Eismas

2021.04.29 14:46

Klaipėdoje – aistros dėl augančios rinkliavos už automobilių statymą: verslas pyksta dėl senamiesčio kainų, dalyje pajūrio brangs dvigubai

Radvilė Rumšienė, LRT.lt2021.04.29 14:46

Jau šiemet automobilius statysiantieji Klaipėdos mieste bei pajūryje turės plačiau atverti pinigines. Uostamiesčio politikai pritarė siūlymui didinti rinkliavą bei praplėsti mokamo stovėjimo zonas. Tiesa, siūlymo rengėjai kiek sušvelnino jau anksčiau ruoštą planą – rinkliava taip žymiai, kaip planuota metų pradžioje, nekils. Nepaisant to, tarybos posėdžio metu svarstant šį klausimą kilo karšta politikų diskusija, sprendimo nepalaiko ir verslininkai.

Klaipėdoje brangsta automobilių stovėjimas

Ketvirtadienį posėdžiaujantys Klaipėdos savivaldybės tarybos nariai pritarė siūlymui didinti rinkliavą už automobilių stovėjimai bei kiek praplėsti mokamų stovėjimo zonų ribas.

Siūlymas dėl stovėjimo rinkliavos didinimo ir zonų išplėtimo uostamiesčio politikams buvo teiktas dar vasarį, tačiau sulaukė nemažai gyventojų ir verslininkų kritikos, tad siūlymą buvo nuspręsta pataisyti ir geriau aptarti su bendruomene.

Ketvirtadienį patvirtintas sprendimo projektas esą buvo suderintas su gyventojais – Klaipėdos valdžia atsisakė drastiško rinkliavos didinimo.

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus pastebėjo, kad iš visų stovėjimo zonų nuspręsta padidinti stovėjimo tarifą tik raudonojoje zonoje, kuri apima senamiestį ir Smiltynę. Šiuo metu valanda stovėjimo ten kainuoja 90 centų, o nuo šių metų rugsėjo 16 d. teks mokėti 1,50 euro. Vasarį planuota tarifą didinti iki 1,80 euro.

Už stovėjimą raudonojoje zonoje šiuo metu automobilių vairuotojai moka tik darbo dienomis 8 – 18 val., tačiau nuo šiol nuo gegužės 1 d. Iki rugsėjo 15 d. Stovėjimas šioje zonoje bus mokamas visomis savaitės dienomis 8–22 val., o nuo rugsėjo 16 d. Iki balandžio 30 d. teks visomis savaitės dienomis, tik kiek trumpiau – nuo 8 iki 20 val.

Išsiplės mokamo stovėjimo zonos

Nuspręsta, jog nuo šių metų gegužės pajūryje esančios Girulių pl. įrengtos aikštelės ir Audros g. aikštelė bus priskiriamos žaliajai zonai, kaip ir iki šiol, o likusios Melnragės aikštelės ir Pajūrio g. teritorija bus priskirta geltonajai zonai. Taigi čia valanda stovėjimo kainuos ne 30, o 60 centų.

Taip pat šioje teritorijoje pratęstas mokamo stovėjimo laikas. Iki šiol rinkliava sezono metu – nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 15 d. – buvo renkama 10–20 val., o pagal naująją tvarką bus renkama 8–22 val.

Taip pat už automobilių stovėjimą turės mokėti atvykstantieji į netoli miesto centro esantį ir gyventojų gausiai lankomą Poilsio parką. Parko prieigos pateks į geltonąją zoną. Iki šiol už čia paliekamus automobilius mokėti nereikėjo.

Nuo ateinančių metų sausio miesto šiaurinėje dalyje mokamos stovėjimo zonos prasiplės Sportininkų g. Rajone iki Malūnininkų g., o miesto pietinėje dalyje – iki Kauno gatvės. Šios teritorijos bus priskiriamos Mėlynajai zonai, kur dvi valandos stovėjimo kainuoja 30 centų.

