Eismas

2021.02.23 08:46

Skuodis apie kelių finansavimą: ministerijoje juokaujant sakoma, kad už kiekvieno kelio yra pavardė

Darius Matas, LRT RADIJO laida „Ryto garsai“, LRT.lt2021.02.23 08:46

Susisiekimo ministras Marius Skuodis teigia, kad esamas finansavimas kelių priežiūrai ir plėtrai, apimantis tiek vietinius savivaldybių kelius, tiek pagrindinius valstybinius kelius, šiuo metu nėra pakankamas. Ministras taip pat kartoja sieksiantis šio proceso depolitizavimo.

Ministerija vasario pradžioje skelbė, kad ieškos būdų, kaip padidinti savivaldybėms skiriamą dalį kelių priežiūrai ir remontui Kelių priežiūros ir plėtros programoje (KPPP). Vienas iš būdų – visoms savivaldybėms nukreipti vietinės reikšmės žvyrkeliams numatytas lėšas ir peržiūrėti lėšų skyrimo kriterijus.

„Galiu tik apgailestauti ir galima juoktis pro ašaras, bet kai ministerijoje kalbama apie kelių finansavimą, man kai kurie tarnautojai juokaudami sako, kad už kiekvieno kelio yra pavardė arba kuratorius. Tai norėčiau pasiekti, kad to nebūtų“, – LRT RADIJUI ministras sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.

Politiniai sprendimai, priduria jis, turėtų apsiriboti prioritetų nustatymo lygyje.

„Labai svarbu, kad politinių sprendimų nebūtų ten, kur jie neturi būti priimami, ir kad politiniai sprendimai būtų ten, kur jie reikalingi – nustatant prioritetus. O prioritetus nustatant pagal tam tikrus kriterijus, sudarant finansuojamų kelių eiles, pavyzdžiui, politikai jau tikrai ne vieta – dėti vieną ar kitą kelią į tam tikras eilutes“, – sakė ministras.

Pernai šalies savivaldybėms per Kelių priežiūros ir plėtros programą buvo paskirstyta 122 mln. eurų, neskaitant KPPP rezervo, COVID-19 plano ir žvyrkeliams asfaltuoti skirtų lėšų. Ministerija vasarį taip pat yra skelbusi, kad po Konstitucinio Teismo išaiškinimo dėl nepanaudotų lėšų perkėlimo į kitus biudžetinius metus galimybių, 2021 m. neperkėlus nepanaudotų ankstesnių metų lėšų, finansavimas vietinės reikšmės keliams sumažėjo apie 15%, arba apie 20 mln. eurų.

M. Skuodžio vertinimu, finansavimas ir nacionalinės, ir vietinės reikšmės keliams yra nepakankamas.

„Atvirai galima pasakyti, kad su biudžetiniu finansavimu, koks dabar yra, mes nesame pajėgūs ir patenkinti savivaldybių poreikių, ir tuo pačiu metu užtikrinti pagrindinius darbus labiausiai apkrautuose valstybiniuose keliuose, ir pabaigti strateginius projektus. Šitoje srityje tikrai galvojame, ką daryti, čia irgi yra būdų, kad užtikrintume kelerių metų finansavimą, o ne tik susietą su biudžetiniais metais“, – sakė M. Skuodis.