Eismas

2021.06.24 18:31

Laisvėjant karantinui sostinės gyventojai gūžčioja pečiais: reikia kviesti taksi, nes viešasis transportas darbą baigia anksčiau

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.06.24 18:31

Po truputį švelnėjant karantino ribojimams ir gyvenimui grįžtant į senas vėžes, vis ilgėja įvairių kavinių ir restoranų darbo laikas. Vis dėlto, po darbo dienos ar savaitgaliais buvimu senamiestyje ar kitose vietose pasimėgauti norintys miesto gyventojai ir svečiai pastebi, jog prieš karantiną viešuoju transportu namus pasiekti buvo paprasčiau, tačiau „Vilniaus viešojo transporto“ atstovai tikina – vakariniai maršrutai kursuoja taip pat.

Vaizdas švieslentėje nustebino

Pailgėjus kavinių darbo laikui vilnietė Aistė neslėpė nuostabos, jog vieną vakarą nusprendusi po darbo susitikti su draugais, o vėliau grįžti viešuoju transportu į namus, to padaryti nebegalėjo, mat reikiamu maršrutu autobusai jau nebevažiavo.

„Buvo net ne savaitgalis, o eilinės darbo dienos vakaras, kai po susitikimo su draugais sostinės senamiestyje norėjau į namus Baltupiuose grįžti viešuoju transportu ir labai nustebau, kai pamačiau, kad autobusų stotelėje prie Vinco Kudirkos aikštės esanti viešojo transporto švieslentė – tuščia. Nebuvo nurodytas nei vienas autobusas, suprask, visi jau nuvažiavo, kiti – ryte“, – pasakoja vilnietė Aistė.

Žvilgtelėjusi į laikrodį moteris nustebo, nes dar net nebuvo vidurnakčio. „Aš išsikviečiau taksi ir netrukus buvau namuose, bet ką daryti žmonėms, kurie dirba baruose ir kavinėse? Juk jie dirba baigia po vidurnakčio. Važiuodama namo vis galvojau, o kaip grįžti namo jei dirbi ne senamiestyje, o kokiame nors sandėlyje, kur nors pramoniniame sostinės rajone – Vilkpėdėje ar Žemuosiuose Paneriuose?“, – svarsto ji.

Kursuoja, kaip ir anksčiau

Dovilė Marčinskaitė, Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Komunikacijos specialistė teigė, kad pandemijos metu viešajame transporte buvo numatyti pakeitimai, kurie padėjo užtikrinti tiek vairuotojų, tiek keleivių saugumą, o atsižvelgiant į sumažėjusius keleivių srautus, kai kurių maršrutų autobusai kursavo rečiau, taip pat nebeliko naktinių autobusų.

„Viešojo transporto darbas Vilniuje pritaikomas pagal keleivių srautų pasiskirstymą konkrečiuose maršrutuose. Viešojo transporto darbo laikas buvo sutrumpintas, atsižvelgus į bendrąją situaciją, kai trumpiau dirbo prekybos centrai, kiti traukos objektai, tačiau keleivių srautai palaipsniui auga.

Šiuo metu viešasis transportas kursuoja kaip ir prieš karantiną, iki 23 – 23.30 val. O paskutiniais reisais į viešojo transporto parkus važiuojančios transporto priemonės, keleivius veža iki 24 val. Didžiausi srautai fiksuojami rytinio ir vakarinio piko metu, kai žmonės juda į darbą, mokymo įstaigas – tai įprasta tendencija, kuri nesikeitė ir karantino laikotarpiu. Vakarais keleivių taip pat palaipsniui daugėja, tačiau ryškesnio srauto pokyčio kol kas nepastebime“, – aiškino D. Marčinskaitė.

Naktiniai autobusai kol kas grąžinami nebus

Specialistė teigė, kad dėl naktinių autobusų sugrąžinimo į gatves termino bus sprendžiama atsižvelgiant į epidemiologinę situaciją ir srautus. Anot jos, karantino metu jų sugrąžinti nėra planuojama, mat pastebima, kad jau maždaug nuo 20 val. keleivių sumažėja, o tokia pati tendencija pastebima ir savaitgaliais. Ji palygino, kad savaitgalių vakarais keleivių viešajame transporte fiksuojama apie 50 proc. mažiau nei piko valandomis darbo dieną.

„Tam, kad vilniečiai galėtų patogiai grįžti namo mieste užsibuvę ilgiau, stebime ir kitus populiarius viešojo transporto maršrutus, greituosius autobusus, kurių tiek kursavimo laiką, tiek talpą esant poreikiui pritaikysime. Jei miesto centre vyks renginiai, bus planuojamas viešojo transporto darbo laiko pratęsimas, siekiant užtikrinti patogesnį grįžimą viešuoju transportu po renginių namo“, – aiškino D. Marčinskaitė.

Įmonės atstovė atkreipė dėmesį, kad įprastai naktiniai maršrutai populiariausi rudenį, atėjus naujiems mokslo metams. Vasarą jų naudojimas mažesnis, kas, anot pašnekovės, yra natūralu, mat žmonės atostogauja, savaitgalius dažnai leidžia ne mieste. Ji teigė, kad lyginant ankstesnių metų tendencijas, vasarą keleivių naktinių maršrutų autobusuose apie 40 proc. mažiau nei rudenį.

Šiuo metu srautai – mažesni

D. Marčinskaitė aiškino, kad šiuo metu, palyginus su prieš karantininiu laikotarpiu 2019 metais, viešojo transporto kelionių skaičius sumažėjęs 43 proc., tačiau lyginant 2020 m. ir 2021 m. karantino laikotarpius, šiuo metu kelionių srautas yra 24 proc. didesnis. Dabar įprastai viešuoju transportu atliekama apie 306 tūkst. kelionių per darbo dieną.

„Vasarą judėjimas mieste visuomet ramesnis, „Susisiekimo paslaugų“ duomenys rodo, kad važiuojančiųjų viešuoju transportu skaičiai palaipsniui auga. Daugiausia keleivių fiksuojama rytinio ir vakarinio piko metu, miestiečiams judant į darbą, mokymo įstaigas – tai įprasta tendencija, kuri nesikeitė ir karantino laikotarpiu.

Autobusų ir troleibusų judėjimas sostinėje planuojamas atsižvelgiant į realius keleivių srautus, atitinkamai pritaikomi tvarkaraščiai. Didesnis dėmesys skiriamas ir įprastai vasaros metu miestiečiams aktualioms kelionių kryptims, be to, pagal poreikį miesto paplūdimių link bus planuojami talpesni autobusai, o jų tvarkaraščiai koreguojami taip, kad važiuotų ir dažniau“, – sakė „Susisiekimo paslaugų“ atstovė.

Transportas nuolat dezinfekuojamas

Pašnekovė taip pat informavo, kad viešajame transporte dabar, kaip ir visos pandemijos metu, autobusai ir troleibusai dezinfekuojami du kartus per dieną – po rytinio piko ir viešojo transporto parkuose, po darbo dienos. Pagal galiojančius reikalavimus tai daryti privaloma bent kartą per dieną, tačiau ji pažymi, kad Vilnius dažnesnę dezinfekciją keleivių saugumui taiko visos pandemijos metu.

„Kruopščiai dezinfekuojami ir valomi turėklai, durų rankenos, porankiai, sėdynių atlošų rankenos ir kiti keleivių liečiami paviršiai. Taip pat valomos grindys, autobusų ir troleibusų išorė. Galutinėse stotelėse autobusai, troleibusai kaskart išvėdinami.

Keleivių ir vairuotojų saugumui popieriniai bilietai viešajame transporte Vilniuje nėra parduodami. Taip keleiviai skatinami pačiose transporto priemonėse nesibūriuoti, iš anksto pasirūpinti bilietais“, – sakė pašnekovė.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.