Eismas

2021.06.02 19:09

BMW ir „Mercedes“ palaikymą LGBT vairuotojai vertina skirtingai: vieni – sveikina, kiti – vadina įžeidimu

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.06.02 19:09

Kiekvienais metais birželio mėnesį minimas „Pride Month“ arba kitaip – LGBT lygiateisiškumo mėnuo. Įvairios įmonės ir fiziniai asmenys norėdami parodyti savo solidarumą ir palaikymą socialiniuose tinkluose ir viešose erdvėse naudoja vaivorykštės spalvų vėliavas ar paveikslėlius. Prie tokio judėjimo prisijungia ir kai kurie automobilių gamintojai, kurie dėl tokio sprendimo jau ne pirmus metus sulaukia ir vairuotojų pasipiktinimų.

Kaip ir praėjusiais metais, taip ir šiemet prie lygybę simbolizuojančios akcijos prisijungė ir Bavarijos automobilių gamintojas BMW, kuris savo logotipą papuošė vaivorykštės spalvų vėliava.

Supranta, kaip pažeminimą ir įžeidimą

Nauja oficialios automobilių gamintojo „Facebook“ paskyros nuotrauka sulaukė nemažai aistrų, mat nors didžioji internautų dalis negailėjo teigiamų reakcijų, atsirado nemažai ir tokių, kurie gamintoją smerkė už tokį veiksmą bei tvirtino, kad taip BMW pažemina savo klientus.

„Jums tiesiog reikia susitelkti į automobilius. Tiesiog gaminkite automobilius ir tiek“, – pasipiktinimo neslėpdamas rašė Adrianas.

„Kodėl įvairovė reikalauja dainos ir šokio? Jūs gaminate automobilius“, – rašė kitas internautas Sonny.

„Jūs propaguojate homoseksualų gyvenimo būdą, asmenines seksualines užgaidas. Tai įžeidžia. BMW rinkodara, matyt, nežino, kad jūs naudojate jų logotipą politiniais tikslais. Žmonės, vairuokite „Porsche“. Jie neįžeis savo klientų“, – rašė Rickas.

Reaguodami į kilusią priešpriešą BMW atstovai nusprendė atsakyti į internautams kylančius klausimus ir informavo, kad toks sprendimas buvo priimtas siekiant pabrėžti, kad ir įmonės viduje yra nemažai įvairovės, tačiau yra laikomasi nuostatų, kad nieks negali būti nuskriaustas, pamėgtas ar užguitas dėl etninės kilmės, odos spalvos, tautybės, lyties, religijos, negalios ar amžiaus.

„Mes visi esame žmonės, kuriuos sieja malonumas vairuoti. Nei mūsų įmonėje, nei mūsų socialinės žiniasklaidos kanaluose nėra vietos neapykantai ar nepagarbai. Tolerancija ir pagarba yra mūsų veikimo matas. „BMW Group“ pasisako už vienodą džiaugsmą ir vairavimo malonumą visiems, nepaisant odos spalvos, tautybės, religinių įsitikinimų ir seksualinės orientacijos. Atsiprašome, jei su mumis nesutinkate“, – rašė BMW atstovai.

Lietuviams tai – nebe naujiena

Tiesa, pasipiktinimo negailėjo ir Lietuvos vairuotojai, kurie įvairiose socialinio tinklo „Facebook“ grupėse taip pat reiškė nepasitenkinimą tokiu automobilių gamintojo sprendimu. Nemažai buvo ir tokių, kurie priminė, kad toks gamintojo sprendimas priimtas jau nebe pirmą kartą.

„Jeigu jums tai atrodo pažeminimas, tai jūs jau metus gyvenate pažeminti. Šitos spalvos prie BMW logotipo atsirado jau maždaug prieš metus, o gal ir dar seniau. Gyvenote nesekdami naujienų, mažai žinodami ir buvo gerai, o dabar sužinojote ir jaučiatės pažeminti. Teks parduoti BMW“, – rašė Lukas.

BMW ir MINI pardavimų ir marketingo vadovas Martynas Daujotas teigė, kad šiuo žingsniu BMW grupė reiškia solidarumą su LGBT bendruomene, pasisako už žmonių lygybę pažymėdama birželį visame pasaulyje minimą „Pride“ mėnesį.

„Toks palaikymas BMW pasauliniu mastu reiškiamas jau ne vienerius metus. Įvairovė ir lygybė yra svarbi BMW grupės DNR dalis – kompanijoje dirba darbuotojai iš maždaug 110 šalių, skirtingų kultūrų ir pažiūrų. Koncernas kuria automobilius skirtingiems vairuotojams visame pasaulyje, bendradarbiauja su skirtingais partneriais ir tiki, kad geresnę ateitį galime sukurti veikdami kartu. Todėl BMW palaiko atvirumo kultūrą, kurioje visi žmonės būtų vertinami kaip lygūs ir su visais būtų elgiamasi vienodai nepriklausomai nuo jų etninės kilmės, rasės, tautybės, lyties ar seksualinių pažiūrų, religijos, neįgalumo ar amžiaus“, – sakė BMW atstovas.

BMW ne vieninteliai

Tiesa, tokį palaikymą LGBT bendruomenei išreiškė ne tik BMW, bet ir „Mercedes-Benz“ automobilių gamintojas, kurio atstovai jau birželio 1 d. vaivorykštės spalvomis išmargino ne tik logotipą, tačiau ir socialinio tinklo viršelio nuotrauką. Tiesa, po šio gamintojo profilio nuotrauka neigiamų komentarų galima rasti mažiau, mat ne vienas gamintojo sekėjas dėkojo už tokį gražų gestą.

„Pasižiūrėkite į čia esančius komentarus. Tai tik parodo, kokia tai svarbi tema. Gerai, kad „Mercedes“ taip pasielgė“, – teigė Markas.

„Šaunuoliai, „Mercedes“! Tai nuostabu, kaip kai kurie gamintojai, kaip, pavyzdžiui, „Mercedes“ ir BMW palaiko lygybę ir yra lygybės veidas“, – rašė Rafaela.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.