Eismas

2021.04.08 19:08

Vilnietis pasipiktino maistą išvežiojančių dviratininkų elgesiu: nepagalvoja nei apie save, nei apie kitus

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.04.08 19:08

Maisto pristatymas į namus karantino metu ne vienam gyventojui, o kartu ir daugeliui restoranų tapo tikru išsigelbėjimu, tačiau skubančiais maisto išvežiotojais patenkinti ne visi. Vilnietis Vaidas į LRT.lt redakciją kreipėsi piktindamasis, kad, padaugėjus maistą pristatančių dviratininkų, saugiai eiti šaligatviu tapo kone nebeįmanoma.

Nerimą kelia rizika būti nutrenktam

Skaitytojas teigė, kad kasdienes keliones į darbą neretai apkartina išgąstis, kai netikėtai pro šoną prašvilpia vienas ar kitas dviratininkas. Vaidas aiškina, kad atšilus orams vis daugiau pasimato ir pavienių dviratininkų, tačiau labiausiai piktina maisto išvežiojimo paslaugas teikiančių įmonių darbuotojai, kurie, užuot naudojęsi miesto centre įrengtais dviračių takais, skinasi kelią šaligatviais.

„Suprantu, kad trinkelėmis grįstu Gedimino prospektu važiuoti gali būti ne itin patogu, o ir maistą reikia pristatyti, kol šis neatšalo, tačiau negaliu suprasti tokio atmestino požiūrio į eismo saugumą. Kiekvieną dieną į darbą ir iš jo einu pėsčiomis, ir kuo toliau, vis dažniau tenka susidurti su situacijomis, kai tik per plauką pavyksta išvengti susidūrimo su per šaligatvį tiesiog skriejančiu dviratininku“, – pasipiktinimo neslepia vilnietis.

Vaidas pasakojo, kad dažniausiai pyktį sukelia maisto pristatymo paslaugas teikiančios įmonės „Wolt“ kurjeriai, kurie užsidėję kvadratinius krepšius ant nugaros ir greitai važiuodami pro pėsčiuosius, jiems sukelia dar didesnį pavojų.

„Kartais pagalvoju, kas būtų, jei nepastebėjęs atlekiančio dviratininko žengčiau žingsnį į šoną. Suprantu, kad šioje situacijoje kaltas būtų jis, tačiau tai nėra svarbu, norėčiau, kad tiek važiuojantys dviračiais, tiek einantys pėsčiomis, pirmiausia, išvengtų sužalojimų.

Ant dviračių – savarankiškai dirbantys žmonės

Liis Ristal, „Wolt“ vadovė Baltijos šalyse teigė, kad saugaus eismo kultūra yra įmonės interesas, todėl paslaugų sutartyse yra numatyta sąlyga, jog kurjeriai-partneriai, prisijungę prie „Wolt“ privalo laikytis šalyje galiojančių eismo taisyklių. Vis dėlto, ji atkreipia dėmesį, kad maistą į namus pristatantys žmonės nėra tiesioginiai įmonės darbuotojai.

„Svarbu suprasti, kad kurjeriai-partneriai, besinaudojantys „Wolt“ programėle ir pristatantys maistą bei kitas prekes užsakovams, yra savarankiškai pagal paslaugų sutartį veikiantys asmenys. Tai reiškia, kad jie gali laisvai pasirinkti, kada, kiek ir kur pristatyti užsakymus, taip pat – kokia transporto priemone naudotis. Jie taip pat patys renkasi maršrutus, kuriais veža užsakymus. Tačiau mes netoleruojame šiurkščių ar pakartotinų kelių eismo taisyklių pažeidimų bei keliamos grėsmės žmonių saugumui ar sveikatai ir visus atvejus vertiname kritiškai bei pasiliekame teisę nedelsiant sustabdyti partnerystę“, – aiškina L. Ristal.

Pažeidimai nepraleidžiami pro akis

Įmonės vadovė Baltijos šalyse teigė, kad visais atvejais, sulaukusi informacijos apie galimus pažeidimus, įmonė juos aiškinasi, o tais atvejais, kai galima identifikuoti konkretų atvejį, įmonės atstovai tiesiogiai susisiekia su kurjeriu-partneriu siekia išsiaiškinti situaciją bei įsitikinti, kad jo ar jos judėjimas gatvėse atitinka galiojančias kelių eismo taisykles.

„Itin vertiname bei gerbiame suburtą kurjerių-partnerių bendruomenę, tačiau drauge sutinkame, jog turime, kur tobulėti. Dviračių kultūra Lietuvoje auga ir ši transporto priemonė itin populiarėja – su tuo, tikime, kad gerės ir dviratininkams skirta infrastruktūra, tuo pačiu didės ir kitų transporto priemonių vairuotojų dėmesys ir tolerancija dviratininkams. Mes iš savo pusės ir toliau aktyviai kalbėsime su kurjeriais-partneriais apie atsakomybę ir saugaus eismo taisyklių laikymąsi“, – sako įmonės vadovė.

L. Ristal taip pat teigė, kad gyventojų pilietiškumas ir siekis drauge kurti saugią eismo kultūrą, yra labai vertinamas, todėl turintys konkrečios informacijos apie kurjerių-partnerių galimą kelių eismo taisyklių nesilaikymą, ragina apie tai informuoti atsakingus įmonės atstovus, kad šie galėtų imtis atitinkamų veiksmų.

Incidentų išvengti nepavyksta

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Daiva Žilinskė informavo, kad tokių atvejų, kai dviratininkai susiduria su pėsčiaisiais, iš tiesų pasitaiko.

Vien per 2020 metus įvyko 40 eismo įvykių, kuriuose dalyvavo dviračių vairuotojai ir pėstieji. Jų metu buvo sužeistas 41 žmogus, iš jų 12 nepilnamečių (iki 18 metų). Užfiksuota, kad per šiuos incidentus nukentėjo 37 pėstieji ir 4 asmenys, važiavę dviračiu.

Per pirmus tris šių metų mėnesius, šalyje jau užfiksuoti 3 dviratininkų ir pėsčiųjų susidūrimai, kurių metu nukentėjo 3 pėstieji.