Eismas

2021.06.10 21:55

Saugaus eismo ekspertas vairuotojams paaiškino: ar „turbo“ žieduose galima persirikiuoti?

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.06.10 21:55

Daugeliui vairuotojų jau nebe naujiena, kad artėjant, vadinamųjų „turbo“ žiedinių sankryžų link, labai svarbu yra iš anksto užsiimti reikiamą eismo juostą, kad pavyktų išvažiuoti norima kryptimi. Vis dėlto neretai vis dar pasitaiko atvejų, kai jau judėdami „žiede“ bei nepaisydami net ir įrengtų eismo juostas skiriančių priemonių, vairuotojai bando žūtbūt pervažiuoti į kitą juostą. Saugaus eismo ekspertas atkreipia dėmesį, kad tokie veiksmai yra itin pavojingi, nors tam tikrose „žiedo“ vietose yra galimybė persirikiuoti.

Pasirinkus teisingai juostos keisti nereikia

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas aiškino, kad iš tiesų, įvažiavus į „turbo“ žiedą persirikiuoti galima tiek judant į kairę, tiek į dešinę, tačiau tai galima daryti ne visoje žiedinėje sankryžoje, o tik ten, kur yra punktyrinė linija. Tiesa, saugaus eismo ekspertas teigė, kad tokia galimybė vairuotojams gali būti naudinga, tačiau kartu ir itin pavojinga.

„Žinoma, teorinė galimybė persirikiuoti yra, Kelių eismo taisyklės numato, kad punktyrinę liniją kirsti nėra draudžiama, tačiau ar tai yra saugu? Šios žiedinės sankryžos suprojektuotos taip, kad iš anksto užėmus reikiamą eismo juostą, vairuotojas jos nekeisdamas gali išvažiuoti norima kryptimi, todėl kiti vairuotojai gali ne tik nepraleisti norinčio persirikiuoti, tačiau net ir nepastebėti ir neįvertinti tokių jo ketinimų, dėl ko didėja eismo įvykio tikimybė“, – aiškina A. Pakėnas.

Saugaus eismo ekspertas pastebi, kad pritaikius naują eismo žiedinėse sankryžose organizavimo tvarką eismo įvykių pastebimai mažiau, tačiau, kai kurie vairuotojai vis dar neišvengia klaidų, dėl kurių pavojų sukelia ir kitiems.

Klaidas reikia taisyti protingai

A. Pakėnas aiškino, kad kai kuriose tokiose sankryžose, norėdami apsukti visą ratą, vairuotojai privalo persirikiuoti į kairę, kai ten atsiranda papildoma eismo juosta, tačiau jis atkreipia dėmesį, kad praleidus įvažiavimą į ją, nereikėtų imtis desperatiškų veiksmų ir taip kelti pavojų kitiems.

„Pagrindinė klaida, kurią daro vairuotojai – nepaisydami ženklinimo ir taisyklių, bet kokia kaina bando pasiekti reikiamą eismo juostą. Tačiau reikia suprasti, kad tai jūs padarėte klaidą ir nė vienas kitas vairuotojas dėl to nekaltas, todėl nereikėtų tų vairuotojų stumti į pavojingą situaciją. Jei jau matote, kad išsukti į reikiamą gatvę nepavyks, važiuokite „žiedu“ dar vieną ratą, o jei išsukimą iš „žiedo“ pasiekiate anksčiau nei reikia, sukite ten, kur jus veda kelias, o artimiausioje sankryžoje apsisukite ir grįžkite atgal“, – pataria vairavimo mokytojas.

Tiesa, instruktorius atkreipia dėmesį, kad nesusipratimų šiose sankryžose išvengti nepavyksta ir tuomet, kai reikia pasirinkti ketvirtą ar penktą išvažiavimą, mat tokiu atveju mažiau patyrę vairuotojai ar miesto svečiai pasimeta tarp juostų, ima rikiuotis, vėliau pastebi, kad reikiama kryptimi išvažiuoti nebegali.

„Yra vairuotojų, kuriems sunku suprasti, kaip jis įvažiavęs iš antros juostos staiga atsiduria pirmoje, o dėl to pasimeta ir pradeda rikiuotis atgal į antrąja eismo juostą, taip vėlgi, sukeldamas pavojų kitiems. Jei iš tiesų neaišku, kaip saugiai važiuoti tokia sankryža, paprašykite kitų pagalbos, arba pasipraktikuokite, kai eismo srautai būna mažesni“, – sako A. Pakėnas.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.