Eismas

2021.05.05 15:38

Susiaurintas kelias sostinėje – it spąstai vairuotojams: avarijų daugėja, bet specialistai sako, jog kalti patys sėdintieji prie vairo

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.05.05 15:38

Kelio darbų zonos visuomet būna pripažįstamos kaip pavojingi kelio ruožai, todėl jose būna sumažinamas maksimalus važiavimo greitis, įrengiama papildomų gairių ir kelio ženklų. Vis dėlto situacija sostinės Liepkalnio ir Žirnių gatvių sankryžoje, kur šiuo metu vyksta sankryžos rekonstrukcija, parodo, kad vien ženklų ir laikino kelio ženklinimo nepakanka, pastebima, jog prasidėjus kelio darbams gerokai padažnėjo ir ten įvykstančių eismo įvykių.

Sankryžos rekonstrukcija susideda iš daug įvairių darbų, todėl platus dviejų eismo juostų kelias kiekviena kryptimi, artėjant prie kelių sankirtos, šiuo metu yra susiaurintas, o eismo srautus reguliuoja įrengtos laikinos žiedinės sankryžos. Tiesa, įrengtos laikinos eismo juostos vis tiek išlieka po dvi kiekviena kryptimi, tačiau jos yra gerokai siauresnės nei Tūkstantmečio gatvėje, kuri tęsiasi ir pereina į Žirnių gatvę.

Kaltas vairuotojų skubėjimas

Saugaus eismo ekspertas ir vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigia, kad važiuodami per kelio darbų zoną vairuotojai turėtų stengtis ne kuo greičiau ją įveikti, o tai padaryti kuo saugiau ir vadovautis vienu svarbiausių Kelių eismo taisyklių punktų – savitarpio pagarba ir atsargumu.

„Tai nėra klasikiniai žiedai su visa infrastruktūra ir teisingu ženklinimu. Jie yra laikini ir vairuotojams reikėtų tai suprasti, kad iš tokio žiedo nereikia reikalauti kažin ko, be to, ir didesnę atsakomybę reikėtų prisiimti patiems. Taip, jie gal ir nėra labai taisyklingai sureguliuoti, tačiau būtent dėl to ir nereikėtų bandyti pervažiuoti bet kokiais būdais“, – sako A. Pakėnas.

Vairavimo instruktorius taip pat aiškina, kad dažniausia klaida, kurią tenka pastebėti, – vairuotojų neįvertinamos važiavimo galimybės, kai šalia į žiedą įvažiuoti bando vilkikai. Jis teigia, kad nenorėdami laukti vairuotojai neretai bando į žiedą įvažiuoti kartu su sunkiasvoriu transportu, dėl to patenka į vilkikų akląją zoną, o jų vairuotojai lengvuosius automobilius tiesiog nustumia arba prispaudžia.

„Šią vietą reikia priimti kaip išskirtinai sudėtingą ir važiuoti prisiimant visą atsakomybę. Nereikėtų bandyti pralįsti, prašokti ar dar kaip kitaip pergudrauti kitų vairuotojų. Šis kelias visada garsėjo intensyviu tranzitiniu eismu, todėl čia gana daug yra vilkikų. Pastebėję, kad su sunkiasvoriu transportu išsitekti nepavyks, palaukite, praleiskite ir tik tada atlikite norimus manevrus. Manyčiau, kad pagrindinė eismo įvykių šioje vietoje priežastis būtent ir yra vairuotojų skubėjimas“, – pabrėžia saugaus eismo ekspertas.

Iškvietimų į įvykius – daugiau

Julija Samorokovskaja, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėja, pateikė per paskutinius 3 metus šioje sankryžoje įvykusių įregistruotų eismo įvykių duomenis, jie rodo, kad avarijų, kada iškviečiami pareigūnai, skaičius iš tiesų išaugo. Tiesa, policijos atstovė teigė, kad duomenys nerodo, ar iš tiesų eismo įvykių padaugėjo, ar anksčiau vairuotojai išsiversdavo ir be policijos pareigūnų.

„Liepkalnio ir Žirnių gatvių sankryžoje 2019 metais įregistruoti 5 eismo įvykiai, 2020 metais – 15 ir 2021 – 3 eismo įvykiai. Pagal įregistruotų eismo įvykių skaičių matyti, kad prasidėjus rekonstrukcijai 2020 metais įregistruotų eismo įvykių skaičius padidėjo.

Tačiau reikia atkreipti dėmesį, kad eismo įvykiai, po kurių užpildomos eismo įvykio deklaracijos, į Eismo įvykių informacinę sistemą nepatenka. Įregistruotų įvykių skaičiaus padidėjimas vienareikšmiškai neparodo, kad atitinkamai padidėjo ir eismo įvykių skaičius, tiesiog vykstant kelio remontui eismas yra sudėtingas ir gali būti, kad įvykus smulkių susidūrimų vairuotojai dažniau nesutaria dėl eismo įvykių aplinkybių ir įforminti eismo įvykių kviečiama policija, o ne pildoma deklaracija“, – komentuoja J. Samorokovskaja.

Numatė eismo organizavimo pakeitimų

Paulius Vaitekėnas, Vilniaus miesto savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas, teigia, kad žiedinės sankryžos įrengtos pagal visus reikalavimus – atitinka reikiamą plotį, yra tinkamai paženklintos. Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad dažnai eismo įvykių įvyksta dėl ženklinimo nesilaikymo, tad vairuotojai turėtų būti atidesni ir daugiau dėmesio skirti numatytam ženklinimui bei laikytis KET.

„Minėtoje vietoje važiuoja nemažai vilkikų, jiems reikia daugiau vietos manevrui atlikti, todėl kiti vairuotojai irgi turi tai įvertinti, laikytis saugaus atstumo“, – sako P. Vaitekėnas.

Savivaldybės atstovas taip pat pažymėjo, kad, atsižvelgiant į esamą situaciją, jau dabar yra numatyti su vykdomais darbais susiję eismo perorganizavimo darbai, kurie, tikėtina, padės palengvinti vairuotojams keliones. Tiesa, savivaldybės atstovas kol kas neatskleidė, kokių tiksliai pakeitimų gali tikėtis vairuotojai, tačiau informavo, kad savivaldybė šią informaciją pateiks jau šią savaitę.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.