Eismas

2021.03.09 19:38

Motociklininkas: artėjant motociklų sezonui, svarbu atgaivinti po žiemos užsnūdusius įgūdžius

LRT.lt2021.03.09 19:38

Nors eismo ir oro sąlygos dar nėra tokios, kad keliuose būtų galima saugiai važiuoti motociklu, tačiau vis šiltėjantis oras priverčia nuo garažuose stovinčių motociklų nupūsti dulkes ir ruošti juos artėjančiam sezonui. Jam prasidėjus, dažnai girdime apie tarpusavio nesusipratimus tarp motociklų ir automobilių vairuotojų.

Greičiausias Lietuvos motociklininkas Šarūnas Pladas sutinka, kad motociklininkai incidentų keliuose vis dar neišvengia, tačiau bendra situacija per pastarąjį dešimtmetį ženkliai pagerėjo, o jis pats tvirtina, kad ir motociklininkai, po nevažinėjimo pertraukos žiemą, turėtų artėjančiam sezonui pasiruošti rimčiau, rašoma pranešime spaudai.

„Lyginant su situacija prieš 5 ar 10 metų, motociklininkų kultūra stipriai pasistūmėjo į gerąją pusę. Iš tikrųjų dabar motociklininkai važinėja atsargiau, rečiau viršija greitį ir visa situacija juda saugesnio vairavimo linkme“, – pasakoja profesionalus lenktynininkas.

Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos rekordininko teigimu, ypač daug pavojų motociklininkų tyko ankstyvą pavasarį, kuomet vos tik atšyla orai ir plieninių žirgų savininkai nekantrauja išvažiuoti į gatves bei retkarčiais neatkreipia dėmesio į visas aplinkybes.

„Dažnais atvejais avarijos įvyksta dėl to, kad motociklininkai galbūt neįvertina savo įgūdžių, ypač pavasarį. Po žiemos įgūdžiai būna susilpnėję, lyginant su praeitu sezonu, tad pradžioje reikėtų juos palavinti. Visgi motociklininkų noras kuo anksčiau išvažiuoti į gatves būna pakankamai didelis, o tada ir kyla problemų.

Įgūdžiai būna nepakankami, primiršti, asfalto danga būna dar pakankamai šalta ir dažnai nešvari nuo druskų ir smėlio, o sukibimas su kelio danga prastas. Tokiu atveju staigiai manevruojant ar stabdant galima nukristi“, – apie motociklininkų tykančius pavojus keliuose dėsto Š. Pladas.

Jis priduria, kad pavasarį rizika taip pat išauga ir dėl automobilių vairuotojų, nepripratusių prie dviračių transporto priemonių, kurios atsiranda gatvėse ir kurios nėra taip gerai matomos kaip automobiliai. Todėl automobilių vairuotojai raginami dažniau stebėti veidrodėlius, o motociklininkai – neviršyti greičio bei laikytis saugaus atstumo.

Visgi „Pladas Racing“ komandos lenktynininkas džiaugiasi, kad nors anksčiau automobilių vairuotojai kartais jausdavosi pranašesni prieš motociklininkus, tačiau dabar tokių atvejų pasitaiko labai retai. „Aišku, automobilių vairuotojų įvairiausių yra, bet tikimybė sutikti tokį, kuris jaučiasi už motociklininką pranašesnis, yra ganėtinai maža“, – pasakoja pašnekovas.

Profesionalo nuomone, vairavimo mokyklos Lietuvoje ne visada tinkamai paruošia būsimus motociklininkus realioms eismo sąlygoms, kadangi ten yra suteikiami tik tokie esminiai pagrindai kaip pajudėjimas iš vietos ar stabdymas.

Maža to, vairavimo mokymai vyksta mieste, kur greitis yra apie 50 km/val., todėl baigusiųjų kursus įgūdžiai nebūna visiškai pritaikyti eismui. Š. Pladas rekomenduoja pradedantiesiems motociklininkams papildomai treniruotis uždarose aikštelėse ar trasose.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt