Eismas

2021.02.19 19:55

Vairuotojų viltis: vieną baisiausių šalyje kelių tikimasi rekonstruoti anksčiau nei 2030 metais

Vesta Tizenhauzienė, Irma Janauskaitė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2021.02.19 19:55

Dėl dešimtmečius nesutvarkomo kelio Vilnius–Utena sostinės gydytojai atsisako darbo regione, miestas nebepritraukia investuotojų. Ankstesnės Vyriausybės žadėjo, kad kelio rekonstrukcijos darbai bus baigti iki 2030-ųjų. Tačiau Utenos rajono mero teigimu, jei dabartinė valdžia nesiims priemonių anksčiau užbaigti kelio rekonstrukcijos, miestas patirs didžiulių nuostolių. Naujasis susisiekimo ministras sako sieksiantis, kad rekonstrukcija būtų baigta per šią kadenciją.

Geležinkelis, aerodromas, „betonkė“ – nė vienas ruožas Lietuvoje neturi tiek daug pravardžių, kaip kelias A14, vedantis iš Vilniaus į Uteną. Kelias nutiestas iš tokio pat betono, koks buvo naudotas stambiaplokščių daugiabučių statybai, todėl kelia pavojų eismo saugumui. Pasak Utenos ligoninės vadovo, dėl to dalis iš Vilniaus atvykstančių gydytojų atsisakė darbo, o greitosios medikams pervežti pacientą į sostinės gydymo įstaigas tampa tikru iššūkiu.

„Tas dardėjimas blogina paciento būklę, labai apsunkina darbą, jeigu reikia statyti lašalines, keisti vaistus, leisti į veną, tai iš tikrųjų yra sunku pataikyti. Buvo net daktarai išėjo, nes sako jau tris kartus mašiną remontavo per pusę metų, daugiau nebenori“, – sako Utenos ligoninės direktorius Dalius Drunga.

Žinios. Dėl dešimtmečius nesutvarkomo kelio Vilnius-Utena regionas patiria ženklius nuostolius

Utenos rajono mero Alvydo Katino teigimu, dėl amžiaus statybomis virtusio kelio, darbo atsisako ne tik iš sostinės atvykstantantys specialistai – miestą aplenkia ir investuotojai. Tačiau, anot mero, vilčių teikia dabartinė Vyriausybė, kuri viešai prakalbo apie kelio Vilnius–Utena įtraukimą į prioritetų sąrašą.

„Aš tikrai tikiuosi, kad turėsime tokį kelią, kokį šiandien iš tiesų sugeba mūsų valstybė padaryti, kokį matome šiandien išvažiavus iš Vilniaus link Molėtų“, – teigia meras.

Magistralė pradėta tvarkyti dar 2008 metais, nuo Vilniaus pusės dalis kelio ruožo praplatinta nuo 2 iki 4 eismo juostų. Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) anksčiau prognozavo, kad visą kelio atnaujinimą galima būtų baigti iki 2030-ųjų, tačiau dabar Susisiekimo ministerija pareiškė, kad kelio Vilnius–Utena rekonstrukciją įmanoma baigti penkeriais metais anksčiau.

Viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė sako, kad darbai nusitęsė, nes buvusi Vyriausybė netikslingai skirstė prioritetus keliams. „Tikrai matome ir jau atliekame tam tikras korekcijas ir projekcijas, kaip būtų galima iš esmės spręsti šitą problemą ir padaryti didelį proveržį“, – įsitikinus viceministrė.

LAKD direktorius Remigijus Lipkevičius sutinka, kad kelio rekonstrukcijos darbus galima paspartinti. „Projektas yra nemažos apimties, jo vertė, preliminariais duomenimis, sudaro apie 189 milijonus eurų, aišku tiksli suma paaiškės po viešųjų pirkimų, bet tas finansavimo klausimas aktualus, jeigu pavyktų jį išspręsti, manau, kad tikrai tas planas yra realus“, – komentuoja LAKD vadovas.

Kelio Vilnius–Utena ilgis 95 kilometrai. Iš jų iki šiol rekonstruotas 21 kilometras. Jau investuota beveik 40 milijonų eurų.