100 km/val. pagreitėti per 2,9 sekundės. Kol kas tai yra brangiausias „Lamborghini“ modelis.

„Bugatti Divo“
Kaina: 5,8 mln.

Iš visų pastaruoju metu pasirodžiusių „Bugatti“ modelių „Divo“ neabejotinai yra mūsų favoritas. Nors ir turi nemažai bendro su pigesniu „Chiron“, „Divo“ su kaupu pateisina kainų skirtumą. „Apavus“ lengvesnius ratus ir uždėjus anglies pluošto tarpinį aušintuvą bei pašalinus garso slopintuvą, „Divo“ tapo 35 kg lengvesnis už „Chiron“. Nors „Chiron“ 1500 arklio galių (1119 kW) niekur nedingo, kiek kitokia „Divo“ aerodinaminė sąranka leidžia jam Nardo bandymų trasos ratą įveikti net 8 sekundėmis greičiau. „Bugatti“ ketina pagaminti 40 šio automobilio vienetų, kurių kiekvienas kainuos 5,8 mln. JAV dolerių.

„Mercedes-Maybach Exelero“
Kaina: 8 mln.

Kaip ir daugelis kitų šio gamintojo išskirtinių automobilių, 2004 m. debiutavęs „Mercedes-Benz Maybach Exelero“ yra vienetinis modelis, sukurtas „Goodyear“ patronuojamos įmonės „Fulda“ užsakymu, siekiant išbandyti naujas padangas. „Mercedes“ pagamino „Exelero“ ant „Maybach“ bazės ir „įsodino“ jam tą patį dviejų turbinų V12 variklį, kuris generuoja 690 arklio galių (510 kW) ir 1020 Nm sukimo momentą. Maksimalus automobilio greitis siekia 350 km/val. Atsižvelgiant į infliaciją, šiandien „Exelero“ kainuotų daugiau nei 10 mln. JAV dolerių.

„Bugatti Centodieci“
Kaina: 9 mln.

Naujasis „Bugatti Centodieci“ debiutavo praėjusių metų „Pebble Beach“ automobilių parodoje – pasauliui buvo pademonstruotas dar vienas itin retas ir itin brangus automobilis. Transporto priemonę, kurios gamyba apsiribos vos 10 vienetų, galima pavadinti modernia „Bugatti EB110“ versija. Tuo pačiu metu ji skirta paminėti reikšmingą „Bugatti“ 110 metų jubiliejų. Dėl unikalių dizaino sprendimų automobilis gali netapti meile iš pirmo žvilgsnio, tačiau bent jau nereikės jaudintis, kad kelyje sutiksite kitą tokį patį. „Centodiece“, kurio etiketėje nurodyta vos kiek žemesnė už 9 mln. JAV dolerių kaina, yra vienas išskirtiniausių kada nors pagamintų automobilių.

„Bugatti La Voiture Noire“
Kaina: 18,7 mln.

Už 18,7 mln. JAV dolerių siūlomas vienetinis „Bugatti La Voiture Noire“ oficialiai yra brangiausias naujas automobilis. Tai visiškai suprantama. Šiuolaikinė Jeano Bugatti asmeninio „Type 57 SC Atlantic“ interpretacija – „La Voiture Noire“ – komplektuojama su tuo pačiu keturių turbinų 8 l darbinio tūrio W16 varikliu kaip ir „Chiron“, generuojančiu 1479 arklio galias ir 1600 Nm sukimo momentą. Jis turi šešis – taip, taip, šešis – išmetimo vamzdžio antgalius ir radikaliai naujus ratus, išsiskiria agresyvia išvaizda. Be jokios abejonės šis „Bugatti“ turi ir šeimininką.

„Rolls-Royce Boat Tail“
Kaina: 28 mln. (apytikriai)

„Rolls-Royce“ grįžta į kėbulų gamybos verslą su nuostabiu nauju „Boat Tail“. Įspūdingo 2017 m. pasirodžiusio „Sweptail“, kuris kainavo apie 12,8 mln. JAV dolerių, įpėdinis „Boat Tail“ pasižymi unikaliu dvispalviu eksterjeru, aukščiausios klasės vidaus apdaila ir netgi turi „svečių priėmimo komplektą“, kurį sudaro šampano šaldytuvas ir įmontuotas skėtis nuo saulės. Nors „Rolls-Royce“ oficialiai neskelbia tokių vienetinių automobilių kaip šis kainos, sklando gandai, kad „Boat Tail“ kainuoja ne mažiau 28 mln. JAV dolerių.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.