Eismas

2021.06.29 20:20

Ar renkantis naują automobilį verta mokėti daugiau vien už prekės ženklą?

LRT.lt2021.06.29 20:20

Ar renkantis naują automobilį verta mokėti daugiau vien už prekės ženklą ir su juo siejamą įvaizdį? Atsakymą daugeliu atvejų lemia pirkėjo požiūris ir finansinės galimybės, tačiau apie būsimą pirkinį mąstant racionaliai, vis dažniau vartotojų dėmesys nukrypsta į tai, kiek įrangos jie gali gauti už tam tikrą pinigų sumą, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Net ir tuomet ne viską galima įvertinti pinigine išraiška, todėl neretai galutinį sprendimą gali lemti noras įgyvendinti seną svajonę ar patrauklus dizainas.

Kita vertus, dauguma pirkėjų gerai žino, kokia įranga jiems reikalinga, o kadangi kiekvieno gamintojo automobilių komplektavimo strategija šiek tiek skiriasi, be skaičiuotuvo išsiversti nepavyks. Pradėjus lyginti įrangos lygius, greitai paaiškėja, kad brangesnis modelis ne visuomet yra geresnis.

Pirkėjai renkasi aukštesnio lygio įrangą

Socialinių tinklų turinio kūrėjas, ilgametis automobilių žurnalistas Dainius Leonavičius pastebi, jog automobilių industrijoje vis labiau populiarėja sparčiau surenkama ir mažiau kainuojanti fiksuota įranga, turinti nedideles papildomo komplektavimo galimybes.

„Absoliučios daugumos parduodamų automobilių įranga yra vidutinio arba aukštesnio lygio. Ypač tai populiaru mažesnių modelių segmentuose, kuriuose beveik niekas neperka bazinės komplektacijos modelių“, – kalba pašnekovas.

Anot D. Leonavičiaus, pigiausius bazinės komplektacijos modelius dauguma gamintojų laiko tik tam, kad turėtų galimybę dalyvauti verslo klientų arba valstybės įmonių skelbiamuose konkursuose. Privačių asmenų ir pavienius automobilius perkančių bendrovių tokie automobiliai nedomina. Jiems reikia papildomos saugumo ir komforto įrangos.

„Įprastai žmonės renkasi vidutinio lygio komplektaciją su papildoma įranga, kurios jiems labiausiai reikia. Dažnai pirkėjai įsigyja automobiliams patrauklesnę išvaizdą suteikiančius apdailos paketus“, – teigia žurnalistas.

Geresnė komplektacija už mažesnę kainą

D. Leonavičius pastebi, kad, pavyzdžiui, „Ford“ automobilių gamintojas neatsitiktinai nesiūlo pirkėjams visiškai „plikos“ „Puma“ versijos, mat vairuotojai iškart dairosi į modelius su gausesne įranga, ypač lyginant su brangesniais modeliais, kaip, pavyzdžiui, „Audi Q2“.

Jau standartinėje „Puma“ įrangoje įdiegta pastovaus greičio palaikymo ir automatinė tolimųjų šviesų perjungimo sistema, automatinis nustatomas greičio ribotuvas bei kiti įtaisai, kuriuos „Audi“ modelyje dar reikėtų užsakyti papildomai. Verta pažymėti, kad „Ford Puma“ kaina prasideda nuo 19980 eurų, o lyginamo „Audi Q2“ – nuo 29350 eurų.

„Taip, lyginant su artimiausiais konkurentais, bazinės komplektacijos amerikiečių gamintojo krosoverio kaina šiek tiek didesnė, bet jeigu norėtumėte susikomplektuoti kitą modelį iki tokio paties lygio, minėtas skirtumas išsilygintų“, – komentuoja D. Leonavičius.

Pašnekovas priduria, kad automobilio su geresne įranga besižvalgantys pirkėjai vis dažniau renkasi gamintojo atstovų sukomplektuotus modelius. Ypač viliojantys daugeliui tapo sandėlių išpardavimai, per kuriuos trokštamą gausios komplektacijos automobilį dažnai galima įsigyti su dviejų trijų tūkstančių eurų ar dar didesne nuolaida.

„Jei yra galimybė, žmonės papildomai išsirenka lengvojo lydinio ratlankius ar dar kažką ir galutinė kaina neretai būna tokia pati kaip ir be nuolaidos, tačiau pirkėjas gauna gerokai daugiau įrangos“, – pastebi žurnalistas.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt