Eismas

2021.06.23 13:01

Dėl svilinančių karščių kelionės traukiniu trunka ilgiau, kur nėra kondicionierių – dalijamas vanduo

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.06.23 13:01

Šalyje užsitęsę karščiai apsunkina ne tik keliavimą automobiliu, tačiau ir kitomis transporto priemonėmis. Nors daugelyje tarpmiestinio transporto priemonių aprūpintos oro kondicionavimo sistemomis, keliaujantys traukiniais susiduria kiek su kitokiais iššūkiais, dėl ko ilgėja ne tik kelionės trukmė, tačiau ir pastebima nukrypimų nuo tvarkaraščio.

Dėl karščio kelionės ilgėja, vėluoja traukiniai

Rūta Magdalena Atroškaitė, „Lietuvos geležinkelių“ atstovė ryšiams su žiniasklaida teigė, kad pirmiausia dėl karščio, siekiant užtikrinti kelionių saugumą, pradėtas riboti traukinių važiavimo greitis.

„Esant tokiai kaitrai dėl saugumo ribojamas traukinių greitis. Tad iki lietaus ir atgaivos, kurios visi laukiame šios savaitės pabaigoje, kelionės reikėtų nusimatyti daugiau laiko. Natūralu, dėl greičio ribojimo pasitaiko vėlavimų, bet bendrai susisiekimas užtikrinamas“, – sakė R. M. Atroškaitė.

Domas Jurevičius, „Lietuvos geležinkelių“ Komunikacijos departamento projektų vadovas aiškino, kad traukinių greitis ribojamas, nes iš geležies pagaminti bėgiai turi savybę ilgėti juos šildant ir trumpėti šaldant, tačiau šiuos poslinkius apriboja pabėgiai ir sąvaržos, todėl bėgiuose susikaupia didelės įtempimo jėgos, traukiniams stabdant ir greitėjant atsiranda dar papildomos išilginės jėgos, todėl dėl visų jėgų poveikio yra galimas bėgių vėžės išmetimas (angl. rail buckle). Būtent tam, kad būtų sumažintas dinaminių jėgų poveikis bėgiams ir išvengta bėgių išmetimo, vasaros metu padidėjus bėgių temperatūrai, ribojamas traukinių greitis.

„Sprendimas dėl šių priemonių priimamas atsižvelgus ne į oro, o į bėgio temperatūrą, pvz. jei oro temperatūra apie 30 laipsnių, tai bėgių temperatūra gali būti apie 50 laipsnių, jei susiklosto tokios aplinkybės kad nėra debesų, vėjo ir paros temperatūra laikosi aukšta, tai bėgių temperatūra kyla dar labiau tuomet jau reikalingas greičio ribojimas siekiant išlaikyti kelio stabilumą. Tokiu atveju priimamas sprendimas laikinai riboti visų traukinių greitį, dažniausiai iki 60–80 km/val. Greičio ribojimas galioja kol laikos aukšta temperatūra, greitis ribojamas dažniausiai dienos metu nuo 13 iki 18 val.“ – aiškino D. Jurevičius.

Imasi papildomų priemonių

R. M. Atroškaitė taip pat informavo, kad dalis traukinių turi kondicionavimo sistemas, dalyje – senesnių modelių, kurie tarnauja iki parko atnaujinimo 2025 m. – kelionės metu atidaromi langai. „Lietuvos geležinkelių“ atstovė patikino, kad vagonų vėdinimu ir vėsinimu pasirūpina traukinyje dirbantis personalas.

„Norime keleivius paraginti į keliones pasiimti daugiau vandens, o jei pasijustų prastai – dėl karščio, kuriame teko pabūti keliaujant iki traukinio – kreiptis į kelionių palydovus. Tokiu atveju kolegos iškviestų medicinos pagalbą. Laimė, panašių atvejų šiomis dienomis nepasitaikė – bet priešaky dar visa karšta savaitė. Todėl svarbu būti budriems ir į savijautą nenumoti ranka, nesikuklinti kreiptis pagalbos. Už sveikatą nieko svarbesnio nėra“, – teigė A. M. Atroškaitė.

Pašnekovė taip pat informavo, kad šiomis kaitros dienomis vanduo tam tikruose maršrutuose, kuriais kursuoja senesnio modelio traukiniai, kaip Vilnius–Turmantas, vanduo dalijamas nemokamai.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.