Eismas

2021.05.13 13:23

Atnaujinta Liepkalnio g. sankryža vilniečių nedžiugina – spūstyse tenka praleisti ir pusvalandį, ir ilgiau

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.05.13 13:23

Ilgamečiai sostinės gyventojai bei miesto svečiai jau nuo seno prisimena, kad Liepkalnio ir Žirnių gatvių sankryža yra ta Vilniaus vieta, kur judant reikia apsišarvuoti kantrybe. Numatyta sankryžos rekonstrukcija vilniečiams suteikė vilties, kad judėti šiomis gatvėmis galima bus ne tik patogiau, tačiau ir sklandžiau. Vis dėlto pirmieji pokyčiai vairuotojų nedžiugina. Sėdintieji prie vairo tvirtina, kad dėl netinkamo šviesoforų reguliavimo yra priversti laukti spūstyse, tačiau Vilniaus miesto savivaldybė tikina, kad visa tai laikina, mat jau netrukus bus ir daugiau pokyčių.

Atidarius sankryžą nusidriekė eilės

Socialinio tinklo „Facebook“ įvairiose grupėse vairuotojai jau nuo šeštadienio dalijasi nuotraukomis ir pastebėjimais, kad net ir laikinai įrengtos žiedinės sankryžos buvo geresnis sprendimas nei nuo savaitgalio pradėjęs veikti sankryžos reguliavimas šviesoforais.

Vairuotojai skundžiasi, kad nuo centro pusės važiuojantiems Liepkalnio gatve ir norintiems pasukti automobiliams šviesoforo signalas dega ypač trumpai, o dėl to susiformuoja ir didesnės spūstys.

Štai dar šeštadienį „Facebook“ grupėje „Reidas Vilniuje“ vairuotojas Aleksejus rašė, jog Liepkalnio gatvėje nusidriekė eilės, jis svarstė, kas vairuotojų turėtų laukti darbo dienomis.

„Atidarė, vadinasi, Liepkalnį, jau stoviu 15 min šeštadienį. Dega žalia kokias 5 sekundes, oi bus linksma per piką“, – rašė vairuotojas.

Kitas vairuotojas socialiniame tinkle taip pat dalijosi įžvalgomis: „Nuo Liepkalnio pasukti į Minsko plentą lauksit apie pusvalandį“, – rašė Danielius.

LRT.lt žurnalistams nuvykus į vietą į akis krito ir kita problema – pėsčiųjų saugumas. Nors pėstiesiems skirti takai yra atskirti nuo transporto eismo, judantiems Liepkalnio gatve nuo centro pusės prekybos centro link tenka ne tik eiti iki tol naudota važiuojamąja kelio dalimi, tačiau ir kelkraščiu, pro kurį į kelio darbų vietą važiuoja sunkiasvoris transportas.

Kaltas ne tik reguliavimas, bet ir vairuotojai

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova, susipažinusi su minėtoje sankryžoje įvestais pakeitimais, teigė, kad stebėdama nusidriekusias spūstis įžvelgia dvi jų susidarymo priežastis. Anot saugaus eismo ekspertės, viena iš eismo pralaidumo sumažėjimo priežasčių yra šviesoforų reguliavimas, mat per vieną ciklą sankryžą gali įveikti vos keli automobiliai. Kita vertus, mokytoja pastebi, kad prie dar prastesnės situacijos šioje vietoje prisideda ir nuolat eismo juostas keičiantys vairuotojai.

„Prie sankryžos nusidriekė eilės, nes šviesoforai eismo judėjimą leidžia gerokai per trumpai. Kita vertus, vairuotojai, žinodami, kad šioje sankryžoje vyksta kelio darbai, jei kelionės tikslas nėra prie pat jos, turėtų pabandyti paieškoti alternatyvių kelių, kuriais be jokių sunkumų galėtų pasiekti reikiamą vietą. Žinoma, norint judėti greičiau, reikėtų suprasti ir tai, kad nuolat rikiuojantis spūstys nesumažės greičiau, o kaip tik bus apsunkintas judėjimas“, – aiškina O. Židovlenkova.

Tiesa, pašnekovė atkreipia dėmesį, kad šiuo metu keblumų vairuotojams sukelia ir nepakankamas kelio ženklinimas. Mat norintiems važiuoti ne naujai įrengtu tuneliu, o šviesoforais reguliuojama sankryža yra numatyta atskira eismo juosta, ji šiuo metu atskirta nukreipiamosiomis gairėmis. Sutrikę vairuotojai, norintys įvažiuoti į atskirtą eismo juostą, pradeda stabdyti, blaškytis po kelią, galiausiai be jokios tvarkos lįsti tarp kelio ženklų.

„Kai kuriose vietose iš tiesų trūksta nukreipiamųjų ženklų, kurie vairuotojams padėtų geriau suprasti, ką jie turėtų daryti ir kokią eismo juostą kada pasirinkti, kad nuvažiuotų reikiama kryptimi. Toks vairuotojų pasimetimas taip pat prisideda prie didesnių spūsčių, mat bijodami suklysti vairuotojai natūraliai laikosi kuo arčiau dešinio kelio krašto, o dėl to ne vienas, užuot sėkmingai važiavęs nauju tuneliu Minsko pl. link, važiuoja pro šviesoforais reguliuojamą sankryžą ir taip apsunkina judėjimą kitiems“, – įžvalgomis dalijasi O. Židovlenkova.

Pokyčiai dar nesibaigė

Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus l. e. p. vedėjas Rimantas Baravykas teigė, kad nors eismas sankryžoje iš dalies leistas, darbai dar nėra baigti.

„Artimiausią mėnesį, kol vyks Liepkalnio g. (nuo centro) asfaltavimo darbai etapais, iki to laiko sankryžoje dar bus važiuojamosios dalies susiaurėjimų, greičio ribojimų, kelio darbų. Darbai šioje sankryžoje bus galutinai užbaigti rugsėjo 9 dieną“, – sakė R. Baravykas.

Robertas Markovskis, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Eismo organizavimo skyriaus vadovas, aiškino, kad šviesoforų veikimas yra stebimas ir koreguojamas realiu metu, kuomet yra eismo srautų pokyčių.

„Pagrindiniai eismo trikdžiai šiuo metu yra iš visų sankryžos krypčių susiaurintos važiuojamosios dalys, dalis vairuotojų nesinaudoja tuneliu – važiuoja per viršų papildomai apkraudami šviesoforais reguliuojamą sankryžą. Dažniausiai dėl sunkiasvorio transporto tarp transporto priemonių susidaro dideli tarpai, įsijungus žaliam signalui 3–4 sekundes niekas nevažiuoja ir sistema, matydama, kad niekas nevažiuoja, perjungia šviesoforų signalus kitoms kryptims, kur yra daugiau laukiančiųjų. Suprantame, kad vairuotojams reikia priprasti prie pokyčių sankryžoje, sutarėme su rangovais dėl papildomų nuorodų, kad vairuotojai galėtų iš anksto pasirinkti maršrutą“, – aiškino R. Markovskis.

„Susisiekimo paslaugų“ atstovas teigė, kad šioje sankryžoje buvo įrengtos ir naujos pėsčiųjų perėjos. Tiesa, nors dar ne iki galo užbaigtos, anot specialisto, jos patogesnės ir saugesnės.

„Pėsčiųjų patogumui ir saugumui šviesoforais reguliuojamose sankryžose įrengtos naujos pėsčiųjų perėjos – dėl to sumažėjo pėsčiųjų nueinamas atstumas, nebereikia eiti pėsčiomis aplinkui, per abu buvusius žiedukus, o kitą sankryžos pusę galima pasiekti artimiausiu keliu. Šis sprendinys taip pat yra ne tik patogesnis, tačiau ir saugesnis, kadangi nebereiks eiti taip arti važiuojamosios dalies, taip pat kertant gatvę transporto priemonės stovi. Tai dar nėra galutinis eismo organizavimo variantas – iki rugsėjo mėnesį numatytos darbų pabaigos dar bus įrengti visi šaligatviai, užbaigtas dviračių takas, išasfaltuota Liepkalnio g. nuo centro pusės ir pertvarkyti šviesoforai“, – sakė R. Markovskis.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.