Eismas

2021.05.07 16:32

Karti kritika naujai automobilių registravimo sistemai: įregistruoti pardavimo nepavyksta savaitę, tačiau „Regitra“ ragina turėti kantrybės

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.05.07 16:32

Nauja automobilių registravimo sistema vos per pirmą veikimo savaitę sulaukė nemažai kritikos. Nors šią sistemą administruojančios įmonės „Regitra“ atstovai jau anksčiau įspėjo, kad pradžioje galimi jos veikimo sutrikimai, gyventojai piktinasi, jog parduoti ar įsigyti automobilį tapo labai keblu. Penktadienį naujai automobilių registravimo sistemai karčių žodžių nepagailėjo ir verslininkas Arūnas Armalis, jis neslėpė, kad jau baigiasi kantrybė.

Sandorį apsunkino nesklandumai

Socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje verslininkas pasidalijo istorija, su kuo teko susidurti, kai jis panoro parduoti įmonės automobilį, o sudarytą sandorį prireikė deklaruoti būtent gegužės 1 dieną, kai ši sistema vos tik pradėjo veikti.

„Taip jau nutiko, kad praėjusį šeštadienį ėmiausi parduoti įmonės automobilį. Taip, tai buvo gegužės 1 d., kai startavo nauja „Regitros“ interneto sistema. Ja ir nutarėme naudotis, nes juk patogiau! Aha“, – sarkazmo negailėdamas rašė A. Armalis.

Jis aiškino, kad automobilio pardavimo dieną tiek jis, tiek naujasis transporto priemonės savininkas mobiliaisiais parašais pasirašė pirkimo–pardavimo sutartį. Tiesa, verslininkas pripažįsta, kad tai taip pat pavyko padaryti ne taip lengvai ir greitai, kaip tikėtasi, mat pirmiausia reikėjo patvirtinti, ar jis būdamas įmonės vadovu turi įgaliojimą įmonės automobilio nuosavybę perleisti kitam asmeniui.

„Man teko sau suteikti įgaliojimus e. regitroje, kad galėčiau atstovauti įmonei. Pats sau teises suteikiau kaip vadovas fiziniam asmeniui. Na gerai, juk jungiuosi prie sistemos su mobiliuoju parašu, kuris yra mano, kaip fizinio asmens. Nors teises sau suteikiau greitai, tačiau sistema to „nematė“, kai reikėjo pildyti perleidimo deklaraciją. Tiesiog „jums nesuteikta...“. Nors patvirtinimo laiškas, kad suteikta be apribojimų, guli pašto dėžėje ir visa kita“, – įraše pasakoja verslininkas.

Sistema dingo

A. Armalis teigė, kad stengdamiesi sutaupyti laiko, jiedu su pirkėju sutarė, kad pastarasis transporto priemonės įsigijimą deklaruos anksčiau, nei sistemą pasieks informacija, jog pardavėjui suteikta teisė atstovauti įmonei. Verslininkas teigė, kad šią informaciją sistema „pamatė“ sekmadienio vakare, tačiau dėl ankstesnio veiksmo laiko sutaupyti vis tiek nepavyko.

„Pirkėjas per tą laiką padarė pirkimo deklaraciją, pamanėm, taip bus greičiau ar paprasčiau. Nė velnio. Nors aš iškart gavau sistemoje laišką, kad yra padaryta pirkėjo deklaracija su prašymu ją patvirtinti. OK, argi bėda? Taip, bėda. Nes aš sistemoje tos deklaracijos tiesiog nematau. Ir nemačiau jos 4 dienas, iki trečiadienio popietės. Ar jau patvirtinau? Norėtumėt! Dvi dienas, pažymėjus deklaraciją ir spaudžiant „toliau“, man metė „sistemos klaidą“. OK, aš vis dar kantrus, o sistema nauja, suprantu gi. Šiandien pagaliau įvyko pokytis! Ne, sistemos klaida nedingo. Dingo sistema. Man jau nebeleidžia prisijungti prie e. regitros paskyros. Nebeleidžia Registrų centras. O pirkėjo padaryta deklaracija galioja 5 dienas. Ar reiks naujos? Nežinom, nes prisiskambinti į „Regitrą“ tiesiog neįmanoma visą savaitę“, – pasipiktinimo įraše neslėpė A. Armalis.

Šiuo metu šalinami trikdžiai

„Regitros“ atstovė spaudai Emilija Bardauskienė teigė, kad šiuo metu komanda aktyviai dirba, kad pašalintų trikdžius, todėl tikimasi, kad esminiai sutrikimai bus pašalinti artimiausiomis dienomis. Tiesa, ji pažymi, kad kitų, rečiau pasitaikančių, trikdžių šalinimas gali užtrukti ilgiau, tačiau į tai atsižvelgiant nustatytas ir dar vienas tolerancijos laikotarpis.

„Pagal naujai galiojančią tvarką po sandorio sudarymo pirkėjas ir pardavėjas deklaruoti nuosavybės pasikeitimą turi bendrai per 5 d. d. Tai galima padaryti internetu arba „Regitros“ padaliniuose. Vis dėlto, atsižvelgiant į tai, jog pokyčiai liečia didelę dalį gyventojų, ir į tai, kad šiuo metu „Regitroje“ galimi tam tikri paslaugų teikimo sutrikimai, priimtas sprendimas taikyti tolerancijos laikotarpį dėl numatytų terminų“, – sako E. Bardauskienė.

Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad, praėjus 5 d. d. po pateiktos įgijimo deklaracijos, ji nebus anuliuojama. Kitaip tariant, pardavėjas galės ją patvirtinti vėliau, kai tik atsiras galimybė.

„Regitros“ atstovė taip pat pasidalijo atmintine, į ką svarbu atkreipti dėmesį, kad jungiantis prie elektroninės sistemos kiltų kuo mažiau keblumų:

• jei nepavyksta prisijungti arba neveikia kokia nors funkcija, pabandykite tai padaryti per kitą naršyklę;
• jei norite paslaugą gauti kaip įmonė, atkreipkite dėmesį, ar esate prisijungęs kaip juridinis asmuo;
• būkite atidūs ir kuo tiksliau suveskite reikiamus duomenis, pvz., transporto priemonės VIN numerį, O raidės nesumaišykite su 0 ir pan.;
• jei prašymas yra atmestas, tai konkrečias priežastis galite rasti suformuotame PDF dokumente;
• jei prašymo nepavyksta pateikti ir nurodoma kreiptis į administratorių, tai reiškia, kad problema yra užfiksuota ir bus sprendžiama. Tokiu atveju kviečiame prašymą pakartotinai pateikti vėliau.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.