Eismas

2021.05.14 13:39

Pokyčiai vairuotojams: keičiamas naujos automobilių registravimo sistemos veikimas

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.05.14 13:39

Nuo gegužės 1 dienos įsigaliojusi nauja automobilių registravimo sistema sukėlė nemažai vairuotojų pasipiktinimo. Tiek transporto priemones įsigyjantys, tiek jas parduodantys teigė, kad internetinė sistema nuolat stringa, o šalia „Regitros“ padalinių tenka laukti. Penktadienį surengtoje spaudos konferencijoje vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė teigė, kad tokie pokyčiai buvo būtini, tačiau su „Regitros“ generaliniu direktoriumi Daliumi Preveliu sutarė dėl problemos sprendimo būdų.

Nuo 2021 m. gegužės 28 d. „Regitroje“ keičiama klientų aptarnavimo tvarka – nuo šios dienos daugiau asmenų, kuriems reikalingos transporto priemonių registracijos paslaugos, bus aptarnaujami ir be išankstinės registracijos. Anot Vidaus reikalų ministerijos atstovų, toks sprendimas priimtas siekiant efektyviau valdyti klientų srautus ir skubiais atvejais paslaugą jiems suteikti dar tą pačią dieną. Taip pat bus didinami „Regitros“ žmogiškieji ištekliai.

„Nauja tvarka buvo būtina, nes mūsų tikslas – mažinti šešėlinę transporto priemonių prekybą iki minimumo. Tačiau akivaizdu, kad nebuvo tinkamai pasiruošta pokyčiams ir tai sukėlė nepatogumų, todėl būtina kuo greičiau išspręsti šiuos nesklandumus ir užtikrinti efektyvų klientų aptarnavimą“, – teigia vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė.

Šiuo metu daugelis klientų „Regitros“ padaliniuose aptarnaujami pagal išankstinę registraciją. Kitaip tariant, pirmenybė teikiama užsiregistravusiems asmenims, o neužsiregistravusieji aptarnaujami tik tada, kai atsiranda laisvų vietų.

A. Bilotaitė teigė, kad Vidaus reikalų ministerija reaguodama į susidariusią situaciją jau imasi veiksmų ir kartu su „Regitra“ numatė pokyčius. Anot jos, jau netrukus daugiau klientų bus aptarnaujama be išankstinės registracijos, o verslo klientai bus aptarnaujami atskirame padalinyje Vilniuje. Anot ministrės, atskira tvarka bus aptarnaujamos ir Lietuvos vežėjų statusą turinčios įmonės.

„Regitros“ generalinis direktorius Dalius Prevelis teigė, kad įsigaliojus naujajai sistemai klientų aptarnavimo pajėgumas buvo nepakankamas, todėl jau dabar numatyta vien tik skambučių centre priimti bent 10 naujų darbuotojų, kurie padėtų sklandžiau teikti informaciją vairuotojams. Dar 11 darbuotojų numatyta priimti į kitus skyrius.

„Padaliniuose atversime daugiau aptarnavimo langelių be išankstinės registracijos. Tie, kurie norės būti aptarnauti numatytu laiku, turės ir toliau galimybę naudotis išankstine registracija. Na, o kiti galės atvykti ir laukti vietoje“, – aiškino D. Prevelis.

„Regitros“ atstovas teigė, kad naujų automobilių pardavėjai, kurie, anot jo, turi mažiausiai sąlyčio su šešėliu, jau nuo gegužės 17 dienos bus atskirti nuo kitų fizinių ir juridinių asmenų bei atskirai aptarnaujami Vilniuje, Šnipiškėse, Juozapavičiaus gatvėje, įsikūrusiame padalinyje. Tiesa, D. Prevelis patikslino, kad kiti fiziniai asmenys taip pat, atsižvelgiant į padalinių užimtumą, bus siunčiami ten, kur užimtumas bus mažesnis.

A. Bilotaitė teigė, kad naujoji sistema aptarnauja milžiniškus kiekius klientų, mat per dvi savaites nuo gegužės 1 dienos suteikta daugiau kaip 36 tūkst. savininko deklaravimo kodų (SDK), o 2 mln. automobilių jie buvo sugeneruoti automatiškai. Ji taip pat atkreipė dėmesį, kad, šiuos metus lyginant su panašiu laikotarpiu pernai, automobilių registracijos operacijų skaičius yra padidėjęs trečdaliu.

„Dar vienas svarbus momentas, kurį noriu pabrėžti, tai yra šešėlis šioje srityje, jis yra tikrai milžiniškas. Remiantis ekspertų nuomonėmis, šioje rinkoje slypi net keliasdešimt milijonų eurų ir didžiuliai mastai yra akivaizdūs. Prieš startuojant šiai sistemai mes tikrai tikėjomės, kad bus tam tikrų iššūkių, bet akivaizdžiai išaugęs naujai registruojamų automobilių kiekis tikrai indikuoja apie didelius nelegalaus verslo mastus. Tai yra labai aiški koreliacija, todėl labai svarbu, kad ši sistema veiktų“, – sakė vidaus reikalų ministrė.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.