Eismas

2021.03.03 13:04

Penkiuose Lietuvos miestuose vyko protestai dėl praktikos egzaminų „Regitroje“ atnaujinimo

atnaujinta 15.04
BNS, Radvilė Rumšienė, LRT.lt2021.03.03 13:04

Trečiadienį penkiuose Lietuvos miestuose protestuotojai reikalavo leisti „Regitrai“ vykdyti vairavimo praktikos egzaminus. Kiek vėliau, jau protestams prasidėjus, Vyriausybės posėdžio darbotvarkėje šis klausimas buvo įtrauktas, priimtas sprendimas atnaujinti praktikos egzaminus „Regitroje“ ir iš dalies leisti atnaujinti vairavimo mokyklų veiklą.

Akimirkos iš protesto Vilniuje:

Protesto akcijos vyko Vilniuje, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, taip pat Marijampolėje. Akcijos iniciatoriai reikalavo švelninti „neadekvačius karantino suvaržymus“ egzaminus vykdančiai „Regitrai“ bei vairavimo mokykloms.

„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas LRT.lt anksčiau yra sakęs, kad vairavimo egzaminai gali būti atnuajinti jau dabar. „Visa technika paruošta ir pritaikyta dirbti maksimaliai laikantis įmanomų saugumo priemonių. Svarstome ilginti ir įmonės darbo laiką, jeigu tik bus leisti vykdyti praktikos egzaminus“, – LRT.lt sakė S. Šuminas.

Trečiadienį Vyriausybė posėdyje nusprendė leisti „Regitrai“ atnaujinti vairavimo praktikos egzaminus. Be to, dalis būsimųjų vairuotojų galės tobulintis ir vairavimo mokyklose – vėl bus leidžiamos praktinio vairavimo pamokos. Šis Vyriausybės sprendimas įsigalioja nuo kovo 10-osios.

Plačiau apie tai skaitykite čia:

Nutįs besimokančiųjų ir egzaminų laukiančiųjų eilės

Piketas trečiadienį surengtas ir uostamiestyje. Prie Klaipėdos savivaldybės susirinkę vairavimo instruktoriai, vairavimo mokyklų atstovai bei mokiniai tvirtino, jog šios srities verslininkams turėtų būti leista atnaujinti veiklą.

„Norime, kad leistų dirbti „Regitrai“ ir ypač – vairavimo mokykloms, nes be vairavimo mokyklų, mes tikrai neišlaikysime egzaminų „Regitroje“. Tikrai reikia atnaujinti veiklą“, – akcentavo uostamiestyje surengto piketo organizatorė Kristina Naujokaitė.

Vairavimo pamokos nevyksta jau trečią mėnesį. Šių paslaugų teikėjus erzina ir tai, jog kartą esą jau buvo suteikta viltis ir žmonės tikėjosi, kad bus galima atnaujinti veiklą, tačiau taip neįvyko. Be to, per šį laiką, kai dėl karantino suvaržymų mokyti vairuoti neleidžiama, susidarė nemenka pamokų laukiančiųjų eilė.

„Eilės yra nemažos tų, kurie nori mokytis. Turiu 25 mokinius, 20 iš jų nėra pradėję važiuoti. Tai nežinau, kaip bus kai atnaujinsime veiklą. Instruktoriai turės dirbti nuo 7 ryto iki 22 val. visomis dienomis, kad tik pavytų grafiką. Eilės „Regitroje“ turėtų nutįsti apie 4–5 mėnesius, kas jau dabar yra Europoje“, – prognozavo vairavimo instruktorius Antanas Bagočius.

Pašnekovas neslėpė manantis, jog „pogrindyje“ vyko vairavimo pamokos, esą yra ir oficialiai užfiksuotų nelegalių pamokų atvejų.

„Aišku, žmonės kreipiasi. Bet vis tiek pandemijos suvokimas jau yra paaugęs. Pirmojo karantino metu galbūt buvo didesnis susidomėjimas. Galbūt žmonės nebuvo susipažinę, kokios yra baudos“, – palygino A. Bagočius.

Užtikrinti saugumo priemones nebūtų iššūkis

Pašnekovas užtikrino, jog vairavimo mokykloms ir instruktoriams nesukeltų jokių problemų pamokų metu laikytis visų būtinų saugumo priemonių – užtikrinti paviršių dezinfekciją, automobilio vėdinimą ir pan. Visos šios pamokos esą jau išmoktos pirmosios COVID-19 bangos metu.

„Kai buvo leidžiama dirbti, pats persirgau COVID-19, tačiau neužkrėčiau nė vieno savo mokinio. Nė vieno, su kuriais kontaktavau, nebuvo užkrėsto, nes visą laiką buvo dezinfekuojamas tiek vairas, tiek pavarų svirtis, tiek rankos, automobilis buvo vėdinamas. Siekiant išvengti bet kokios rizikos, visiems mokiniams buvau nupirkęs pirštinių“, – pasakojo A. Bagočius.

Pašnekovas patikino, kad vairavimo mokyklų atstovai ir instruktoriai nesipriešintų ir reikalavimui įrengti permatomą pertvarą tarp mokinio ir instruktoriaus.

Vairavimo instruktoriai stebėjosi jau seniau valdžios priimtu sprendimu leisti atnaujinti veiklą grožio sektoriaus specialistams, tačiau neleisti atnaujinti vairavimo pamokų. Akcentuojama, jog grožio paslaugas teikiantieji tiesiogiai liečia klientą, o vairavimo pamokų metu tokio sąlyčio nė nebūna, keblumų dėl dezinfekcijos taip pat neįžvelgiama.

„Masažistai, kurie liečia kiekvieną žmogų, gali atlikti savo darbą, o instruktoriai, kurie per pusantros valandos gali neturėti jokio kontakto – negali dirbti. Šio dalyko nesuprantu“, – nuostabos neslėpė vairavimo instruktorius.

Trečiadienį Klaipėdoje surengtame pikete dalyvavo ir klaipėdietis Marius. Vyras yra vienintelis automobilį galintis vairuoti asmuo šeimoje. Jo antroji pusė dėl įsigaliojusių karantino suvaržymų egzaminų išlaikyti nespėjo, tad visais atvejais, kai prireikia kur nors nuvežti atžalas ar sutvarkyti kitus reikalus – kyla keblumų.

„Kai atsiprašau iš darbo, kai reikia vaiką nuvežti į polikliniką, darželį – darbdavys nepatenkintas. Reikia skubėti per kamščius, nes vaikas ne vienas. Tai sukelia problemų“, – pasakojo Marius.