Eismas

2021.05.10 23:12

Tyrimas: elektromobilių gamyba bus pigesnė nei įprastų automobilių jau 2027 metais

BNS2021.05.10 23:12

Po šešerių metų Europoje bus pigiau gaminti elektra varomus automobilius nei įprastas iškastiniu kuru varomas transporto priemones, o iki 2035 metų elektromobiliai gali sudaryti 100 proc. naujų transporto priemonių pardavimų, rodo pirmadienį paskelbti tyrimo rezultatai.

Automobilių gamintojos masiškai pereina prie elektrinių ir hibridinių modelių, siekdamos, kad vidutinis transporto priemonių parko išmetamų teršalų kiekis neviršytų Europos Sąjungos nustatytos ribos – 95 gramų anglies dioksido vienam kilometrui, kitu atveju gresia didžiulės baudos.

„Bloomberg New Energy Finance“ atliktas tyrimas parodė, kad pagaminti elektrinius sedanus ir visureigius nuo 2026 metų kainuos tiek pat, kaip transporto priemones su vidaus degimo varikliais.

Mažesnių elektromobilių gamybos kaina prilygs įprastų nedidelių transporto priemonių kainai nuo 2027 metų, parodė tyrimas, kurį užsakė Europos švaraus transporto kampanijos grupė „Transport and Environment“.

Lengvieji elektriniai furgonai bus pigesni už dyzelinius modelius nuo 2025 metų, o sunkieji elektriniai – nuo 2026-ųjų.

„Visi nauji pirkėjai galės įsigyti elektromobilius per šešerių metų laikotarpį“, – sakoma „Transport and Environment“ transporto ir elektromobilumo vyresniosios direktorės Julijos Poliscanovos pranešime.

„Jie bus pigesni už transporto priemones su vidaus degimo variklius visiems – pradedant nuo furgoną ketinančio įsigyti berlyniečio ir baigiant kokiame nors Rumunijos kaime gyvenančia šeima“, – teigė J. Poliscanova.

Tyrimo duomenimis, sumažėjus akumuliatorių savikainai ir panaudojus gamybos linijas, skirtas elektrinių transporto priemonių gamybai, elektromobilius iš esmės taps pigiau įsigyti net neskaitant subsidijų.

Tikimasi, kad elektrinis sedanas, kuris 2020 metais be mokesčių kainavo beveik 40 000 eurų, 2026 metais kainuos tiek pat, kiek ir modelis su vidaus degimo varikliu – apie 20 000 eurų, parodė tyrimas.

Elektromobiliai sudarys 50 proc. naujų pardavimų iki 2030 metų ir 85 proc. – iki 2035 metų, jei valstybių politika nepakis.

Tačiau iki 2035 metų gali būti pasiektas ir 100 proc. rodiklis, „jeigu įstatymų leidėjai sugriežtins transporto priemonių išmetamo anglies dioksido kiekio rodiklius ir įtvirtins kitokią politiką, kad paskatintų rinką, pavyzdžiui, plėsti įkrovimo stotelių tinklą“, mano nevyriausybinė organizacija.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.