Eismas

2021.04.07 21:05

Įspėjo, ką daryti, jei padangas pasikeitus vasarinėmis užklupo žiema, – neapgalvoti manevrai gali baigtis nelaime

Eglė Girdenytė, LRT.lt2021.04.07 21:05

Nors dar kovo pabaigoje lietuviai galėjo pasidžiaugti itin pavasarišku oru, balandžio pirma savaitė ne vienam vairuotojui tapo iššūkiu. Dar pirmomis šio mėnesio dienomis automobilių savininkai, žiemines padangas iškeitę į vasarines, patenka į keblią situaciją – kone kiekvieną rytą eismą sunkina šaltukas ar krintančios snaigės, tad saugaus eismo ekspertas, prireikus judėti tokiomis sąlygomis, ragina nesutrikti ir prisiminti svarbias taisykles.

Didžiausias pavojus kyla magistraliniuose keliuose

Vairavimo instruktorius ir saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas atkreipia dėmesį, kad būtent pastarosios savaitės orų kaita parodo, kodėl vos prasidėjus vasarinių padangų sezonui nereikėtų skubėti atsisakyti žieminių automobilio „batų“. Vasarinės padangos už žiemines tampa efektyvesnės termometrų stulpeliams pakilus iki +7 laipsnių ar aukščiau, todėl sniegas ir rytais vis dar susidarantis ledukas tampa itin pavojingais veiksniais.

„Reikia prisiminti, kad nuo balandžio 1-osios keičiasi ne tik eksploatuojamų padangų tipas, bet ir maksimalus leistinas greitis greitkeliuose bei automagistralėse. Būtent dėl to nereikėtų skubėti keisti padangų, nes važiuojant leistinu 130 km/val. greičiu ir tinkamai neįvertinus eismo sąlygų, kelio dangos būklės bei padangų sukibimo su kelio danga kelionė gali baigtis tragiškai“, – sako vairavimo instruktorius.

Neskubių kelionių vertėtų atsisakyti

A. Pakėnas teigia, kad paskubėję pasikeisti padangas ir pastebėję, kad į šalį vėl sugrįžo žiema, vairuotojai turėtų labai gerai įvertinti, ar nėra galimybės kelionę atidėti kitai dienai. Jei keliauti privalu, saugaus eismo ekspertas pataria neskubėti ir būti itin atidiems.

„Svarbu prisiminti, kad pirmiausia ledas gali susidaryti ant tiltų ir viadukų, todėl reikėtų įvertinti šiuos veiksnius ir laikytis ne maksimalaus leistino, o saugaus, važiavimo sąlygas atitinkančio greičio. Taip pat reikėtų palaikyti didesnį atstumą nuo priekyje važiuojančių transporto priemonių, kad prireikus staiga stabdyti, net ir esant vairavimą sunkinančioms aplinkybėms, sustoti pavyktų laiku. Lygiai taip pat reikėtų pradėti anksčiau stabdyti ir sumažinti greitį artėjant prie pėsčiųjų perėjų“, – patarimais dalijasi A. Pakėnas.

Dėmesys kitiems eismo dalyviams

Tiesa, saugaus eismo ekspertas pabrėžia, kad atsižvelgdami į nuolat besikeičiančias sąlygas didesnio atsargumo turėtų laikytis ir kiti eismo dalyviai – motociklininkai, dviratininkai, paspirtukininkai ir pėstieji. Šie, prireikus kirsti važiuojamąją kelio dalį, tai turėtų daryti tik įsitikinę, kad tai saugu, o vairuotojai juos mato ir praleidžia. A. Pakėnas atkreipia dėmesį, kad dėmesingesni šiems eismo dalyviams turėtų būti ir sėdintieji prie vairo.

„Sunkėjant eismo sąlygoms reikėtų pagalvoti ir apie kitus. Pastaruoju metu miestuose ypač padaugėjo kitų eismo dalyvių grupių atstovų, todėl vairuotojai turėtų nepamiršti pasirūpinti jų saugumu: sumažinti greitį, o jei reikia, sustoti prieš pėsčiųjų ir dviračių takus, sukdami į dešinę pažvelgti ne tik priešinga, bet ir važiavimo kryptimi ir įsitikinti, ar šalia nevažiuoja dviratininkas ar paspirtukininkas, kuriam būtų sukliudyta“, – sako vairavimo instruktorius.