„Pagrindiniai dalykai, dėl ko tai atsiranda – dėl kiemų infrastruktūros tvarkymo. Manome, kad šitas mokestis pigiausios zonos tarifu įves tam tikrą tvarką dėl tam tikrų automobilių statymo, kas neapsiriboja KET pažeidimu ir kontrole“, – teigė Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas.

Nuo ateinančių metų gyventojams ir verslininkams teks daugiau mokėti už stovėjimo leidimus. Pirmasis gyventojo leidimas kainuos 10 eurų, antrasis – 72 eurus. Verslo leidimų kainos šoktelės 50 proc.

Sprendimas pakurstė aistras

Nors Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas akcentavo, jog buvo atsižvelgta į verslininkų ir gyventojų pasiūlymus, tačiau su tuo sutiko ne visi tarybos nariai. Pastebėta, kad pakeitimams pritarė ir anaiptol ne visi seniūnaičiai, neatsižvelgta į vieno tarybos komiteto narių pastabas.

Tarybos narė Vaida Raugelė akcentavo, jog vasarį šio sprendimo priėmimas buvo atidėtas, nes buvo sulaukta miestiečių bendruomenės nesutarimo, tačiau šįkart esą sulaukta dar daugiau nepritarimo, bet sprendimas vis tiek priimamas. Tai, anot politikės, reiškia, kad bendruomenių nuomonė yra ignoruojama.

Dalis politikų taip pat kritikavo sprendimą didinti rinkliavą pandemijos metu, kai daugelis žmonių bei verslininkų susiduria su finansiniais sunkumais.

Vis dėlto R. Mockus pabrėžė, kad padidinusi stovėjimo kainą Klaipėda dar nelenkia Vilniaus ir Kauno bei atsilieka nuo Nidos ir Palangos.

Tarybos narei Alinai Velykienei klausimų kilo ir dėl į mokamą stovėjimo teritoriją patenkančių kiemų, kurie buvo sutvarkyti naudojant Europos Sąjungos lėšas, mat, anot jos, esant ekonominei naudai dalį pinigų ES tektų grąžinti.

„Prieš ruošiant šį sprendimo projektą buvo pasikonsultuota su Centrine projektų valdymo agentūra ir tas rinkliavos mokestis nėra ekonominė veikla ir nieko bendra su grąžinimu nebus“, – patikino Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

Vis dėlto, nepaisant ilgos ir karštos diskusijos, politikai pritarė pasiūlytam stovėjimo kainų didinimui bei mokamų stovėjimo zonų ribų išplėtimui.

Verslo atstovai: tai – verslo žlugdymas

Uostamiesčio verslininkai tokį miesto valdžios sprendimą vertina vienareikšmiškai, anot jų, tai – verslo žlugdymas.

„Tragiškai vertiname sprendimą. Senamiestyje 90 proc. verslo per pandemiją buvo sustabdyta 100 proc. mums reikia žmonių srauto, tačiau dabar mes jo tikrai nematysime. Nematysime tų žmonių, kurie ateidavo dienos pietų ir jiems kaina yra labai svarbi“, – apibendrino Klaipėdos verslininkų senamiesčio sąjungos valdybos narė Inga Česnakienė.

Pašnekovė pastebėjo, jog verslo atstovai dalyvavo visuose galimuose rinkliavos didinimo ir mokamų stovėjimo zonų išplėtimo klausimo svarstyme, siūlė galimas alternatyvas, tačiau į jas nebuvo atsižvelgta.

„Jie sako, kad rinkliava visose zonose, išskyrus raudonąją, nedidėja, tačiau tai yra netiesa. Nelieka mėlynosios zonos. Jie nepakėlė kainos, bet pakeitė zonas“, – akcentavo I. Česnakienė.

Verslininkų atstovės teigimu, dėl pandemijos šiuo metu kenčiantys verslai prašė, jog bent pusantrų metų rinkliava nebūtų didinama, tačiau politikai ir siūlymo rengėjai šio prašymo neišgirdo.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt